- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 december, 2010 at 21:25 #398873Anonym anvandareMember
1,5år gammal burk.
Windows 7 Home Premium 64-Bit
Chieftec Mesh LCX-01 Black/Silver
Antec NeoPower 550
Intel Core 2 Quad Q9550 2,8GHz 12MB 1333MHz
ASUS P5N-T Deluxe
Corsair 8GB (2×4) DDR2 XMS2 PC8500
ASUS GeForce GTX275 896MB DDR3 PCI-E
Sound Blaster Audigy SE
Seagate 320GB (2×160, RAID-0)
Wester Digital 250GB
Wester Digital 640GB
Wester Digital 1,5TB
Samsung SyncMaster 226BW20 december, 2010 at 21:27 #398874Anonym anvandareMembere skärmen värd slantarna tycker du?
21 december, 2010 at 19:04 #398875Anonym anvandareMemberIntel Core Quad CPU @2.83Ghz
ATI Radeon HD 5800
8GB RAM
1,5 TB HDD Samt 10TB Externa diskar
Integrerat 7.1 Ljudkort
27 Tums Benq Skärm
Saitek Cyborg TG-Bord
Razor mus och musmatta.Sen har jag några laptops med men använder sällan dem när jag har några pekplattor som jag surfar på.
21 december, 2010 at 19:44 #398876Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Missade att svara på det här. Jag får 7,5 på alla.Angående virus får jag aldrig det, och jag kör alltid helt utan antivirusprogram. Slöar bara ner datorn, och jag fattar fan inte hur man drar på sig virus ändå…vad är det för suspekt porr folk sitter och surfar efter?
Nu är 6,9 lägsta!
Kör du med en SSD?
Det borde du göra med dom siffrorna, du kanske skrev det innan?
Avast slöar inte ner datorn, ytterst lite!
Hur kan man köra utan antivirus?PS. Såg nu att du kör Corsair SSD Force Series 120GB 2.5, den var slut när jag skulle köpa och fick ta en Intel istället samma pris ca. Din verkar vara snabbare?
Men vad gör du med så mycket lagringsutrymme?
Det kan man undra…
Sen så stor skärm till datorn!21 december, 2010 at 19:51 #398877Anonym anvandareMemberJonas Lundberg wrote:Nu är 6,9 lägsta!
Kör du med en SSD?
Det borde du göra med dom siffrorna, du kanske skrev det innan?
Avast slöar inte ner datorn, ytterst lite!
Hur kan man köra utan antivirus?Yes: Corsair SSD Force Series 120GB 2.5″
För att jag aldrig någonsin får virus? Resursslöseri liksom. Det viktigaste enligt mig är att använda brandvägg och att hålla Windows uppdaterat.
21 december, 2010 at 19:53 #398878Anonym anvandareMemberStronglGnome wrote:e skärmen värd slantarna tycker du?Frågar du mig?
Isf hmm…så svårt att säga – jag tycker ju personligen det. Men jag jobbar ju mycket på datorn, och gillar att kunna skriva på ena halvan av skärmen och ha något annat igång på andra halvan. Och då är det fint med hög upplösning. (Av någon anledning har jag aldrig blivit ett riktigt fan av att använda två skärmar…vet inte varför.)
Men om man mest ska spela osv kan det ju vara overkill. Beror väl lite på hur mycket pengar man har att slösa bort också
Skitsvar – jag vet:D
21 december, 2010 at 19:54 #398879Anonym anvandareMemberVågar inte skriva vad jag har för dator med risk för att bli utskrattad, men den fyller 9 år nästa höst!
21 december, 2010 at 20:37 #398880Anonym anvandareMemberImac 27″ i5
MacBook 2,4
MacBookPro 2,4
iPad 32 gig wifivilken sucker man är…..
22 december, 2010 at 23:04 #398881Anonym anvandareMemberApple iMac 27″ CI7 2,93Gz
12GB Ram
Radeon HD 5750
1TB intern HD och 2TB externI love it
23 december, 2010 at 04:15 #398882Anonym anvandareMemberHar precis uppgraderat mig till denna värstingen!
Är riktigt nöjd än så länge, rent utav magisk grafik!23 december, 2010 at 09:05 #398883Anonym anvandareMemberMain nerdputah(Ett tre år gammalt as som jag precis uppgraderade grafikkortet på):
C2Quad@3Ghz 12mb cache
8gb ram
1 Tb 7200rpm 64mb cache
Nvidia 270 1280(?)mb
850w ”golden 80 blabla certifierad”
nonamechassi
sony 24″ och lg 22″-skärmarFreeNas:
En AMD dualcorecpu, nyköpt, billig.
Moderkort med 6 sata + 4 på kontrollerkort. Dvs plats för 10 diskar.
4gb ram
600w + 400w nonamenätagg
Totalt ca 7TB HD, men det kommer mera.
Moddat tungt gammalt towerAS som numera har plats för 10 diskar.Har en UltraSparc T1 med 32 vituella cpuer och 32gb ram också, men använder den inte till ngt så….
23 december, 2010 at 09:12 #398884Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Missade att svara på det här. Jag får 7,5 på alla.Angående virus får jag aldrig det, och jag kör alltid helt utan antivirusprogram. Slöar bara ner datorn, och jag fattar fan inte hur man drar på sig virus ändå…vad är det för suspekt porr folk sitter och surfar efter?
