Vad är det konstigaste ni råkat utför när det gäller polisen?

Home Forums Repan Vad är det konstigaste ni råkat utför när det gäller polisen?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • Author

vad är det konstigaste och mest otroliga ni råkat ut för med möte av polisen i olika situationer där ni dömts eller bara blivit tillrätta visade?

Du kanske skall börja?

Min polare fick en coca cola uthälld för att polisen inte trodde att det var vanlig cola i den. Som om det inte var nog tog han även polarns oöppnade burk i ryggsäcken, öppnade och hällde ut haha. Halvkul. Sen har iofs en trafikare stannat mig och farsan en gång på motorvägen och frågat exakt varför bilen var smutsig. Den fattade jag aldrig heller. Själv har jag bara blivit utfrågad för att jag ”ser misstänkt ut” och ”verkar konstigt oberörd”.

Andreas, min kompis, blev utskälld av en snut i Thailand för att han hade linne på sig. Det var tydligen oartigt och obehagligt för folk runt om. Han tvingade honom att ta på sig min träningsjacka jag hade i väskan haha.

Marcus Syvertsen wrote:
    Själv har jag bara blivit utfrågad för att jag ”ser misstänkt ut” och ”verkar konstigt oberörd”.

:D

Nykropp wrote:
    Du kanske skall börja?

Ok jag har massor av konstiga historier om farbror blå men oftast är det ingen som tror på mina då dem är aningen otroliga , men sanna.

En rolig sak som är träningsrelaterat och kanske passar här är att jag tränade rätt ofta och intensivt och samtidigt löptränade många gånger i veckan samt cyklade jag och jobbade på dagarna på lager med att lyfta tungt och gå varje dag och på det blev det ofta långlöpar pass och frisbee golf samt vanlig golf och även lite mini cross per vecka osv

vill bara säga redan nu att jag inte är muskulös alls för den delen,

men till saken var att dem storma in i mitt hem å hämta mig till psykakuten för att där ta drogtester samt fråga dem vad pulvret ”optimus nutrition protein pulver svarta burkar” innehåller som jag beställer via nätet och hade på golvet hemma samt vad tabletterna ” omega 3, samt vitamin och något som man skulle ta 1 timme innan träning för att orka mera ” va mm jag trodde faktiskt på fullt allvar att ja va med på dolda kameran när dem va hemma även när jag va på akuten och även några dagar efteråt men så var inte fallet tyvärr.
    jag är som sagt var inte muskulös alls utan smal och ser vanlig ut och inte ens i närheten av att man kan se att jag ens tränar i stort sett.:what:
    Efter intagningen ville dem utreda om jag hade adhd sa en överläkare ???
    Tränings intresserad som jag va då och är nu med men har lagt på hyllan ett tag så är jag även reggad på ett forum där man diskuterar doping på nätet mm och dem fråga varför jag va inreggad där på sjukhuset mm??
    På fullt allvar var det också ??:what::what::P

Bevakad och hotad dygnet runt, Swat-team som stormar ditt hem och förhör dig om omega-3. Du har det inte lätt du.

Gober wrote:
    Bevakad och hotad dygnet runt, Swat-team som stormar ditt hem och förhör dig om omega-3. Du har det inte lätt du.

Du vet att troll aldrig har det lätt. De är bortglömda i skogen.

Det konstigaste är väl när jag skällde ut dom och dom stod och glodde :D Jag hade svängt i en rondell utan att blinka, blev stoppad, och sade åt dom att det var märkligt att de inte hade något bättre för sig. Jag gillade minen på den lilla blonda polisen

När jag gick i högstadiet hade vi någon ”Våga säga nej till droger”-sak.. Polisen kom till klassrummet och visade upp lite olika sorters knark och snackade lite.. Sedan tände dom på en bit brunt (hasch) för att vi skulle känna hur det luktade. Luktade helt jävla underbart tyckte jag och 3 veckor efter så hade jag rökt min första holk. :D

Kanske mer underligt från min sida iofs, men tycker fortfarande det var konstigt av polisen att börja elda på en bit knark man intar genom att inhalera i ett klassrum med tvivelaktig ventilation.

En soft polis man tyckte inte om min attityd och drog in mig ett tomt rum och medans jag hade handklovar på så fick jag ta imot några raka högrar i magen, lite fjantigt av honom med tanke på att jag var 16.

Kom på en till, efter den händelsen fick jag åka till häktet för att det var visst våld mit tjänsteman att få spö, så har dom en liten larm knapp om man vill pissa lr ngt, ringde en gång å fråga om ett glas vatten, den andra gången jag tryckte på knappen för att få be att ringa ett samtal tyckte inte den vaktande polisen om att jag utnyttja den så han gick och lät bara pipet va på i någon timme, psykiskt extremt jobbigt.

En sommar för många år sedan hade jag för vana att göra dumheter med en polare och vid ett tillfälle skulle vi då sno en bil. Innan vi hunnit göra något såg vi dock en snutbil anlända, varpå vi sprang iväg med snuten efter oss.

I flykten skulle vi då kasta av oss ”bevismaterial” (fönsterkrossare, verktyg osv), och i ren panik tömde jag fickorna på det jag hade. När polisen slutligen var ifatt frågade de mig varför jag slängt min husnyckel, min plånbok och ett oöppnat paket cigg efter mig.

Hmm konstigaste måste nog varit när jag hade sjukt bråttom till en tandläkartid jag hade och fick hoppa på cykeln och cykla in åt helvete.
    Ser en snutbil köra förbi mig som stannar och pekar på mig så jag stannar och undrar vad jag nu gjort.
    Snuten hoppar ut ur bilen och första han frågar är om jag är galen?
    Jag förstog ingenting och snuten säger sen att jag inte ska cykla så fort att det är farligt ja fattar fortfarande ingenting.
    Ja svarar bara okej sen åker dom iväg förstår fortfarande inte hur han orkade stanna en kille på cykel och säga till han o sakta ner.

Baronpanda wrote:
    Hmm konstigaste måste nog varit när jag hade sjukt bråttom till en tandläkartid jag hade och fick hoppa på cykeln och cykla in åt helvete.
    Ser en snutbil köra förbi mig som stannar och pekar på mig så jag stannar och undrar vad jag nu gjort.
    Snuten hoppar ut ur bilen och första han frågar är om jag är galen?
    Jag förstog ingenting och snuten säger sen att jag inte ska cykla så fort att det är farligt ja fattar fortfarande ingenting.
    Ja svarar bara okej sen åker dom iväg förstår fortfarande inte hur han orkade stanna en kille på cykel och säga till han o sakta ner.

du vet väl att det är förbjudet att cykla i warp-speed!!!!!!!!!!

har varit med om ett par ggr när jag jobbat tidig julafton att polisen åker förbi, vänder för att åka tillbaka upp jämsides när jag försöker cykla på oplogade cykelbanor i min reflexväst och hjälm. så saktar dom in, ger mig evil-eye och jag bara ser på dom att dom är batongkåta som attans.

behöver jag säga att jag alltid ser till att ha nya batterier i mina cykellampor när jag jobbar julafton. :pop:

Xwhois wrote:
    vad är det konstigaste och mest otroliga ni råkat ut för med möte av polisen i olika situationer där ni dömts eller bara blivit tillrätta visade?

Konstigaste?
    Tja, det är väl att jag åkt fast för fortkörning två gånger och med en välmenande varning blivit förlåten på plats :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.