Raka kroppen?

Home Forums Repan Raka kroppen?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 52 total)
  • Author

Har hår på bröstet och magen typ, stör mig sjukt mycket på det , men jag vet att om jag börjar raka kommer det bara bli grovare hårstrån och jag kommer behöva underhålla det resten av livet :( hur gör ni? någon som behöver raka bröstet / magen och i så fall hur ofta behöver ni göra det? :what:

Jag trimmar ben, bröst, mage och underarmar någon gång per vecka. Om det blir grövre vet jag ej, men jag trivs hårlös och därför gör jag det :)

Vaxa funkar ju..de är manligt oxå…Men underhållet är inte spec svårt efter…
    Rakar 1 – 2 ggr i veckan.
    Har för mig att det är en myt att de ska bli grövre

Eira wrote:
    Vaxa funkar ju..de är manligt oxå…Men underhållet är inte spec svårt efter…
    Rakar 1 – 2 ggr i veckan.
    Har för mig att det är en myt att de ska bli grövre

Men är det itne samma som med skägg? Ju oftare du rakar skägget destu grövre blir det ju? Det som en gång har blivit skägg jag hu varit små hårstrån det med? :what: Och ser det inte konstigt ut om man har liksom små stubbar på bröstet / magen typ? :(

Det är, har alltid varit och kommer alltid förbli en myt att det blir grövre.

1. Håret som växer ut är inte lika slitet som det bortrakade, därav ser det ”grövre” ut.
    2. Ofta börjar folk raka sig i unga år, med åldern får man mer hår på oönskade ställen, därför tror folk att det är rakningen som påverkat antalet hårstrån med.
    3. Det rakade hårstrået har också en rak tvärsnittsyta vilket får det att kännas vassare än det ursprungliga.

Förstår mig inte på folk som går på allt de hör, hur påverkas hårsäcken av rakning är det tänkt?
    Du kan lugnt raka dig. Lite källkritik skulle inte heller skada.

TommyBoy wrote:
    Det är, har alltid varit och kommer alltid förbli en myt att det blir grövre.

1. Håret som växer ut är inte lika slitet som det bortrakade, därav ser det ”grövre” ut.
    2. Ofta börjar folk raka sig i unga år, med åldern får man mer hår på oönskade ställen, därför tror folk att det är rakningen som påverkat antalet hårstrån med.
    3. Det rakade hårstrået har också en rak tvärsnittsyta vilket får det att kännas vassare än det ursprungliga.

Förstår mig inte på folk som går på allt de hör, hur påverkas hårsäcken av rakning är det tänkt?
    Du kan lugnt raka dig. Lite källkritik skulle inte heller skada.

Tack för svaret! :emo-thumb men man behöver väll raka sig oftare om man börjar raka sig? Vet en kille som är 1 år äldre än mig som inte ens har raggasträng ännu…. helt sjukt, sen kollar man på de här modellerna typ cam gigandet? har har ju verkligen inget, likså som många andra inget hår alls på framsida kroppen? Har det med att han rakar bort det tror ni eller är det bara tur med generna? För så skulle jag vilja min kropp ser ut :|
    Anledningen till att jag frågar är att jag vill inte se ut som en hårboll i sommar när man tänkt ligga på stranden, och man vill ju inte heller att om man kollar noga på kroppen så ser man en massa grova hårstrån , men som du säger så lär dom ju inte bli det?

Det är genetiskt hur mycket hår du kommer få på kroppen.

Jag använder philips bodygroomer som gör det lätt o smidigt att dra bort skiten.

Thomas Bergqvist wrote:
    Det är genetiskt hur mycket hår du kommer få på kroppen.

Jag använder philips bodygroomer som gör det lätt o smidigt att dra bort skiten.

Fyfan asså… känns som att om man börjar kommer man behöva göra det skit ofta sen typ :| fuck my life…. 😥 Tacksam för alla svar iaf ! Kom gärna med mer :emo-thumb

krille93 wrote:
    :| fuck my life…. 😥

Haha, what?

jag rakar, ha rakhyveln i duschen så äre enkelt, då behöver du inte försöka he skum över hela kroppen ^^

Jag hoppar in här med. Jag har märkt att många killar rakar bena som inte ens tränar eller håller på med typ cykling. Det är väl inte sådär vanligt? Jag tycker det är konstigt. Någon som håller med mig?

rakar allt förutom armarna ;> lent o gött. Tror nog allt att det börjar bli vanligare o vanligare oavsett om man tränar lr inte

beciec wrote:
    Jag hoppar in här med. Jag har märkt att många killar rakar bena som inte ens tränar eller håller på med typ cykling. Det är väl inte sådär vanligt? Jag tycker det är konstigt. Någon som håller med mig?

Det är väl inte så konstigt? Mode eller trend, kallade det vad du vill. För lääänge sedan så skulle man inte tvätta sig o använda ohyggligt mycket parfym, stor peruk o ansiktspuder. En annan tidsepok inte så långt bakåt skulle man vara välrakad i ansiktet, kort sidokammad frisyr o ha ”kontorskläder” om man ville passa in i mängden som kille/man. Dagens samhälle ger så mycket valmöjligheter hur du vill se ut o känna dig rätt så inget konstigt med nåt numera. Är du metrosexuell, homo osv eller straight så spelar ingen roll längre. Smink för killar kommer mer o mer, det är bara hur bra marknadsföringen är som sätter gränserna/ trenden.

Ont: body groom funkar alldelles ypperligt vid rakning av kroppshår. Rekommenderas varmt!

Classe wrote:
    jag rakar, ha rakhyveln i duschen så äre enkelt, då behöver du inte försöka he skum över hela kroppen ^^

Men raklödder på hela kroppen är ju mysigt.

Jag röstar på vaxning. Manligt! :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 52 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.