Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Allvaret börjar nu!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 november, 2010 at 21:23 #420818Anonym anvandareMember
Kände att en ny journal skulle startas nu när ja börjar köra på fast schema istället för att köra vad som var bra för dagen.
Skall börja med att säga att jag fortfarande går på underskott för att slipa av de sista ja vill få bort för att sedan föra en relativt långsam bulk.
Gamla journalen:
[http://forum.body.se/showthread.php?t=131874]Personlig information:
Ålder: 17 vårar (930511)
Vikt: 82 kilon i morse
Längd: 188 cm
Tränat: Ca 14 månader, ej helhjärtat förens våras.Kosttillskott:
Proteinpulver endastkommer senare:
Kreatin
Någon PWODe som kanske läst lite om mig vet att jag var relativt fet för ett tag sedan och tog tag i kosten, droppat från 108kg till min nuvarande vikt. Har kört på LCHF kost vilket ja tyckte var sjukt bra, under sommaren var det någon form utav Fasta då jag fasta större delen av dygnet för att äta mig mätt en gång om dagen direkt efter träningen.
Kosten:
Har varit en viloperiod nyligen där jag legat på kaloribalans samt ätit kolhydrater. Nu börjar dock dieten åter igen för att droppa de sista kilona! Skall köra på LCHF diet nu ett litet tag med basen utav mejeriprodukter, keso, kvarg samt mjölk. sedan är de en hel del kött och ägg på detta! Väger inget men uppskattar relativt bra antar jag.Nuvarande styrkestats:
Marklyft: 150*1 gjordes med remmar.
Knäböj: ”Okänt” för ja vet inte om de är godkända.
Millitärpress: 50*1
Hantelpress 32.5*1/30*6
Stångrodd: 70*6 vet ej om de är godkända enligt min syn, dock inga fel på de.
Hammercurl: 17.5*6
Statsen är gjorda nu under min långdragna diet, så antar de blir bättre senare när man skall ligga på överskott. dock är de gjorde den senaste tiden.Träningsupplägg:
Skall Förmodligen vara mestadels lågreppare med inslag av några höga set ibland. Skall se om jag även kan öka min cardio.Mål:
Mitt Första delmål är att komma ner till en vettig fettprocent för att sedan ha som mål att bygga på. Huvudsyftet är väl dock utveckla en bra fysik!Bilder 5 min gamla:
14 november, 2010 at 21:23 #63424Anonym anvandareMember15 november, 2010 at 10:43 #420819Anonym anvandareMemberSaknas lite massa på benen tycker jag. Mer separationer i ryggen och detta kommer bli nice. Kör hårt :buttrock:
15 november, 2010 at 11:05 #420820Anonym anvandareMemberYaldish wrote:Saknas lite massa på benen tycker jag. Mer separationer i ryggen och detta kommer bli nice. Kör hårt :buttrock:Får väl köra lite extra ben isf Första pass på två veckor sen pausen kommer ikväll!
Är främs framsida lår som behöver kött? känner mig stark i baksida i raka mark osv annars.Edit, separation inbär alltså mindre fett så de framstår tydligare va? (A)
15 november, 2010 at 15:41 #420821Anonym anvandareMemberUrsäkta, såg lite fel. Satt i skolan och skrev, var ganska trött Mer massa menar jag på ryggen, och separationer på axlar och armar, vidd har du iaf Kanske nedre rygg isåfall som behövs men nu ska vi inte va så petiga! Ser iaf bra ut fan :buttrock:
15 november, 2010 at 16:50 #420822Anonym anvandareMemberSmällde av mitt första pass nu efter höstlovet! blev en kort dag i skolan och kosten har sett ut som följande hitills och kommer vara som följande senare
Frukost, 2 ägg 2 dl mjölk
Lunch skolan, uppskattar 200gram korvstroganoff med 100g keso kcal:??
Mellanmål efter gymmet, Proteindrink 30gram
Senare: 2 kycklingfiléer, 400gram cirka. ännu senare 250g kvargslänger en siffra på 1300kcal? blir bättre imorgon då man handlat lite grönsaker o keso mm
Axelpass:
* före innebär uppvärmning
-> DroppAxelpress:
*15kg*10
20kg*8
20kg*7Millitärpress:
40kg*7
40kg*7
40kg*6 -> 30kg*8 -> 20kg*7Sidolyft:
Glömde totalt bort de 😮Stående vadpress:
*110kg*10
120kg*8
120kg*8
130kg*8
140kg*9Komentar om passet: Skivstången till millitärlyften var upptagen så fick ta axelpress först. fick sedan tag i ställningen o satte igång direkt! Kändes skönt att bränna av ett axelpass nu efter två veckors uppehåll och imorgon blir det lite mer att läsa:emo-thumb Kändes riktigt skönt att ställa sig o trycka på med vaderna med!
15 november, 2010 at 16:54 #420823Anonym anvandareMemberYaldish wrote:Ursäkta, såg lite fel. Satt i skolan och skrev, var ganska trött Mer massa menar jag på ryggen, och separationer på axlar och armar, vidd har du iaf Kanske nedre rygg isåfall som behövs men nu ska vi inte va så petiga! Ser iaf bra ut fan :buttrock:Vidd, bred överkropp eller ser bred ut?
Sedan separation i form av mindre flöt kommer, benen, hur verkar de?Jag tar gärna kritik av folket! något som går att fixa iaf
Vad behöver priotränas? öppen fråga
Cheers
15 november, 2010 at 18:30 #420824Anonym anvandareMemberRiktigt bra jobbat med din diet, att gå från 108kg till 82 är skitbra!
