Uppdrag granskning: Den andra våldtäkten…

Home Forums Repan Uppdrag granskning: Den andra våldtäkten…

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Man skäms…

[http://svtplay.se/t/103535/uppdrag_granskning]

Att ett offer ska behöva flytta på sig och gärningsmannen ska hållas bakom ryggen.

Men herrejävlar!

Och fan vad jag stör mig på rektorn, hata folk utan pondus som är så mesiga som henne

-.-

Ja för att inte tala om prästen som bjöd in killen till kyrkan. Vilken tur att flickan inte var med på avslutningen.

Den ”andra våldtäkten” är klart värre egentligen. Tyvärr är det alltför ofta som våldtäktsoffret fått lämna orten och gärningsmannen har det tyckts synd om. Trots att det har fallit en dom. Folk vägrar ta in det, ”inte han, han är ju så snäll”.

Ja syndernas förlåtelse är bra att få, så kan man ju vara skuldfri tills man begår nästa synd för att därefter bli förlåten igen, inte av den man begått synden mot dock:frust:

Till att börja med – Enligt de regler och normer som finns angående vistelse i kyrkor så råder asyl, det vill säga alla FÅR tekniskt sett vistas där..stolpskott av prästen att specifikt bjuda in Oskar till en skolavslutning – som dessutom i dagens samhälle inte borde ha någon som helst kristen anslutning egentligen, med tanke på hur samhället ser ut idag.

Stolpskott av alla kommuner som har en rektor som inte vet vilka forum på internet som folk vistas i, och har översikt på vad som händer – Speciellt i en såpass stor och omtalad tvist som denna…

Också – Hade någon förklarat för alla dessa naiva ungdomar att det är väldigt svårt att bli dömd för våldtäkt här i Sverige utan klara bevis så hade nog allt sett annorlunda ut. Enda sättet för någon att bli dömd är genom klara bevis eller erkännande, annars hade han friats. I en skolmiljö tycker jag att inte minst lärarna borde ha tillräckligt med sunt förnuft för att faktiskt inse detta och förklara för sina elever hur det ligger till – En tjej kan inte bara gå till polisen, säga att hon blivit våldtagen och få killen automatiskt dömd – Det funkar inte!

Vad händer egentligen där uppe i norr? Lite väl insnöade kanske?;)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.