Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Ett försök att slippa undervikten :P
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 oktober, 2010 at 18:35 #415226Anonym anvandareMember
fan känner att det är dags att dra igång med journalen igen har äntligen börjat få rätt på kroppen efter en väldigt lång tid av sjukdomar bland annat flera omgångar av lunginflammation och hjärtmuskel/hjärtsäcksinflammation går nu och får spruta en gång i månaden med något som ska stärka immunförsvaret och det verkar faktiskt fungera
tränar fortfarande efter max-ot principerna eftersom jag gillar upplägget har bara modifierat vissa bitar lite grann
börjar väl direkt med gårdagens ryggpass eftersom jag inte tränar torsdagar
2010-10-06
marklyft: 155kg reps: 4,4,4
latsdrag: 70kg reps: 6,6
skivstångsrodd: 80kg reps: 6,4
chins: KV+10kg reps: 5,4överlag bra pass även fast den riktigt intensiva motivationen inte fanns där vet att jag hade kunnat sätta 160 i mark om jag bara hade kört på det från början utan att mesa i mark brukar jag oftast nå en punkt där jag inte klarar en enda repetion mer oavsett om det gäller 155 eller 55kg så nästa pass ska inledas med 160kg
7 oktober, 2010 at 18:42 #415227Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Härligt att ha dig tillbaka styrkan har du ju minsann! se till att stanna kvar här nu och kör hårt!tack så mycket jo visst styrkan har faktiskt ökat handlar nog mer om att jag ökat en del i vikt ligger runt 81-82kg nu vilan har varit behövlig på alla sätt
7 oktober, 2010 at 23:59 #415228Anonym anvandareMemberKul o se dig tillbaka svmannen, har tagit mig tillbaka hit jag med! fast tidigare ”kyliee” med hardgainers journalen!
Fan stark i marklyft, kör du raka eller böjer du på bena? Körde rygg igår hade maten i strupen hela passet så var svårt att köra tungt, Fick samla saliv varje gång jag var uppe o sträckte på ryggen och sedan vid lyftet svälja ner salivet så inget skulle komma upp!
Hoppas träningen går bra nu grabben!
8 oktober, 2010 at 15:32 #415229Anonym anvandareMembervon wallin wrote:Kul o se dig tillbaka svmannen, har tagit mig tillbaka hit jag med! fast tidigare ”kyliee” med hardgainers journalen!Fan stark i marklyft, kör du raka eller böjer du på bena? Körde rygg igår hade maten i strupen hela passet så var svårt att köra tungt, Fick samla saliv varje gång jag var uppe o sträckte på ryggen och sedan vid lyftet svälja ner salivet så inget skulle komma upp!
Hoppas träningen går bra nu grabben!
Kul att du med är tillbaka igen marklyften kör jag normalt alltså med böj på bena raka mark ska jag köra för första gången ikväll får se hur det går tippar nånstans runt 100 sträcket om det går bra haha det är ju en så underbar känsla när halva magen åker upp i munnen HARDCORE :emo-thumb
8 oktober, 2010 at 23:16 #415230Anonym anvandareMemberDagens pass
2010-10-08
BENKnäböj: 80kg reps: 6,6
boxsquats: 80kg reps: 6,6
stela marklyft: 97,5kg reps: 6,6,6Första benpasset efter ca 2 månaders total vila känns som det är benen som har förlorat mest styrka under vilan vågade inte ens fortsätta på 80 i knäböjen utan körde boxsquats med bänk under röven eftersom jag saknade passare men nu ska allt förbättras från och med nu
9 oktober, 2010 at 15:49 #415231Anonym anvandareMemberidag känner man verkligen av att det var längesen man tränade benen hade lite problem att gå ner för trappan imorse haha :emo-thumb
11 oktober, 2010 at 18:44 #415232Anonym anvandareMembervar på gymmet för någon timme sen och körde ett axelpass axlar har gått bra på sistone och det gjorde det idag också fastän jag knappt fått i mig någon mat har gått över nästan helt till att köra axelpressar med hantlar då jag har fått störst ökning av vikterna där känns som alla stångövningar släpar efter hantelövningarna får snart ta en period där jag prioriterar bänkpress och militärpress
2010-10-11
hantelpress: 22,5kg reps: 5,5,5
sidolyft: 15kg reps: 6,6
pushpress: 55kg reps: 5,4
