Testa din fettprocent här!

Home Forums Repan Testa din fettprocent här!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 498 total)
  • Author
    epic wrote:
    Handled: 18cm

Midja: 81

Vikt: 82,5

Längd: 187

Får se vad det är nu då :) testade förra vintern då hade jag 18,3 BF men har vell inte försökt fått ner fettet heller ^^

Epic:

BF% 13,9
    3D-BMI 11,86
    IDEAL 84,1kg
    DEFFAD 77,6

mr green1 wrote:
    Ställer mig faktiskt något tveksam till detta (iaf när det gäller mig). Jag ska tydligen ha 17% fett. Jag skulle nog gissa på runt 10% enligt spegeln. Kan se muskelfibrer ganska tydligt på triceps, bröst o ben. Magrutorna syns självklart oxå.

Om du ger mig dina värden, så kan jag köra dem i min ursprungliga Body Fat Calculator och se vad det säger.
    Vill påminna om att alla fälten måste fyllas i på hemsidan, samt att kommatecken skrivs med punkt. Sen skall man komma ihåg – för att programmet skall funka, måste man ha symmetri mellan midje och övrig muskulatur. De enda riktigt bra sätten är nog Bod pod mätning, undervattningsmätning och en kvalificerad kalippermätning, där man även mäter omkretsen på armar, underarmar, bröstkorg, midja, stuss, lår och vader.

Kul initiativ men mig stämmer den inte på heller. Visar betydligt lägre fetthalt än vad jag ligger på.

Christer Örni wrote:
    Kul initiativ men mig stämmer den inte på heller. Visar betydligt lägre fetthalt än vad jag ligger på.

Ev. dags att börja träna korsrygg, obliques och mage riktigt seriöst.

Alldeles riktigt, får börja träna seriöst.

Christer Örni wrote:
    Alldeles riktigt, får börja träna seriöst.

Kollade just din träningsjournal, du verkar ju träna seriöst, så ta inte illa upp, det var inget illa ment. Saknar dock alla former av magträning i journalen.

Jag var precis och mätte mina värden hos min sponsor och får nästan be lite om ursäkt. Skiljde 1.5% från ditt program till kalipermätning. Jag förlitade mig för mycket på den tidigare mätning jag gjorde på våg elektroniskt.
    Fick 14.5% med kaliper och 13% med ditt program så helt fel ute är det inte.
    Magträningen körs konternuerligt men läggs nästan bara in 4-6 set efter ett annat pass med hängande benlyft och crunches.

Örni!

Får jag fråga vad du hade för 3D-BMI enl. min kalkylator?
    Bör nog varit runt 16 gissar jag?

Till er som undrat hur exact metoden är!

Body gjorde för många år sen ett test på 12 grabbar, som tränade och åt under Bodys ledning. Body redovisade längd, midjemått, vikt och fettprocent före resp. efter testet. Jag har nu räknat ut deras 3D-BMI med 3D-BMI fettfrivikt + en enhet 3D-BMI fett både med mitt program (där jag använde ett handledsmått på 9,92 % av kroppslängden, vilket var snittet på 20 av Bodys forummedlemmar vid en enkät) och Bodys mätning.

Standard avvikelsen hos mitt program från Body’s mätning var 6,26% och standard avvikelsen från snitt handledsmåttet i procent av kroppslängden hos Bodys forummedlemmar enl. enkäten var 4,82%.

En skillnad på 1,44 procentenheter. Det verkar alltså som programmet kan förutsäga ideal och tävlingsvikt mycket exact i de allra flesta fall.

(Eftersom mitt program inte kunde använda ett handledsmått, så kunde det inte bedömma benstomens grovlek, det bör därför skilja ungefär lika mycket som standardavvikelsen på handledsmåttet hos forumets medlemmar, eftersom handledsmåttet är en indikator på benstommens grovlek.)

Snitt fettprocenten hos försöksöks personerna var enl. Bodys mätningar 13,54% med standardavvikelse på 3,05 procentenheter.

Snitt fettprocent hos försökspersonerna enligt min mätning 14,79% med standardavvikelse 4,79 procentenheter.

Eftersom många troligen inte orkar läsa igenom hela posten påminner jag om adressen till Body Fat Calculatorn – online:
    [http://www.nyttgrepp.se/bodyfatcalculator.php]

Beräkningen baseras på längden 177,0 cm, vikten 75,4 kg, midjemåttet 91,0 cm och handledsmåttet 16,8 cm.

Kroppsfett: 26%
    3D-BMI: 11,00
    Ideal vikt: 66,5 kg
    Tävlingsvikt: 58,2 kg

Detta var mitt resultat, dock så hade jag 18% BF på mitt senaste test och det har bara blivit bättre. Vågen här hemma mäter 15% BF så 26% låter förbannat mycket då det inte heller känns så :P

Psyx wrote:
    Beräkningen baseras på längden 177,0 cm, vikten 75,4 kg, midjemåttet 91,0 cm och handledsmåttet 16,8 cm.

Detta var mitt resultat, dock så hade jag 18% BF på mitt senaste test och det har bara blivit bättre. Vågen här hemma mäter 15% BF så 26% låter förbannat mycket då det inte heller känns så :P

Har du mätt och vägt dig 5 dagar i rad, samt matat in alla dessa 10 värden? Gör man inte det kan man få rätt kraftig felvisning. Du har också mindre grov benstomme (ca 8,5% mindre än snittet) iaf. av handledsmåttet att döma. Men det kan också vara så att du är t.ex. kampsportare, som ofta utvecklar kraftig midjemuskulatur och då visar kalkylatorn för hög BF%.

Hur har du mätt upp 18%?

Psyx wrote:

Du kan ju testa dig enligt mitt andra test:

[http://www.nyttgrepp.se/fettvikt.html]

Där du skall titta på 3D-BMI = 13,5 och sedan välja vilken form som bäst stämmer på dig av: Hård, Bra form, Normal form, Något ur form, Lönnfet, Fet.

Beräkningen baseras på längden 178,0 cm, vikten 70,1 kg, midjemåttet 82,0 cm och handledsmåttet 16,0 cm.

Kroppsfett

22%

3D-BMI

10,67

Ideal vikt

65,8 kg

Tävlingsvikt

57,4 kg

Om det stämmer så vill jag inte vara med längre. Jag är mer deffad än någonsin.

Helsingborg wrote:
    Beräkningen baseras på längden 178,0 cm, vikten 70,1 kg, midjemåttet 82,0 cm och handledsmåttet 16,0 cm.

Kroppsfett

22%

3D-BMI

10,67

Ideal vikt

65,8 kg

Tävlingsvikt

57,4 kg

Om det stämmer så vill jag inte vara med längre. Jag är mer deffad än någonsin.

Håller med dig, det verkar osannolikt att du skulle ha över 20% fett, verkar som programmet har en bugg på lättare kroppskonstitioner. Skall titta på det idag.

Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 498 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.