Vad jobbar Body´s medlemmar med?

Home Forums Repan Vad jobbar Body´s medlemmar med?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 422 total)
  • Author

Tänkte höra vad ni jobbar med och hur det påverkar eran träning/deff.
    Även ni som går skola får gärna skriva linje/utbildning.

Själv jobbar jag som Bilmek på en välutrustad verkstad. nackdelen med detta jobb är STRESS, svårt att passa måltider etc, även axlarna får en del stryk.
    En fördel är att man får jobba med kroppen, skulle aldrig palla ett sittande jobb!

Studerar på universitet dvs. civilekonom och det påverkar en hel del i min träning då jag har 5 träningar i veckan med Djurgårdens juniorlag i fotboll. Snart får jag välja med att antingen sluta fotbollen eller sluta studera.

Ifall det blir Allsvenskan så bangar jag studierna :)

Även jag studerar på universitet. Civilingenjörsprogram med inriktning informationsteknologi (IT).
    Har inte varit några problem att kombinera med träningen.

Industriprogrammet med inriktningen svets. Nackdelar: kan inte komma på några nackdelar på rak arm förutom att det blir varmt i svetsbåset haha :D och fördelar är vell som Tony sa att man får jobba med kroppen.

Träningen påverkar det inte, förutom att man blir trött ibland.

CFO på ett företag som heter Nipcode och skriver lite artiklar för BODY bland annat på fritiden.

Påverkan på träning/deff:

Jobbet på Nipcode: Eftersom jag bestämmer över mina tider är det positivt för träningens vidkommande; jag förbrukar ju däremot inga kalorier på jobbet så deffen gynnas väl inte direkt.

Skriva artiklar: Att jag skriver för BODY är definitivt positivt eftersom jag då känner mig tvingad att åtminstone träna ibland;)

Truckförare på Pininfarina Sverige AB där Volvo C70 byggs.

Fördelar: Väldigt bra vilomöjligheter, gör inte så mycket om man har en ruskig träningsvärk. Sen kan det gå väldigt lätt och fort att bulka upp sig. :D

Nackdelar: Nästintill ingen fysisk aktivitet, sämre under deffen alltså. Det sliter även en del på axlar och nacke.

Säljer verktyg på Wikro Systems AB.
    Fördelar: Lätt jobb, inte mycket fysiskt
    Nackdelar: Stress

Jobbar då och då inom psykvården.
    Annars studerar jag upp lite betyg så jag kan ge mig in i utbildningen till polis, Andrahandsval brandman

Läser till sjuksköterska och jobbar extra på sjukhuset. Påverkar stundtals min träning då vissa kurser är väldigt jobbiga och tar det mesta av ens energi och tid. Det blir ju dessutom inte bättre när man försöker jobba och skaffa sig lite extra pengar och erfarenhet.

Går på gymnasiet, pluggar industridesign. Hittils blir det inte mycket som liknar arbete för min del, annat än de små saker man hjälper folk med hit och dit som bildjobb osv.

Har aldrig jobbat regelbundet med något, om vi säger så. :)

1 månad kvar på sjöingenjören på Chalmers. Under studietiden har det inte påverkat träningen något. När jag jobbar, jobbar jag till sjöss och det påverkar ju träningen mycket eftersom man jobbar en tid och sedan är hemma lika länge. Har man tur finns det gym ombord men ibland är det dåligt med det. I dessa fall får man improvisera.

Jobbar som gym ansvarig och instruktör/medlemdstränare/hälsoguide på Nordic Club.
    Påverkar min tärning positivt då jag har nära till hands med träning och hela tiden lär mig mer om mig själv och andra vad det gäller kost och tärning.

Säljare, Teliabutik. På ett köpcentrum med monster-öppettider.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 422 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.