liggande hantellyft (baksida axlar): 10kg reps: 4,412 oktober, 2010 at 12:57 #415233Anonym anvandareMemberlär inte bli något pass idag känner mig lite halvdålig vaknade sent och har ingen större lust att äta får se om det känns bättre imorgon isf kör jag både bröst, rygg och mage då
13 oktober, 2010 at 21:43 #415234Anonym anvandareMemberHar varit och tränat idag var inte helt 100% frisk men inte nåt vidare dålig heller tog lite annorlunda upplägg än vad jag tänkte igår körde bröst och triceps idag sen får det bli rygg mage och biceps imorgon som egentligen är en vilodag det blir tufft med ben dagen efter marklyft
2010-10-13
hantelpress: 27,5kg reps: 5,5,4,4 testade med 30kgs hantlarna idag och fick faktiskt två reps
bänkpress: 60kg reps: 4,4
liggande fransk press (bak huvudet): 40kg reps: 4,4
tricep extension: 40kg reps: 6som syns så har jag blivit svag som fan i bänk vet faktiskt inte varför eller om det är som jag bara inte gillar övningen har iaf ökat bra i hantelpressarna så jag ser det inte som något stort problem tog en bild efter träningen idag med tröja tyvärr ville inte se ut som en spännis
13 oktober, 2010 at 22:06 #415235Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Härligt att du tuffar på fortsätt så!kommer jag att göra nästa gång blir det en fyra på 30kg i hantelpress vill förbättra frenchpressen med har legat stilla där länge
14 oktober, 2010 at 17:09 #415236Anonym anvandareMemberKom precis hem efter dagens rygg och biceps pass
2010-10-14
kabelrodd: 50kg reps: 8,8
latsdrag: 55kg reps: 8,8
skivstångsrodd: 60kg reps: 8,8
bicepscurl: 40kg reps: 8,8
hantelcurl: 17,5kg reps: 7Körde ganska lätta vikter idag och satsade på 8 enkla reps eftersom jag inte vill belasta kroppen överdrivet mycket känner mig inte kärnfrisk och har blivit erbjuden ca 40 timmars övertidsjobb i helgen och det vill jag klara har inte råd att tacka nej var även iväg och hämtade ut några kilo kassein och gainer idag rättare sagt 8kg totalt blev en burk multivitamin med
16 oktober, 2010 at 14:36 #415237Anonym anvandareMemberigår gick allt åt helvete när jag var och arbetade efter ett tungt lyft började jag få ont i magen och pungen svullnade till tredubbla storleken åkte in till akuten och efter ett par undersökningar kom dom fram till att jag hade fått ett ljumskbrock och att en del av tarmen hade åkt ner och klämde en testikel blev däeför omedelbart opererad för att inte testikeln skulle dö av att vara utan blodtillförsel summan av kardemumman är nu att jag inte får lyfta någonting överhuvudtaget på minst 4 veckor eftersom det är svårt att träna nån del av kroppen utan att ha buktryck så blir jag tvungen att ge detta sin tid och läka ut ordentligt så det kommer nog inte hända så mycket i journalen under denna tiden
17 oktober, 2010 at 18:35 #415238Anonym anvandareMemberhar pratat med kirurgen som opererade mig idag och fått veta en del negativa saker till exempel att dom har skurit i nedre delen av magmusklerna så jag kan räkna med att lättare få muskelbristningar i den regionen i framtiden måste också köra rehabiliteringsträning för att minimera risken för bristningar en remiss har gått iväg till en sjukgymnast får se vad som händer
19 oktober, 2010 at 16:01 #415239Anonym anvandareMemberfan nu börjar gymabstinensen komma som ett slag i huvudet funderar på att köra ett lätt pass ikväll blir antagligen bröst/axlar/triceps så tungt det går utan att det krävs mycket buktryck som sagt rapport kommer senare
19 oktober, 2010 at 18:46 #415240Anonym anvandareMemberblev lite försiktig underhållsträning ikväll av bröst och axlar
2010-10-19
bänkpress: 30kg reps: 20,15
lutande hantelpress: 15kg reps: 15,15,15sittande hantelpress: 15kg reps: 20,20,15
sittande militärpress: 20kg reps: 20,20Kändes väldigt tråkigt att ligga på såna här vikter och högt antal reps gav verkligen ingen adrenalinutsöndring att tala om men vad ska man göra vill ju inte förlänga läkningstiden
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.