NI med BONUSBARN

Home Forums Repan NI med BONUSBARN

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • Author

Hur många här lever i förhållanden med bonusbarn med i bilden och hur upplever ni att vara extra förälder,
    vad är positivt + negativt och
    vad är jobbigt + vad är kul osv:)
    dela med ER här[/b]
    :pop:

Själv är jag bonusbarn, så det ska bli intressant att höra vilka svaren blir ;).

det ska även bli intressant att höra din version som ÄR bonusbarn:)
    berätta nu:pop:

Jag tycker att det bara är positivt. Var lite småbitter i början, men det hör nog till. Nu tycker jag att det är jättekul, både för mig och brorsan men också för min pappas skull.

Kul o höra:emo-thumb

Har 5 st styvbarn och en egen liten 5 årig dotter. Hela hösten har varit tuff eftersom min äldsta 21 år har genomgått en mkt tuff behandling eftersom han plötsligt i september i fjol drabbades av ALL Akut lymfatisk leukemi. HAn har genomgått en massa cellgiftbehandlingar och fick en avslutande strålbehandling och stamcelltransplantation. Nu äntligen har det börjat vända för honom och han har goda chanser att tillfriskna. Jag har helt tagit över eftersom deras far knappast bryr sig ett skit om sina barn. Numera verkar dom vara lyckliga i alla fall.:)

ARNE PERSSON:Härligt för barnen att ha dig som plastpappa:emo-thumb håller alla tummarna för att han ska blir helt frisk,han kommer tacka dig en dag för att du fanns där:o Det är väldigt fint av dig att finnas där för dina bonusbarn[/b]

snuttan347 wrote:
    ARNE PERSSON:Härligt för barnen att ha dig som plastpappa:emo-thumb håller alla tummarna för att han ska blir helt frisk,han kommer tacka dig en dag för att du fanns där:o Det är väldigt fint av dig att finnas där för dina bonusbarn[/b]

Tack! Det har inte varit lätt alla gånger. Det var också en viss omställning att gå från 0 till plötsligt 5 st styvbarn. Sedan kom ju en till. :) Det är jävligt tråkigt bara att deras riktiga pappa har svikit sina barn.

vad är positivt + negativt

Det positiva är ju att få se en liten människa utvecklas..dela barnets vardag..

Det negativa är väl just att egentligen inte ha så mycket att säga till om..o ibland vara tvungen att se på när ordinarie förälder kanske inte bryr sig så mycket..

t-train wrote:
    vad är positivt + negativt

Det positiva är ju att få se en liten människa utvecklas..dela barnets vardag..

Det negativa är väl just att egentligen inte ha så mycket att säga till om..o ibland vara tvungen att se på när ordinarie förälder kanske inte bryr sig så mycket..

Håller med dig, har ju själv ett bonusbarn och man har inte mkt o säga till om, man ska bara acceptera läget ;) sen dessa födelsedagar oxå,alla ska träffas o fira det lilla barnet;) ,kanske roligare när man får egna vad vet jag:up:
    därför skapade jag denna tråd för att få höra hur andra har det:D
    må bäst/snuttan

Arne Persson wrote:
    Det är jävligt tråkigt bara att deras riktiga pappa har svikit sina barn.

Det är väldigt omanligt att inte ta hand om sina barn.
    Jag har själv en far som redan från när jag låg på BB avsade sig faderskapet (nu menar jag inte skriftligt), jag har träffat honom ca 5 gånger vad jag minns.
    Så all heder till dig, du är en MAN :worship: :up:

nybörjare 2006 wrote:
    Jag har själv en far som redan från när jag låg på BB avsade sig faderskapet (nu menar jag inte skriftligt), jag har träffat honom ca 5 gånger vad jag minns.

Tragiskt.

nybörjare 2006 wrote:
    Det är väldigt omanligt att inte ta hand om sina barn.

När det gäller barn och vem som skall få ta hand om dem så är män diskriminerade, kvinnan har i princip rätt och göra vad hon vill.

Det behöver inte vara så att mannen inte vill ta hand om barnet utan det kanske är så att kvinnan inte låter honom göra det eller det på annat sätt är strul, kvinnan ”råkar” bli med barn och väljer och föda trots att de inte har en stark relation. Mannen kommer alltid få anpassa sig efter kvinnans önskan vilket gör att en del väljer bort och ha kontakt. det blir för psykiskt jobbigt

gosh wrote:
    kvinnan”råkar” bli med barn

It takes two to tango

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 42 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.