Du har en bra grundfysik enligt det man ser på bilderna, ryggen ser mycket bra ut!
Jobba lite extra på benen så blir det kanon. Lycka till & kör hårt!16 november, 2010 at 09:50 #420825Anonym anvandareMemberKom på att folket kanske vill se vad för schema man tänkte följa, vet inte, kanske nån som vet om de blir för mycket axlar involverad på dessa dagar?
Måndag:
Millitärpress
Axelpress
Sidolyft
VaderTisdag:
Marklyft
Ryggres
MageOnsdag:
Hantelpress
Dips (om jag klarar de, ej gjort tidigare)
Smalbänk
PushdownsTorsdag:
Knäböj
Benpress
Benspark
LårcurlFredag:
Stångrodd
Latsdrag
Hantelrodd
MageRepsantalet är tänkt att ligga runt 6 med inslag av högreppare vid enstaka tillfällen. Marken kan vara undantag med färre.
Schemat är ej spikat, skall justera kanske kasta in nya om de känns att de behövs,
Ge tips på vad man kan lägga in på tisdagar som inte krockar med övriga muskelgruppper under veckan!
Cheers!16 november, 2010 at 17:54 #420826Anonym anvandareMemberRyggpasset från 1 timme sedan kommer här!
Fokus marklyft!
Mark:
*50kg*10
100kg*7
140kg*1
130kg*3
120kg*3
100kg*7 (lite aktiv vila, kort dock)Ryggres:
kv+25kg*12 pb
kv+25kg*12 pb
kv*15Hantelrodd: (känner)
32.5kg*8
32.5kg*7lite mage
Kommentar: Kändes skönt marka nu efter 2 veckors vila, kände inte att ja tappat något på stången här, dock när man körde hantelrodd gick de emot lite. känner att ja behövde öka till större platta i ryggresen nu med. nice!
Pga jag inte vet hur mycket min kropp klarar så vågar ja inte trycka in för mycket saker på detta passet utan hjälp från er, så hjälp gärna med att förbättre schemat!
Bilder!
17 november, 2010 at 17:51 #420827Anonym anvandareMemberDagen har gått bra, slutförde en uppsats genom att skriva till 4 sidor, sedan lyckades väl godkänt på ett stor geografiprov.
kände redan innan detta pass som skulle komma så skulle tricepsen svika vilket de gjorde tyvärr. 😮Hantelpressardagen!
Hantelpress:
*15kg*10
30kg*6
30kg*6
35kg*1 PB!
27.5kg*6Dips:
Kv*5Bänkpress: 😮
50kg*6
50kg*6
60kg*6
70kg*1½ PB!
50kg*12Pushdowns:
7p*10
7p*12
7p*10
rep:
6p*10Kommentar: Kände att detta passet skulle bli vettigt i hantelpressarna vilket ja lade allt krut på. men ville testa bänk, en övning alla kör förutom mig, kanske kört 6 set bänk innan detta pass! aldrig gillat övningen, men kände att den kanske skall få en chans till ändå. så skall lägga till den i passen framöver, till och med som första övning. kommer säkert öka kraftigt i bänk o målet är väl för tillfället att ta 100kg
Får väl se när detta blir, men borde inte vara allt för avlägset då jag drog upp 70kg utan att kört bänk innan så att säga? nån som har en gissning på hur lång tid de kan ta? känner att tricepsen tagit o blivit slöa som fan nu efter pausen, de skall snart bli bättringar!18 november, 2010 at 17:46 #420828Anonym anvandareMemberBendag!
Knäböj:
*50kg*10
90kg*6
90kg*6
100kg*vågade inte gå ner
90kg*3Benpress:
*135kg*10
185kg*8
225kg*6
225kg*6
225kg*5Benspark:
6p*8
6p*7
6p*7
6p*7vader..
Kommentar: Vet inte vad ni tycker? är detta helt åt skogen med benens styrka? knäböjar bättre när ja vet att ja har ett powerrack, men detta gymmet har ingen så gör de utan passare och utan någon ställning så att säga vilket får en att tveka av rädslan att tappa allt o fastna. kände fin pump av de tunga bensparken!
18 november, 2010 at 18:38 #420829Anonym anvandareMemberokej då är styrkan inte fel då tänkte att jag kör benpress hårt nu tills gymbytet januari. har där tillgång till ett rack, så tar benspark samt benpress som grund för framsida lår fram tills dess.
men fick höra att mina ben saknar separation o antar massa med dvs underutvecklade, bör ja sänka vikten för att köra på 10-12 reps?
18 november, 2010 at 20:17 #420830Anonym anvandareMemberokej men kör på som nu i så fall, ser du något som jag bör tänka på lite extra förutom låren? lägga lite krut på alltså?
cheers
18 november, 2010 at 20:45 #420831Anonym anvandareMemberOkej, men börjat med bröstet från och med igår riktigt nu, har väl som alla favoriserat något, i mitt fall ryggen. söker just nu mer separation utav musklerna så viktnedgång någon månad är väl tanken, känns som min deff tog längre tid än räknat så blir väl mer hålla kvar de ja har o ligga på ett litet plus fram till en minideff innan sommaren (ej ”hård”) o bygga som fan nästa höst är väl planen för tillfället, eller är kanske inte för sent after all att bygga i vinter för min del för att sen deffa?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.