The mayan calendar

Home Forums Repan The mayan calendar

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

är väldigt nyfiken på era åsikter om diskutionerna runt mayakalendern..

låt oss göra en stor tråd om detta ämne. Dela med er av era åsikter/kunskper!

intressant läsning;

[http://www.calleman.com/content/articles/svenska/dawn_of_the_unity_wave_SV.htm]

[youtube=YhTjrQSfWCs]

också intressant!

[youtube=uZIfyXc8RWk]

Så, nu har det jävla dravlet hittat till Body också. Goodie..

Säg mig, har du byggt en bunker än eller väntar du tills ”the end times” närmar sig på riktigt?:emo-thumb

Vad finns det egentligen att diskutera kring det här? Mayaindianerna förutspådde INTE jordens undergång, Yolon Bakte förväntas inte återvända till jorden för att förinta allt och alla, och Tortuguero monument 6 är alldeles för förvittrat för att något som helst ska kunna uttydas av det. Nej, Calleman är ingen auktoritet på området vilket han bevisat själv många gånger. Läs Johan Normarks blogg Haecitas(?) istället, mycket mer lärorikt än Callemans skitsnack. Och videorna du länkade… Kändes det som att det var någon av dem som skulle klara av en peer-review, eller överhuvudtaget stå pall för kritiskt tänkande? Jag menar, crop circles? Verkligen? För att folk erkänner att de gör dem både som practical jokes och konst (finns till och med tävlingar i tillverkningen av dem) betyder ju inte per definition att det inte är aliens som faktiskt gör dem;-)

Ärligt talat är väl det här en diskussion som lämpar sig fenomenalt mycket bättre för Flashback än Body. Och är det så att du nu vill ha en diskussion med die-hard believers är det bara att satsa på Godlikeproductions, Abovetopsecret eller någon annan av de mer konspiratoriska sidorna på internet. Förvänta dig dock inga vettiga svar på dina frågor, cirkelresonemang är vad hela 2012-fenomenet handlar om.

Har jag nämnt att jag själv tror på kramset? eller att jag förväntar mig att 99% på body tror på detta? svar: nej. Jag var bara nyfiken på vad folk tyckte/tänkte om detta ENBART för att jag var nyfiken på hur folk såg på det hela och inget annat! men fortsätt så för det var exakt denna respons jag hoppats på. ha en trevlig dag!

Jag känner att en ursäkt från min sida verkligen är på sin plats, är bara minst sagt lite trött på att höra om 2012 och allt som har med det och göra. Så, förlåt för de väldigt klumpiga formuleringarna i mitt tidigare inlägg. Som sagt var, om du är genuint intresserad av Mayaindianernas kalender och allt som har med dem att göra rekommenderar jag verkligen Johan Normark’s blogg. Är du intresserad av att fördjupa dig ytterligare i hela den kulturen är Anthony Aveni och Mark Van Stone riktigt kunniga inom området, och det bästa av allt är att håller sig till objektiv granskning av fakta och därmed förespråkar de inte något så ofantligt löjligt som jordens undergång 2012. De fokuserar helt enkelt på den kulturella och historiska aspekten av Mayafolket, vilket är nog så intressant utan att man blandar in en massa pseudo-vetenskapliga gissningslekar=)

Som sagt var, ursäkta den aggressiva tonen i det tidigare inlägget

I call BULLSHIT!!!!!

Haha, hela den här profetian är så långt bortom bullshit att det inte ens är kul. Tyvärr finns det, och kommer nog alltid att finnas, en hel del folk som sväljer skiten med hull och hår. Finns en sida som heter ABHOTA (A Brief History Of The Apocalypse), där finns mer eller mindre alla domedagsprofetior listade, vilket faktiskt är ganska intressant att se. Flera tusen profetior, och uppenbarligen har ingen slagit in än så länge. Känns som att vår generation skulle ha en jävla otur om det hände under vår tid här=P

har ett skolarbete att göra om detta, tyckte det kunde ha hjälpt mig lite att starta denna tråd. Jag själv tror inte på det, och fråga inte varför jag fick arbeta om just detta. skall skriva minst 5 a4 sidor med egna tankar och även fakta om detta.

FredrikLindblad wrote:
    har ett skolarbete att göra om detta, tyckte det kunde ha hjälpt mig lite att starta denna tråd. Jag själv tror inte på det, och fråga inte varför jag fick arbeta om just detta. skall skriva minst 5 a4 sidor med egna tankar och även fakta om detta.

Har du ett skolarbete om Mayanism eller 2012?

2012, men inriktat mayanism eller vad man ska säga

2012 kommer enligt mig inte att göra så jorden går under. Det står ingenstans att jorden skulle gå under i mayans profetior. Det står att vi går in i en ny tidsålder, där stora förändringar gör att vi skulle uppleva det som att världen förändrats så pass att samhället som brukade vara ”gått under”, eller något i den stilen. Jag vet intne vad det innebär, men hade varit häftigt med en förändring! Finns även skrifter som går att tolkas som att vi ska bli mer sammankopplade med våra andliga sidor, och lättare kunna läsa av andra invididers känslor och därmed skapa en värld där alla förstår varandra på ett känslomässigt plan, och därmed utrota ondska…

Well…HADE varit häftigt, inget jag tror på, inget jag förutsätter eller tar för givet. Men det hade varit riktigt coolt om något sådant skulle ske bara sådär helt plötsligt en decemberdag 2012…man vaknar och bara…hmmm…jag känner mig jävligt konstig…ahaaaaa! – Älskling, vakna! Du drömmer ju en mardröm! Inte trevligt ju………VA FAN?!? Hur visste jag det?:D

Tycker det är roligare att kolla på alla som förbereder sig redan nu, såg på Jesse Venturas program som gick för ett tag sen.
    Då var det amerikaner (självklart) som redan har byggt upp någon stor jävla byggnad under marken, formad som en cylinder om jag minns rätt.
    Det skulle bli hur lyxigt som helst, och folk har redan hyrt rum osv :D

Jorden får gärna gå under, men först ska Gears of war, Batman: The dark knight rises, Superman: Man of steel och Spiderman:Reboot, komma ut och självklart ska jag se dem. Sen är jag nöjd.

Yaldish wrote:
    Tycker det är roligare att kolla på alla som förbereder sig redan nu, såg på Jesse Venturas program som gick för ett tag sen.
    Då var det amerikaner (självklart) som redan har byggt upp någon stor jävla byggnad under marken, formad som en cylinder om jag minns rätt.
    Det skulle bli hur lyxigt som helst, och folk har redan hyrt rum osv :D

Jorden får gärna gå under, men först ska Gears of war, Batman: The dark knight rises, Superman: Man of steel och Spiderman:Reboot, komma ut och självklart ska jag se dem. Sen är jag nöjd.

Haha, kan inte annat än hålla med. Ska bli rätt intressant att höra alla profeter förklara varför jorden inte gick under den här gången heller. Ang bunkerbyggandet så tror jag att det fanns en och en annan kuf som byggde egna bunkrar inför Y2K med. Tror till och med att Penn & Teller gjorde ett program om någon pajas som hade bott i en bunker i flera år, utifall att jorden skulle gå under.

Vet dock inte om det skulle hjälpa så jävla mycket att befinna sig några hundra meter under jorden om hela jorden skulle falla samman, men i alla fall=P

Hur som helst, intressant att se folk som tar det här på allra största allvar, utan att inse att det inte direkt är första gången i världshistorien som jordens undergång förutspåtts.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.