Ajajaj, det fina med virus idag är att man har andra syften än förr. Det är inte så mycket crasch boom bang utan mer ”jag vill använda din datorkraft när du ändå inte gör det”, ”har du mycket pengar på ditt konto kanske” osv och då vill de såklart inbilla dig att du INTE har virus :emo-thumb
Men man får tacka för att du är en av alla dom som håller branschen rullande och gör mitt jobb mer spännande :p
23 december, 2010 at 09:48 #398885Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Asus P6X58D-E
2 x 1TB Western Digital Caviar Black 64MB SATA III
Corsair SSD Force Series 120GB 2.5″
Intel Core i7 950, 3.06GHz
Corsair 6GB (3x2048MB) 1600MHz XMS3
Noctua NH-U12P SE2
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
Fractal Design Define R3, Svart
Samsung SH-S223C 22X DL Svart
Corsair AX 750W 80+ GOLDStronglGnome wrote:ASRock P55 Extreme DDR3
1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ
Intel Core i5 760, 2.8GHz
Corsair 4GB (2x2GB) Value Select DDR3 1333MHz
Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2
Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC
Fractal Design Define R3, Svart
Samsung SH-S223 22X Lightscribe DL SATA Svart
Corsair VX 550W 80+asus p6x58d premium
Intel core i7 950
2 x samsung caviar black 500gb i raid0
2 x seagate baracuda 1,5Tb i raid0
6Gb kingston HyperX 2000mhz DDR3
Asus Radeon HD 5870 1024mb
Fractal design R2
Silent series fläktar
Corsair H50
Cougar nätagg, 700W 80+ har jag för mig
23″ Lg skärm
+lite andra obetydliga grejer..Det enda som saknas är ett till 5870 och två SSD i raid0 hehe
23 december, 2010 at 09:57 #398886Anonym anvandareMemberIATOAON wrote:Ajajaj, det fina med virus idag är att man har andra syften än förr. Det är inte så mycket crasch boom bang utan mer ”jag vill använda din datorkraft när du ändå inte gör det”, ”har du mycket pengar på ditt konto kanske” osv och då vill de såklart inbilla dig att du INTE har virus :emo-thumbMen man får tacka för att du är en av alla dom som håller branschen rullande och gör mitt jobb mer spännande :p
Jag hittar inga virus även om jag installerar antivirusprogram, vilket jag gör någon gång vartannat år typ bara för att bevisa min tes för mig själv;) (Jag avinstallerar naturligtvis skräpet direkt efter…de är ju värre än virusen i sig.)
Det löjliga med antivirusprogrammen är framför allt att de inte lyckas stoppa virusen ändå, och definitivt inte ta bort dem när de väl är där. Jag vet inte hur många gånger jag fått rensa polares datorer (som naturligtvis har haft antivirusprogram), och varenda gång slutar det ju med att jag får sitta och pilla manuellt i registryn osv istället för att använda skräpprogrammen:p
23 december, 2010 at 10:17 #398887Anonym anvandareMemberAndreas Guiance wrote:Jag hittar inga virus även om jag installerar antivirusprogram, vilket jag gör någon gång vartannat år typ bara för att bevisa min tes för mig själv;) (Jag avinstallerar naturligtvis skräpet direkt efter…de är ju värre än virusen i sig.)Det löjliga med antivirusprogrammen är framför allt att de inte lyckas stoppa virusen ändå, och definitivt inte ta bort dem när de väl är där. Jag vet inte hur många gånger jag fått rensa polares datorer (som naturligtvis har haft antivirusprogram), och varenda gång slutar det ju med att jag får sitta och pilla manuellt i registryn osv istället för att använda skräpprogrammen:p
Det beror ju såklart på vad man använder och vilken teknik den produkten nyttjar. Produkten måste även installeras/konfigureras korrekt för fungera optimalt i den miljö den finns, gör man inte det blir resultatet inte det man förväntar sig. Givetvis finns det inget som plockar allt pga hur dagens AV är designade (patternbaserat) men man är betydligt bättre idag på att plocka zerodaymalware pga gemensamma rapporteringsnätverk med honeypots samt att man även satsar på ”beteendemonitorering”. Den enterpriseprodukt jag främst jobbar med kombinerar denna ”beteendemonitorering” med ”brandväggsfunktionalitet” som gör att du kan låsa ner enskilda hostar alt subnät för förhindra spridning och det innan något pattern ens är påtänkt. AV är ju bara en del av hur man ska bygga en säker miljö, ett gott skalskydd och ens eget beteende är minst lika viktigt. Det är nästan viktigare se till att patcha sitt OS samt sina applikationer än att se till så ens AV är up to date. Hur vi än vrider och vänder på det kan jag garantera dig att en bra uppsatt AV miljö sparar många miljarder varje år för företagen. Det är tveklöst så att impact och kostnad är betydligt högre i missköta miljöer än de som har koll när de drabbas av utbrott.
Att du inte hittar virus vid scanningstillfället kan bero på flera saker, det kan tex ha förändrat sig själv ett flertal ggr sedan det installerades och just när du scannar har inte pattern fått med den nya versionen. Det kan även va så att skiten numera ligger i bootsektorer osv och därför inte hittas. Hade du haft ett AV installerat när du eventuellt smittades hade det förmodligen hittat ”droppern” och du hade inte fått in den malware som ”droppen” sedan installerar innan den tar bort sig själv.
För du ska slippa installera/avinstallera så kan jag rekomendera [http://housecall.trendmicro.com] nästa gång du ska scanna.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.