Vad gör ni angående klimatfrågan?

Home Forums Repan Vad gör ni angående klimatfrågan?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 85 total)
  • Author

Själv infört:
    – 3 shoppingfria dagar
    – Sorterar sopor, metall, glas, papper och kompost som bärs ut i skogen
    – Köpt egen solpanel för egen ström
    – Sålt bilen
    – Använder cykeln om sträckan är mindre än 5 mil
    – Handlar KRAV / Rättvisemärkt i den mån det går.

etc.. listan kan göras lång..
    Men vad gör ni? Kul att veta lite sådär bara..

Ni som tänker till :up:
    Ni andra.. :nono:

Fan va strongt att sälja bilen. :emo-thumb
    Själv så sorterar jag sopor och hmm.. inte så mycket mer… 😮

Jag bor delvis hemma och sköter ingenting själv, men är även på tok för obildad, naiv och rent av dum för att förstå att lilla jag förstör världen.

Så med den fattiga logiken, gör jag tyvärr ingenting.

:(

MVH

PS. Fast jag kastar aldrig skräp i naturen, det tycker jag är äckligt!

*ler*.. till o med startat ett litet dotterbolag. Cykelbud med vagn – Miljöbolagen. [http://www.miljobolagen.se http://www.miljobolagen.se]
    Sett både Al Gores film och SVT,s Planeten.. om ni ej sett dom.. se dom.. och återkom.. då har ni en annan uppfattning.

Sålt bilen ja.. japp.. mitt samvete är rent, nästan.. sänkt min elförbrukning från 12 kWh per dag till 3 kWh och NU med solpanelen 0,5 kWh per dag. Räkna kan ni själva, det blir dels pengar i massor över men även rent samvete och miljö.

Och ja just ja.. slutat äta kött ozzå.. djuruppfödningen står för enorma mängder av växthusgaser…

Tror inte på klimathotet….Så allt fortsätter som vanligt, skräpar ner mer än vanligt och trycker på gasen lite mer än vanligt bara för att jävlas, omogen som man är!:nod

Äter till 90% mat som odlas/uppföds gångavstånd från där jag bor, samt är givetvis ekologisk. Ska framöver investera i en egen träningslokal hemma så att jag slipper köra tre onödiga mil en till två gånger om dagen. Källsorterar givetvis. Tänker på hur mycket vatten/energi jag förbrukar i hemmet i allmänhet. Duschar allt som oftast kallt.

Inget speciellt.

Kör volvo 740 =)

Skall väl vara shysst och ärlig men ärligt talat, kalla mig freak men.. blir lite besviken. Visst.. hajjar att det mesta är på skämt som de flesta människor verkar ta klimathotet på.. men tyvärr funkar ju mänskligheten så att det händer nada förrän ”bad stuff happens”.. DÅ vaknar alla.. tyvärr är det ju för sent i detta fall… Men förstår latheten.. skulle jag oxå göra men använder hjärnan ett steg till. Hoppas det är fler som tänker på denna lille blåa kul mitt i djupa kalla rymden.

Marcus Syvertsen wrote:
    PS. Fast jag kastar aldrig skräp i naturen, det tycker jag är äckligt!

+1

Snickar_Palle wrote:
    Skall väl vara shysst och ärlig men ärligt talat, kalla mig freak men.. blir lite besviken. Visst.. hajjar att det mesta är på skämt som de flesta människor verkar ta klimathotet på.. men tyvärr funkar ju mänskligheten så att det händer nada förrän ”bad stuff happens”.. DÅ vaknar alla.. tyvärr är det ju för sent i detta fall… Men förstår latheten.. skulle jag oxå göra men använder hjärnan ett steg till. Hoppas det är fler som tänker på denna lille blåa kul mitt i djupa kalla rymden.

Nicely put & TÄNKVÄRT!

om jag förstått det hela rätt så kommer jorden kollapsa om ett antal hundra år ifall vi fortsätter som vi gör nu..

så varför äns engagera oss.. under nästa världskrig så kommer vi lyckas ta död på oss själva ändå.

och problemet är löst.

om det nu inte skulle bli ett världskrig, så är några hundra år frammåt så avlägset att jag själv inte drabbas ändå :)

Försöker låta bli Sport knappen på M5an :D

Regeringen/EU/världen måste tvinga fram en lösning. Det enskilde individen gör tyvärr ingen skillnad. Jag tar hotet på stort allvar. Se Al Gores film, den finns att få tag på lite överallt. Pm’a mig ifall ni inte hittar i cyberrymden;)

Som jag redan sagt, en lösning måste tvingas fram. Folk kommer säkert tycka det är skitjobbigt först, man har ju vant sig vid all lyx. Men man vänjer sig fort vid jobbiga saker, det är nog en slags överlevnadsmekanism. Annars hade ju varje afrikan deppat ihjäl sig.
    Sen menar jag inte på att vi ska sluta köra bil, eller använda el. Men någon med makt måste se till att vi satsar på utveckling av alternativa lösningar.

Jag tror stenhårt på att det kommer bli ett helvete annars. Fakta finns som bevisar det.
    Men gör jag något själv? Nej, jag är för lat för det. Jag måste bli tvingad. Det är nog samma för 95% av Svensson där ute.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 85 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.