Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Anton Engströms Träningsjournal!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 juni, 2009 at 23:22 #63291Anonym anvandareMember7 juni, 2009 at 23:22 #418753Anonym anvandareMember
Anton Engströms TräningsJournal!
Ålder 19 (1990)
Längd:170 cm
Vikt 67 KgTränat i: 1 år seriöst.
Då var det alltså dags att försöka starta en träningsjournal. Mitt namn är alltså Anton och har tränat styrketräning i 3 år. Men jag gör som många andra, och skyller på att man var nybörjare och oerfaren dem första åren . Det var då man åkte till gymmet för att det var nyttigt att träna, och trodde samtidigt att man kunde stoppa i sig vad man ville eftersom man ”tränade”.
Men min träning fick en ”nykick” för 1 år sedan, då jag började med en seriös diet under en 3 månaders period. Välbehövlig efter för mycket av det goda. Resultatet blev att jag gick ner ifrån 77-72.
Tidigare sporter jag har utövat är fotboll och innebandy.Med nu 1 års seriös kost och träning ligger vikten på 67 efter ha genomfört JS-D, som jag kan berätta mer om senare.
Från att styrketräningen har blivit något som man gjorde för att göra det, till att man ligger uppe kvällen innan ett pass och inte kan sova, för att man planerar vilka övningar man ska köra,vilka vikter? och hoppas på ett riktigt bra träningspass. Styrketräningen har helt klart blivit en livsstil i mitt liv.
Återkommer med träningsschemat och lite annat snart:)
8 juni, 2009 at 10:38 #418757Anonym anvandareMemberOkej, sådär!
Tänkte berätta lite om min jordnötssmörs diet jag har utfört.
Jag har alltså prövat att dieta efter den så kallade Jordnötsmörs dieten.
När jag läste om den för första gången tyckte jag den lät helt sjuk, den går ju nämligen ut på att bara äta jordnötssmör och prottedrinkar.
Läs mer om JS-D här –> [http://www.fitnessguru.se/js-dieten/]Jag körde i alla fall denna diet i 23 dagar, och det gick faktiskt helt okej.
jag kände absolut inget söt sug och nästan ingen hunger, dem gångerna jag brukade bli hungrig på var på kvällen/morgonen.Jag körde kardio 5-6 gånger i veckan
Och styrketränade 4 gånger i veckan.Min start vikt låg på 71 kilo
och efter 23 dagar låg den på 65,2.Jag tycker det är en ganska stor vitminskning under bara 23 dagar, men förstod samtidigt att det var mycket vätska som försvunnit också.
Men nu såhär 1 vecka efter avslutad diet, väger jag 67 kilo, och viken verkar ha stabiliserats sig där. Och då har jag även tagit studenten den här veckan och legat på ett kalori överskott i 7 dagar.Så jag rekommenderar den här dieten helt klart om du gillar jordnötssmör och ofta brukar känna sötsug under dina dieter, då det är som borta under jordnötssmörs-dieten.
Tänkte även lägga upp lite före och efter bilder när jag lärt mig hur man gör:)
8 juni, 2009 at 13:06 #418759Anonym anvandareMemberOch här kommer några före och efterbilder efter min 23 dagars JS-D , dålig skärpa på vissa, men det får duga!
Hann även med att gadda mig:)
8 juni, 2009 at 16:46 #418761Anonym anvandareMemberSer bra ut:up: Kör hårt:)
8 juni, 2009 at 17:08 #418763Anonym anvandareMemberTack detsamma!
Vilken skillnad!
Kollade din första ryggbild och sen den på sidan 6!
Du har blivit riktigt hård!Fortsätt så
8 juni, 2009 at 18:00 #418765Anonym anvandareMemberTräningsschema och kosttillskott!
Jag har som sagt tidigare gått på JS-D, och då har jag även bara kört lågintensiv kardio.
Men nu har jag lagt upp ett nytt schema som jag ska börja med nästa vecka. Då jag även ska få in 2 jogging/intervall pass per vecka.
Jag kommer köra 2 vila 1 köra 2! och sen låta det rulla runt på veckorna!
Schemat kommer att se ut såhär:Dag 1: Bröst + Triceps
Dag 2: Rygg + Biceps
Dag 3 vila/kardio (promenad/jogging/intervaller)
Dag 4 Ben(fram + baksida+vader +Axlar
Dag 5 Biceps + triceps (superset)+ baksida axlar.
