Vad jobbar Body´s medlemmar med?

Home Forums Repan Vad jobbar Body´s medlemmar med?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 422 total)
  • Author

Tänkte höra vad ni jobbar med och hur det påverkar eran träning/deff.
    Även ni som går skola får gärna skriva linje/utbildning.

Själv jobbar jag som Bilmek på en välutrustad verkstad. nackdelen med detta jobb är STRESS, svårt att passa måltider etc, även axlarna får en del stryk.
    En fördel är att man får jobba med kroppen, skulle aldrig palla ett sittande jobb!

Studerar på universitet dvs. civilekonom och det påverkar en hel del i min träning då jag har 5 träningar i veckan med Djurgårdens juniorlag i fotboll. Snart får jag välja med att antingen sluta fotbollen eller sluta studera.

Ifall det blir Allsvenskan så bangar jag studierna :)

Även jag studerar på universitet. Civilingenjörsprogram med inriktning informationsteknologi (IT).
    Har inte varit några problem att kombinera med träningen.

Industriprogrammet med inriktningen svets. Nackdelar: kan inte komma på några nackdelar på rak arm förutom att det blir varmt i svetsbåset haha :D och fördelar är vell som Tony sa att man får jobba med kroppen.

Träningen påverkar det inte, förutom att man blir trött ibland.

CFO på ett företag som heter Nipcode och skriver lite artiklar för BODY bland annat på fritiden.

Påverkan på träning/deff:

Jobbet på Nipcode: Eftersom jag bestämmer över mina tider är det positivt för träningens vidkommande; jag förbrukar ju däremot inga kalorier på jobbet så deffen gynnas väl inte direkt.

Skriva artiklar: Att jag skriver för BODY är definitivt positivt eftersom jag då känner mig tvingad att åtminstone träna ibland;)

Truckförare på Pininfarina Sverige AB där Volvo C70 byggs.

Fördelar: Väldigt bra vilomöjligheter, gör inte så mycket om man har en ruskig träningsvärk. Sen kan det gå väldigt lätt och fort att bulka upp sig. :D