Söker tips på bra restauranger i Norrköping?

Home Forums Repan Söker tips på bra restauranger i Norrköping?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Jag och min flickvän firar den 8mars 4års jubileum;) . Vi skall spendera helgen nere i Norrköping, jag söker tips på fina, mysiga och stämningsfulla restauranger. Någon som har något på lut?:)

nu kommer jag inte på vad den heter, men kinaresturangen som ligger brevid SATS, den är bra

Kinarestauranten vid SATS heter Kina (om det är den du menar som ligger i samma byggnad) annars ligger Choy´s Garden(också det en kinarestaurant) vid samma torg. På tal om asiatiskt så måste jag nämna Golden Bangkok tyvärr har jag inte ätit på plats utan endast hämtat men maten är det närmsta man kan komma Thailand.

Bacchus och Charlie´s är bra grejjer. Om du annars är ute efter kalasfin pepperstek kan jag varmt rekommendera Highlander Inn, de brukar dessutom ha 2för1 på alla varmrätter och ett bra sortiment för törstsläckeriet dock är det ju en klassisk pub…

Den enda av dessa som ligger avsides är Charlie´s de andra ligger någorlunda centralt.

MrKashchei wrote:
    Kinarestauranten vid SATS heter Kina (om det är den du menar som ligger i samma byggnad) annars ligger Choy´s Garden(också det en kinarestaurant) vid samma torg. På tal om asiatiskt så måste jag nämna Golden Bangkok tyvärr har jag inte ätit på plats utan endast hämtat men maten är det närmsta man kan komma Thailand.

Bacchus och Charlie´s är bra grejjer. Om du annars är ute efter kalasfin pepperstek kan jag varmt rekommendera Highlander Inn, de brukar dessutom ha 2för1 på alla varmrätter och ett bra sortiment för törstsläckeriet dock är det ju en klassisk pub…

Den enda av dessa som ligger avsides är Charlie´s de andra ligger någorlunda centralt.

Hur är Bacchus i mysighets och prisklassfaktor? Vad för slags rätter är det och vilka är godast. Bacchus ligger om jag inte missminner mig vid torget där (vad är hans namn nu igen) står staty?

jag som inte ens är ifrån norrköping. Men vart där i affärer ett par gånger har fått chansen att äta på Kina resturangen vid gymmet, o den va de första jag tänkte på när ja såg rubriken, och lite fränt att flera rekomenderat de stället.

RIKTIGT bra! kanonfin mat, snyggt place med riktigt ”kina stämning” ,rekomenderas högt!

Längtar själv dit…;)

Kinarestaurangen skall klart besökas fast kanske inte på årsdagen, jag är rädd att det nog inte ses som så väldans romantiskt.;)

Någon som har ätit på det nya take away stället på kungsgatan btw? Tänkte köpa hem något därifrån någon gång. De ser alltid ut att ha mycket kunder.

Mantus wrote:
    Hur är Bacchus i mysighets och prisklassfaktor? Vad för slags rätter är det och vilka är godast. Bacchus ligger om jag inte missminner mig vid torget där (vad är hans namn nu igen) står staty?

Bacchus är bra och mysighetsfaktorn kan nog anses som klart godkänd. Rätterna är vanliga restauranträtter och priserna ligger enligt ”normen”. Den klassiska rätten hos Bacchus är planksteken annars är pepparstek alltid ett säkert kort.

Det ligger mkt riktigt vid Gamlatorget där Louis De Geer står som staty.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.