varför ”tränar” vissa?

Home Forums Repan varför ”tränar” vissa?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 81 total)
  • Author

när jag var på f & s i onsdags så var det en tjej som satt i en maskin brevid mig.
    Jag var knallröd i huvudet och rätt svettig, hon såg hur fräsch ut som helst.
    Jag sneglade på henne och hon tog inte i alls när hon gjorde sina övningar, såg att hon hade de lägsta vikterna :
    Hon var där lika länge som mig men vi såg helt olika ut (fräsch-heten) när vi var klara med träningen…jag skulle aldrig kunna tro att hon hade ”gymmat” om jag hade sett henne på stan, inte en svettdroppe syntes.

Jag har aldrig besökt f & s och osäker på om jag ska.. vad ryktet säger så får jag en bild av att tjejerna där är snygga.. och ser ut som på en nattklubb ungefär.
    Madamen du snackar om kan vara där av 4 olika anledning.
    1. Kolla på killar som tränar.
    2. Det är ”innne” att vara där.
    3. Hennes kompisar är där och hon vill inte stå utanför gemenskapen.
    4. Hon vill börja träna men svårt att komma igång och vet inte hur hon ska göra dirket.

Bear wrote:
    .. vad ryktet säger så får jag en bild av att tjejerna där är snygga.. och ser ut som på en nattklubb ungefär.
    .

ja visst är de…därför jag träna där… :|
    det finns ett kriterie för att få köpa medlemskap…du måste vara snygg..;)

Tjaa… många går ju till gymmet för att vara sociala verkar det som…
    Och många vet nog inte hur man tränar… Jag har hört från flera tjejer som säger att dom inte vill lyfta tunga vikter… för att dom inte vill bli ”biffiga”

Jag pratade med en instruktör på gymmet ( som tränade själv just då) och jag blev förvånad att hon tog så mkt vikt när hon körde latsdrag och rodd..
    Hon körde på en vikt som många killar där inte klarade av..
    Då sa jag typ: ” Det e verkligen inga tjejvikter du kör med”
    Och då sa hon att tjejer KAN, men de flesta vill inte lyfta tungt för att de är rädda att bli för stora osv.

Men ärligt tjejer (obs! Drar inte alla tjejer över en kant)… Man kommer till gymmet för att träna… Ni behöver inte lyfta 90 kg i bänkpressen… Men man ska slut efter ett pass… man ska svettas…göra grimaser för att det bränner i musklerna… Visst…är ni så rädda över att bygga lite muskler…så gör många repetitioner med en lätt vikt…. men då menar jag inte en vikt som ni lyfter 25 ggr…. och slutar trots att ni kan lyfta 30 ggr till…
    Ni bör inte klara av att lyfta den ”lätta” vikten mer än 20 ggr… då är det för lätt.

Kom igen nu! Våga ta i! :D Girlpower!

Jag har nyss börjat träna å ger allt jag har.. visst kan man känna att man inte ska ta i för mycket, tänkte så i början.. men ärligt nu så tar jag i så mycket lilla jag orkar.. å vill folk stirra på mej för att jag grimaserar å slår med vikter så visst.. jag låter dem få det nöjjet… jag är där för å träna min kropp inte för å se på när andra tränar… så här var min lilla åsikt:o :p

alla har sina åsikter, men som sagt min åsikt är helt klart på en annan nivå. jag anser att när man tränar så tränar man inte gör nåt annat under tiden som att flörta..de kan ni göra när ni e ute o festar lr något liknande, när man vilar så vilar man, när man är med ett umgänge så är man social…håller man sig till dessa går allting bättre. de e därför träning heter träning..man går för att träna.inte för att börja skutta runt från person till person o prata om helgens supande om vem som deckade på golvet osv :wazzup:

är det inte bättre att gå till gymet och träna och sen gå hem? vem orkar bry sig om vad andra gör och hur dom ser ut? Och ett förslag till hardcoreGreger med 40cm-armarna: Gå till gymet senare på kvällen så kommer du märka att det är i princip bara seriösa och stora killar o tjejer där och tränar hårt. Gäller både friskis och atlantis. Då kan du nog skrika och stöna utan att dom snygga tjejerna behöver kolla konstigt på dig

Jag upplever att vissa tjejer går till gymmet för att spana in killarna. De klär sig för snygga för en träningspass och typ bara går rundt och låtsas tränar.

Killarna gillar det såklart av det jag set

Det är väl iallafall bra att dem tagit sig dit o tränar men den träningen dem bedriver kommer inte direkt att göra någon särskild nytta. En sak jag aldrig har förstått är att rätt många tjejer är av den uppfattningen av att om de börjar träna me tyngre vikter och tar i så kommer de att hux flux få 10 kg muskler.

Då jag är på gymmet tar jag själv i så man skriker och håller på att svimma. Folk stirrar men de rör mig inte i ryggen, jag är där för att utvecklas! Visst kan man prata med folk på gymmet men om man går dit enbart för att ragga så ja, de låter lite konstigt iallafall.

Xyanile wrote:
    Kör också på Friskis & Fettis, och ja det finns fina primadonnor som springer runt och lyfter silver. Men jag ser det bara som bra då jag får något att titta på under träningen :) Har inget på gymmet som stör så pass mycket att det förstör ens egen träning. Är det så för er eller?
    Kan dock bli irriterad om något jävel går runt och snackar i telefon, då kör jag någon extra rep :D

Var glad att du slipper sitta och lyssna på homosexuella som pratar om vilken hand de runkar med etc. (SATS) som tur är så har man bytt gym :up:

Edit.

Lösningen på era ”problem” skaffa en mp3 :emo-thumb

TeTe wrote:
    Lösningen på era ”problem” skaffa en mp3 :emo-thumb

:worship:

Det enda man kan göra är att koncentrera sig på sin egen träning. Vad andra gör och varför är ju upp till dem, så länge de inte hindrar andra på något sätt. Det kanske finns anledning till varför hon tränar på det sätt hon gör.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 81 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.