Självmordstankar

Home Forums Repan Självmordstankar

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • Author

Jag ser väl egentligen bara ett problem. Du vill ha vänner och hålla dig sysselsatt hela tiden? Det måste ju vara för att du inte skall behöva tänka på något annat, och det är ju egentligen inte genomförbart.

Du bör nog gå till roten vad det hela handlar om. Att livet går upp och ner råder det inget tvivel om, det gör det för alla. Även folk som alltid verkar glada och inte har några problem. Clownen gråter bakom masken typ.

Men det viktiga är att våga ta tag i det. Jag har väl aldrig funderat på självmord direkt. Men jag var sjukskriven i över 1,5 år för ”krisreaktion” som det kallades från arbetet. Fick gå till en beteendevetare och prata ut. Det bästa jag gjort i hela mitt liv. Någon som verkligen lyssnar och som kan lyfta fram det lilla positiva jag inte såg själv.

Man skall aldrig tro att man kan lösa det själv när man är nere på botten, man måste få hjälp att nysta upp anledningarna för att kunna analysera. Det är svårt att se utanför bubblan man befinner sig i.

Jag önskar dig all lycka och hoppas verkligen att det skall lösa sig. Jag är tyvärr inte en speciellt empatisk person i grund och botten så jag hade inte varit till mycket hjälp för övrigt.

Min åsikt är att självmord är den absolut fegaste vägen ut. Livet är en kamp, ibland nedförsbacke, ibland uppförsbacke. Det är livet helt enkelt.

Jag har också haft självmords tankar. Och det är ganska vanligt att man har det någon gång i sitt liv. Arbetslöshet och MMORPG fick mig att bli riktigt deprimerad.
    Jag gick konstant runt och funderade på hur värdelöst/orättvist livet var. och såg bara alla mina negativa sidor.
    Efter att en ”in game” kompis tog sitt liv gick ja till en terapeut.

Jag mår idag bra. Och det tack vare min terapeut som fick mig att tänka om.
    Idag fokuserar ja på mina positiva sidor (låter löjligt, men det hjälper).
    Och så har ja hittat min stora livsglädje(Brasiliansk jiu jitsu).
    Men ja tror alla aktiviteter där man gör saker med andra människor kan ge liknande glädje.
    (inte mmorpg’s(dataspel)). Fungerar inte!

Har du tur också så hittar du några vänner också. Men tänk på att vara dig själv. Jag är själv absolut ingen komiker. Men kan ändå ha roligt tillsammans med rätt personer.

Men sitt inte hemma och vänta på att livet skall ändra sig.

“Nothing in this world that’s worth having comes easy”

Men livet är så värt att leva!

Magnus Kemppi wrote:
    Hej vännen.

Blev tagen av att läsa hur du känner dig och hur du mår. Jag känner igen mig i dessa negativa kännslor. Har även jag varit nere i botten av mörkret. Kan bara säga att det finns så mycket i livet att vara tacksam för, och livet är värd varje stund av det, För att få chansen till denna förmån som det kan ge. Kan bara jag var villig att tillåta mig att leva livet. skulle vilja skriva hur mycket som helst till dig.
    Men du kan skicka ett privat pm till mig, så får du mitt tel.
    Och tveka inte för att ringa,Det finns en lösning och om jag kan vara till någon Hjälp eller stöd så ring.

Din nya vän Magnus!

Magnus: Du verkar vara en fantastisk människa som sträcker ut handen till en okänd.

TheBuilderman: Häng kvar, kämpa och ta kontakt med Magnus. En sån chans ska man ta vara på…

Mcqueen77 wrote:
    Magnus: Du verkar vara en fantastisk människa som sträcker ut handen till en okänd.

TheBuilderman: Häng kvar, kämpa och ta kontakt med Magnus. En sån chans ska man ta vara på…

Eller så är det Magnus skriver i själva verket en kontaktannons.