Dag 6 vila/kardio (promenad/jogging/intervaller)
Dag 7 Börja om!Mage lägger jag in, då jag känner att jag har kvar energi efter passet, 2-3 gånger i veckan!
Kosttillskotten jag kommer använda mig utav är:
Proteinpulver (Isoflex)
Omega 3
Kre-Alkalyn
BCAA
Kanske någon gainer någon gång:)Som ni ser har jag valt att köra armar 2 gånger i veckan, hade tänkt att testa det då jag känner att det är dem som släpar mest, framförallt blyertspennorna till biceps :p
Kommentera gärna detta, vad tycker ni om att prioritera muskelgrupper, och köra dem 2 gånger i veckan? Funkar det?
Gärna tips på hur man får armarna att växa ocksåVila från gymmet idag, blev en jogging runda nere i Tungelsta på 4 km!
Imorgon äre Pattar och triceps:emo-thumb
9 juni, 2009 at 15:18 #418767Anonym anvandareMemberSom sagt Bröst och Triceps på Schemat idag:)
Började morgonen med att trycka i mig 2 protein pannkakor och 2 omega-3 kapslar.
Sen i med 2 Kre-Alkalyn kapslar.
Tog bilen hela vägen fram till Najaden och Haninge idag.Värmde upp med 7 min crosstrain.
Bröst:
Bänkpress:
Uppvärmning
20 kg * 20
Lite armhävningar
50 kg * 10
60 kg * 8
70 kg * 6
65 kg * 8Hantelpress / snebänk
25 kg* 8
25 kg* 8
25 kg* 8
21 kg* 12Bröstpress i maskin
40 kilo * 8
40 kilo * 8
40 kilo * 8Avslutade bröstpasset i kablarna, där jag kör många repetitioner för att få ett bra tryck:)
25 kilo * 20
25 kilo * 20
30 kilo * 15sist och jobbigast med Flyes!
12 kilo * 8
12 kilo * 8
12 kilo * 8Triceps
Puchdown med stång
(smaltgrepp)40 kilo * 12
50 kilo * 8
50 kilo * 8
50 kilo * 8Tricepspress en hantel över huvudet
10 kilo* 8
10 kilo* 8
10 kilo* 8Tricepspress med rep
30 kilo * 8
30 kilo * 8
30 kilo * 8Avslutade med Kickbacks:)
7 kilo * 15
7 kilo * 15
7 kilo * 15Efter passet blev det en proteindrink:)
Passet kändes bra, inte så stark, men fick iallfall inte ont i axeln som jag brukar få när jag kör bänk!
Det är bara att kriga vidare så hoppas jag på att man ska kunna bänka 3 siffrigt någon gång i framtiden;)
11 juni, 2009 at 19:25 #418770Anonym anvandareMemberBlev ingen uppdatering igår, men det blev Rygg, Biceps!
Fick en burk v12 av en kompis, så kommer nog börja använda mig utav den dem dagarna jag känner att det behövs.
En sån dag var igår, och jag tror faktiskt den funka!
Fick bra tryck i biceps!Rygg:
Chins
Kv* 12
Kv* 10
Kv*8Lastdrag
Smaltgrepp:
10 p * 10
12 p * 8
13 p * 4Brettgrepp:
12 p * 10
12 p * 10
13 p * 8Hantelrodd:
30kg * 8
30kg * 8
30kg * 8Avslutade med chins i maskin så många jag orkade!
Igår använde jag dragremmar genom hela passet, jag brukar variera mig lite. ibland med ibland utan. P står för plattor, ska ta reda på vad varje paltta väger till nästa gång:oBicpes:
Hantelcurl
12 kg * 6
12 kg * 6
12 kg * 6Skivstång
20 kg * 8
20 kg * 8
20 kg * 8Bicepscurl i maskin
15 kg * 8
15 kg * 8
15 kg * 8biceps i cablarna
(enarms)12,5 kg * 8
12,5 kg * 8
12,5 kg * 8Bra tryck i biceps, kanske utan v12?
Och ett tungt ryggpass:)Nu ska jag jogga 4 km:)
Imorgon axlar, ben!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.