- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 augusti, 2009 at 18:26 #61923Anonym anvandareMember20 augusti, 2009 at 18:26 #396277Anonym anvandareMember
Hur blir det? Någon som har tatuerat över ärr? Har någon gjort detta och har före efter bilder, så skulle det vara super om du skulle posta dem här. Har ett stort ärr som ser jäkla tråkigt ut.
20 augusti, 2009 at 18:31 #396278Anonym anvandareMemberSaxat från en fråge-svars-grej;
Quote:Yes, scars can be covered but it is a difficult and tedious process. Also, if the scar is raised there will be an indistinct area in the tattoo (where the scar is) that will be raised. A licensed, qualified and skilled Permenant Cosmetic Technician can match your natural pigment color and hide the scars. Below is what is involved in covering a scar.1. It is time consuming. Depending on the individual’s skin or scar texture, a single line may require two or more passes with the needle before it takes.
2. It can be and often is more painful than the average tattoo. Scar tissue is very sensitive since the nerve endings are closer to the ”new skin” (unless the nerve ends were destroyed when the damage occurred).
3. Once set within the scar or graft tissue black will stay. However, color will bleed or fade from the skin. There is always a slight possibility that the black may blot or run beneath the tissue, but if a very fine line is used this problem can be virtually eliminated.
4. I often recommend to my clients who wish to have their scar or graft tissue tattooed that they get a very small tattoo within the area first, as a test to determine if their skin will accept the pigment. Then, if all is well, the small tattoo can be covered or incorporated when the major artwork is applied.
5. Last but certainly not least, it is very important that the scar and/or graft tissue be at least one year old before tattooing is attempted (the older the scar, the better). Destroyed tissue takes a long time to heal, so the older the scar, the better it will take the pigment.
I hope this has been of some help to you. If I can be of any further assistance, please let me know.
[http://en.allexperts.com/q/Tattoos-3028/covering-scars-tattoos.htm]
20 augusti, 2009 at 18:42 #396279Anonym anvandareMemberJag vill ha en cool bild satt över mitt ärr, inte tatuera med hudfärg. Tror aldrig det hade blivit bra. Mitt ärr är stort 13x8cm ca … Jag hoppas man kan göra något snyggt över. Det är inte läkt än dock, så jag får vänta lite till.
20 augusti, 2009 at 18:55 #396280Anonym anvandareMemberBeard wrote:Jag vill ha en cool bild satt över mitt ärr, inte tatuera med hudfärg. Tror aldrig det hade blivit bra. Mitt ärr är stort 13x8cm ca … Jag hoppas man kan göra något snyggt över. Det är inte läkt än dock, så jag får vänta lite till.Ah, du menar en sån tatuering. Då har jag ingen aning.
20 augusti, 2009 at 20:13 #396281Anonym anvandareMemberman kan inte lita på miami ink. dom vill mest ha pengar tråkigt nog. men men, att gadda ett ärr kan gå till viss del, beror helt å hållet på hur ärret ser ut, hur de har läkt å vart på kroppen de sitter. jag har försökt gadda ett ärr vilket inte gick bra, kroppen stötte bort färgen plus att de gjorde sjukt ont att gadda över de!
bästa du kan göra är att snacka med tatueraren å kolla vad dom tycker. kolla runt hos olika! bäst att dom ser hur de ser ut!
lycka till20 augusti, 2009 at 20:49 #396282Anonym anvandareMemberdragon_skull wrote:man kan inte lita på miami ink. dom vill mest ha pengar tråkigt nog. men men, att gadda ett ärr kan gå till viss del, beror helt å hållet på hur ärret ser ut, hur de har läkt å vart på kroppen de sitter. jag har försökt gadda ett ärr vilket inte gick bra, kroppen stötte bort färgen plus att de gjorde sjukt ont att gadda över de!bästa du kan göra är att snacka med tatueraren å kolla vad dom tycker. kolla runt hos olika! bäst att dom ser hur de ser ut!
lycka tillOk, får kolla med tatueraren. Bara jäkla trisst om man börjar tatuera och allt bara blir pannkaka.
20 augusti, 2009 at 20:55 #396283Anonym anvandareMemberde kan nog svara på det innan de börjar med nålen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.