Daniels köttarjournal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Daniels köttarjournal

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Hej.

Jag ska börja föra journal här för att hålla koll på mina resultat i gymmet. Min träningserfarenhet sträcker sig till 1 gympass som jag körde i Måndags. Jag väger 73kg och är född 1991.

Jag tränar med anders172 här på forumet och som alla vet är han grymmast i världen.

Mina stats första gången på gymmet

Bänkpress: 5x5x50kg
    Marklyft: 130kg utan bälte
    Knäböj: Ska testa imorgon för första gången.

Hoppas ni vill följa min väg mot en rå jävla styrka!

Grymt Danne, ida köttar vi bengtpress!

Kul att följa en total nybörjare som får hjälp att inte falla i alla nybörjarfällor. Här kommer jag att titta in regelbundet.
    Anders läser jag redan regelbundet.

Lycka till och kör hårt

anders172 wrote:
    Grymt Danne, ida köttar vi bengtpress!

Hur mycker väger Bengt då?

Vincent Qvarfordt wrote:
    Hur mycker väger Bengt då?

Idag tror jag daniels bengt väger stången+1 blå kaka/sida.

Gött att ha Anders vid sin sida redan från start, bara hans vrål gör ju att man tar ett tiotal kg extra!;) Verkar som att du har riktigt bra förutsättningar för styrke, 130kg mark första gången, 16kg ifrån dubbla din kroppsvikt. Grymt säger jag bara!

Jockepettersen wrote:
    Gött att ha Anders vid sin sida redan från start, bara hans vrål gör ju att man tar ett tiotal kg extra!;) Verkar som att du har riktigt bra förutsättningar för styrke, 130kg mark första gången, 16kg ifrån dubbla din kroppsvikt. Grymt säger jag bara!

Det känns väldigt bra faktiskt :)
    Han kan jävligt mycket och kommer med tipshela tiden, så han gör det enkelt för mig att prestera på träning. :up:

Vincent Qvarfordt wrote:
    Kul att följa en total nybörjare som får hjälp att inte falla i alla nybörjarfällor. Här kommer jag att titta in regelbundet.
    Anders läser jag redan regelbundet.

Lycka till och kör hårt

Jag ska göra en satsning i år. Och med Anders hjälp kan det stöd blir det toppen (y)

Jockepettersen wrote:

Ska tilläggas att tekniken var väldigt bra också, absolut ingen krumning på ryggen och så fort han hittar dragläget går det bra. Tror att vinklarna är bra för böjen också, men det ska vi kolla idag,

Kul att ni vill följa mig :)

Dagens pass

Bänkpress

20×10
    20×10
    40×5
    40×5
    50×3
    60×1
    60×1
    50×3
    50×3
    50×3
    50×3
    50×3
    50×2
    50×2

Knäböj

Övade med stången
    40×5
    40×5
    40×8
    50×5
    60×6
    60×8

Enlig anders var djupet SL-godkänt och tekniken bra. Väldigt lätt nu i början.

Latsdrag

2x10x50kg

Hantelrodd

23×8
    23×8
    23×8

Titthålet

2x10x10kg

Fetknoppens

2×10
    Koncentrationscurl

11kgx10
    11kgx10
    11kgx10

Jobbar på tekniken i bänkpressen för det är vingligt nu innan jag vant mig. När jag fick av mig skorna i knäböjen fick jag till djupet bättre och fick bort den konstiga vinkeln i knät. På lördag ska jag till slottskogsvallen och köra SL. :up:

Rikitgit bra knäböj igår, djupa och ingen tappad form i rygg. De var riktigt explosiva. Hade som jag trodde helt okej vinklar, men vi tar det lite lungt i början och får till en riktigt bra teknik och jobbar med progression under de första 8 veckorna.

Måndag

Bänkpress: 5×5
    Knäböj: 5×2
    Marklyft: 5×5
    Latsdrag: 3 set
    Biceps: 3 set
    Fetknoppens
    Titthålet

Torsdag

Bänkpress: 5×2
    Smalbänk: 2×5
    Militärpress: 3×6
    Knäböj: 5×5
    Marklyft: 5×2
    Benpress: 3×8
    Pushdown: 2 set
    Kabelrodd: 2 set
    Mage

I basövningar kommer det vara relativt låga reps och ganska låga vikter till att börja med för att inte tekniken ska brista, vilket det lätt gör om man blir ofokuserad när man kör över 6 reps. Teknikträning på submax-vikter i de 3 stora och sedan lite komplementträning resten. Sen kör du fotboll 3 gånger i veckan, varav 1 fysträning som består mest av uthållighet på lördagar.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.