permanent hårborttagning

Home Forums Repan permanent hårborttagning

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Undrar om det är någon här som har gjort permanent hårborttagning och om det verkligen fungerar:)

Rakar själv bröstet m.m. en gång i veckan och det tar en hel del tid och är riktigt tråkigt, så fundera på att testa nåt sånt

Sen undrar jag lite eftersom man gör det med någon slags laser, jag är ganska tatuerad tror ni dom blir bleka av lasern typ

Skaffa en riktigt bra rakapparat som rakar tätt, det ser ut som det är hyvelrakat more or less. Eller så är det bara jag som har små ljusa flickehår och kommer undan med det?

Philips bodygroomer är bra för kroppen.

en permanent hårborttagning på stora ytor vill jag påstå är orimligt. då en bikinilinje kostade 12000:- och var ett års behandling eftersom det skulle gå 2 månader mellan behandlingarna för att man skulle se om nya hårsäckar vaknade och om någon överlevt.

så ett helt bröst måste ju ta många år och kosta stora pengar. så jag anser att det inte är ett alternativ. då får man vaxa bringan var 3-4 vecka istället eller lägga 3 minuter extra med hyveln i duschen ett par ggr i veckan.

jag har diskuterat detta förr och folk börjar länka till hårborttagning och info om det. och jag kan oxå hitta länkar till de som påstår fantastiska resultat omedelbart och till bra pengar. men verkligheten stämmer inte överens med det tycker inte jag iaf.

..

Thomas Bergqvist wrote:
    Philips bodygroomer är bra för kroppen.

Tycker den är komplett värdelös. Föredrar mycket hellre en riktigt trimmer.

Ludwig wrote:

Vad menar du med en riktigt trimmer som man har till håret på skallen ? :)

Jag har köpt philips nu och den funkar hyfsat. Hade något annat fabrikat innan den funkade knappt ett år sedan låste knappen sig så slängde skiten.

Hade varit nice om man hade kunnat bli av med håret permanent men det är nog bara att raka som gäller.

mvh

Ludwig wrote:

Beror väl på hur du använder den? Jag har använt den till hela kroppen (förutom huvud) i typ 4 år nu, inne på min 2:e som funkar kanon efter lite lim så skyddet inte kan åka av.

Min före detta flickvän gjorde permanent hårborttagning när det var nytt, i början av årtusendet. Ungefär hälften gick bort, och många tusenlappar gick bort. Förhoppningsvis har tekniken blivit bättre sedan dess.

Thomas Bergqvist wrote:
    Beror väl på hur du använder den? Jag har använt den till hela kroppen (förutom huvud) i typ 4 år nu, inne på min 2:e som funkar kanon efter lite lim så skyddet inte kan åka av.

Håller med Thomas! Har en likadan och den är verkligen grym. Annars gå och vaxa dig lite då o då :whistle: :yikes:

Kör med epilator… :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Kör med epilator… :D

Fasiken jag provade vaxa dom hårstråna man har på ryggen. Tog även lite på magen och då fick jag utslag som fan.

Ingen som får det med epilator ? Om man inte får det kommer det bli en sådan ju! =)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.