Chaan wrote:
    Eller så är det Magnus skriver i själva verket en kontaktannons.

hehe:)den var bra. Kan vara så enkelt att jag bara menar det. Tillåta mig känna empati och kärlek är något posetivt men ganska nytt, som jag lärt mig att hitta genom mitt beroende i i botten av mitt liv. sann frihet med ansvar tycker jag säger mycket just för mig.
    carpe diem chaan.
    mvh Magnus

Mcqueen77;1041554 wrote:

Tack:). Du har verkligen gjort, att jag nu denna morgon och dagen i dag kan känna äkta tacksamhet värme.

mvh Magnus

håll ut är d någon som vet vad ett hellvete i livet är dagligen så är det jag då jag varje dag vaknar upp i det och kan inte göra något åt det hela då jag är 24/7 365 bevakad och hotad vart helst jag flyttar mina kära små fossingar tyvärr, det finns folk som har det sämre än dig så håll ut för böveln.:( Sov även ute i 2 dagar i 5 gradigt bara denna gång men annars är jag bortskyfflad och ovälkommen även i mitt före detta föräldra hem pga hot mm återigen håll ut .

Käre trådskapare, även om jag inte är i exakt din situation så förstår jag vad du menar. Jag menar, mår man piss så mår man piss! Då spelar det ingen roll vad det är som har orsakat det, man mår dåligt, punkt slut.

Min sambo jobbar på annan ort, och har gjort det ett bra tag nu, hon var hemma över sommaren, men under våren och nu under hösten är vi 90 mil ifrån varandra. Under våren hade jag varken jobb eller något speciellt umgänge överhuvudtaget, då vi precis flyttat till Göteborg. Det blev jävligt segt och deppigt i och med att man inte kände någon, hade inget att göra, hittade ingenstans i staden, allt var nytt, man hade inget jobb, etc. Det där gnagde på mig som fan, jag är en väldigt social person, som behöver ha folk runt mig, jag behöver prata med folk och umgås, och när jag inte kan göra det blir jag…emo, typ. Så jag vet hur det är att må dåligt. Den våren var förjävlig!

Men härdar man ut så vänder det, garanterat. Till slut fixade jag ett jobb, lärde känna mina arbetskollegor, gick på några afterworks, kom igång med träningen och allt började sakta rulla på. Det händer inte på en natt ska du veta, utan man får ta ett djupt andetag och bara vänja sig vid tanken på att det tar en stund att komma till rätta med saker och ting!

Och du, försök inte vara någon annan än dig själv. Är du en snubbe som inte snackar med allt och alla, så är det fan okej, alla är inte likadana :)

Mr. Builderman, adda mig på Facebook, heter (så klart) likadant där, där är jag inne mest, blir inte att jag är här inne så ofta nämligen! Så kan vi snacka, dela klipp, och allt annat dumt man har för sig där!

Så, jag kan vara din vän, for real.

The greatest pleasure in life is doing what people say you cannot do.
    Replace the fear of the unknown with curiosity.

Mina två ”motton” . Försök finn någon som matchar dej och lev upp till den, har verkligen hjälpt mej

Richard Wagner wrote:
    Livets motgångar är något vi måste acceptera och lära oss leva med, då livet är det enda vi faktiskt har.

Du, thebuilderman, måste komma till insikt om att din tid här på jorden är, precis som för oss andra, begränsad.

När du, thebuilderman, kommer till den insikten kan du börja leva på riktigt. Självmord är då inget alternativ. Påståenden i stil med jag kan inte, jag vill inte, det går inte kommer raderas ur ditt vokabulär. Du har ändå inget att förlora på att försöka.

När du, thebuilderman, inser hur knapp tiden egentligen är, kommer du inte låta något stå i din väg för att uppfylla dina drömmar/fantasier.

Jag (RW) ser ändå ett ljus i detta mörker och tänker som så att:

En förbättring kan bara den uppfinna
    som har förmåga att känna
    ”det här är inte bra”

Kanske borde du, thebuilderman, göra som Zarathustra och ge dig av till skogs ett tag. Kanske kommer du då till insikt om hur bra du egentligen har det i ditt trygga hem? Kanske uppdagas det för dig en sanning som du annars inte skulle finna i det samhälle vi lever i idag?

Jag (RW) återvänder ofta till skogen för att finna svaren på vår egentliga bestämmelse; att känna trädens uråldriga styrka!

Kom ihåg, thebuilderman, att:

Tama fåglar drömmer
    vilda fåglar flyger

:worship:

Viewing 10 posts - 16 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.