När skall vi få dricka protte utan kommentarer?

Home Forums Repan När skall vi få dricka protte utan kommentarer?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 96 total)
  • Author

När skall folk fatta och respektera oss som vill äta massa mat och drick konstiga ros drinkar i konstiga flaskor? Kan vi inte få göra det?

Jag pluggar på chalmers och det blir ju att man går omkring med sina små matpaket och sina prottedrinkar i väskan och får improvisera lite när man skall äta och skaka. Det kan bli en snabbis innan en förläsning så man får skaka på vägen dit osv. och det är nästan varje gång så får man blickar som om folk sett ett ufo ;) Kommentarerna haglar! Jag tycker det är samma sak vart man än kommer, jobb, skola, släkt osv

Det konstiga är att folk i samma stund de kommenterar mina små matpaket inmundigar en stor bulle till kaffet.

Jag säger, fuck the kanelbulle long livet the prottedrink :pop:

Vad har ni för uppfattning? Är byggning helt klassat som idioti av allmänheten? Ni som är riktigt stora, vad får ni för reaktioner av allmänheten?

:up:

MVH

Jag jobbar på bank/försäkringsbolag. Se till att folk vänjer sig och du kommer säkert att få med några stycken i prottefördärvet. :emo-thumb

Folk frågade mycket förr, bara nya frågar lite försynt nuför tiden. Jag har alltid extra protein i skåpet och låter dem smaka och berättar gladerligen vad det är och vad det är tilol för. Ta bort mystiken så slipper du allt för många reaktioner.

Jag har fått in några motionärer på lite nyttigare spår på grund av mina svar på deras frågor och stillande av deras nyfikenhet. Tänk på att folk saknar i allmänhet kunskap. Även välutbildade kan inte kost och träning om de inte får svaren.

Jag är inte stor, använder inte kosttillskott och blir inte inkategoriserad som något annat än möjligtvis vältränad om jag har en bra dag.

Men likt fan har jag nog ett svar på din fråga;

Ni kommer bli godkända av samhället när sporten exploateras lite grann och folk kommer till kännedom om att gainer och tren inte är riktigt samma sak. De flesta fruktar det okända, och just muskler och träning har blivit en extremtabu från många människor pga. denna häxjakt av kroppsbyggare som pågår. Bit ihop istället, och tänk på att du växer bättre av din shake än de gör av sin kanelbulle.

MVH

Mirre wrote:
    Jag jobbar på bank/försäkringsbolag. Se till att folk vänjer sig och du kommer säkert att få med några stycken i prottefördärvet. :emo-thumb

Folk frågade mycket förr, bara nya frågar lite försynt nuför tiden. Jag har alltid extra protein i skåpet och låter dem smaka och berättar gladerligen vad det är och vad det är tilol för. Ta bort mystiken så slipper du allt för många reaktioner.

Lite svårt i en skola med 10 000 studenter :D På min förra arbetsplats va det ju så att folk vande sig men nu är det ju så mycket folk. Dem flesta unga människor vet ju vad prottedrinkar är men det hjälper ju inte. Dom kanske är avundsjuka på att man har disiplin och vilja =)

Marcus Syvertsen wrote:
    Jag är inte stor, använder inte kosttillskott och blir inte inkategoriserad som något annat än möjligtvis vältränad om jag har en bra dag.

Men likt fan har jag nog ett svar på din fråga;

Ni kommer bli godkända av samhället när sporten exploateras lite grann och folk kommer till kännedom om att gainer och tren inte är riktigt samma sak. De flesta fruktar det okända, och just muskler och träning har blivit en extremtabu från många människor pga. denna häxjakt av kroppsbyggare som pågår. Bit ihop istället, och tänk på att du växer bättre av din shake än de gör av sin kanelbulle.

MVH

Så är det självklart! Muskler är ju ett tecken på styrka och känner ett djur att det andra djuret är starkare så blir det lilla djuret rädd :D

Jag är inte direkt stor utan ser väl ganska normal ut men det är ju just att man äter så mycket och ofta som verkar störa folk, och protten är väl grädden på moset för konstigheten

MVH

Ehm.. Varför bry sig? Fan, tatuerade, invandrare och andra minoriteter har samma problem, och ju mer man bryr sig desto mer far man illa av det. Kan vara svårt, men byggare ÄR lite konstiga. Och tatuerade människor. Och en jävla massa andra också för den delen, men poängen är den att man kan ju inte gå omkring och grubbla på vad andra folk tycker om en?

henrikg82 wrote:
    Så är det självklart! Muskler är ju ett tecken på styrka och känner ett djur att det andra djuret är starkare så blir det lilla djuret rädd :D

Om inte det lilla djuret skaffar sig en fet jävla hagelbössa 8)

Voldemaahr wrote:
    Om inte det lilla djuret skaffar sig en fet jävla hagelbössa 8)

:D :D

Jag pluggar själv på linköpings universitet, finns ju en del seriösa där som tränar så det är ju skoj men ” vanligt folk” tycker bara oj oj oj vad han äter mycket och hej och protte hit och dit, men sedan säger dem oj du har växt men varför gör inte jag det?? Hmmm kanske för att den studenten som vanligt vis säger så är den som super 3 dagar i veckan, käkar ett packet nudlar om dagen och dunkar 3 gym pass bestående av armar, bröst och axlar JÄMT. Säger bara en sak mannen, kör på och skit i dem, de önskade bara att de var lika duktiga att träna och målmedvetna, men folk är lata till grunden. Finns många jävla muppar man bara lessnar på, som säger ooo jag ska träna o bla bla bla men sedan har det ingen motivation och ingen glöd och vill att allt ska hända på en gång så blir det avundsjuka på folk som är målmedvetna och disiplinerade och kör stenhårt 4-5 dagar i veckan äter mat 7- 8 gånger om dagen och knappt super samt sover bra, det är en livs stil och man gör sina val. Fan vad jag har surrat men sådan är jag :). Keep it up.

BLIIII GROOOOV or die trying!!!!

MVH Cesse på stäppen

Robert Lilja wrote:
    Proteindrinkar tyckte jag inte var så stort problem när jag gick på gymnasiet, men prova att sitta i korridorerna och käka tonfisk direkt ur en nyöppnad burk. Det drar blickar kan jag lova :D

Mvh
    Robert Lilja

:D Det är hardcore!

Eller så köper man en påse cashewnötter så är dagen räddad :P

Ivan_Drago wrote:
    Eller så köper man en påse cashewnötter så är dagen räddad :P

Yääs, det är kanon. Kör mycket på cashewnötter och pistage Mums

Förmodligen reagerar dom för att det du gör är något många människor inte ser dagligen.

Samma situation när jag pluggade på högskolan. Men jag förklarade bara lugnt varför jag åt det jag åt och drack det jag drack och sen fick alla ta det som dom ville. Jag fick många positiva reaktioner och kände faktiskt ett stort intresse och stöd från många, så jag har bara positiva minnen : ).

Det blir vad man gör det till. Din reaktion till intresset är viktig!

Måste vara jävligt jobbigt att bry sig om vad andra tycker och tänker !

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 96 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.