Flessas Revenge.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Flessas Revenge.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 566 total)
  • Author

kul, detta får följas flessa!

Fan på tiden! Välkommen tillbaka!

Låter trevligt Flessa :D

Kul att höra att du är tillbaka Jimmy!
    Vill man så kan man! Låter helt klart som en sundare inställning till maten iaf, härligt! :)

Välkommen tillbax :)

Drar du igång bloggen igen?

Självklart är man med och stöttar! :) hoppas allt är bättre efter uppehållet och att du fått en nytändning på saker och ting. Kör hårt mannen!

Flessa wrote:
    Har just nu haft mitt livs första vilovecka efter en period av total överträning med en kombination utav både ronindo, styrketräning & konditionsträning och aldeless för lite mat.

På Måndag rullar jag i gång och är taggad som sällan förut.

Dagens mat har hamnat på ca 100 gram fett, 190 gram protein & 50 gram kolhydrater.

15:00 – Blandfärsburgare med ost & lök. Stekt Broccoli & Vitkål.

19:00 – Stekt Snitzel, paprika, Squash & Champijoner. Avokado/Yougurtröra & Spenat. Omega-3.

senare – Proteinfluff.

På måndag kör jag ben/bål och drar igång med att höja maten, väsentligt.

Varför inte börja äta med en gång… jag tror tyvärr det blir samma visa igen Jimmy.

Flessa wrote:
    Är trött på kontrollbehovet och all skit den givit mig. Nu kör på enbart styrketräning fram till nyår, efter det börjar jag i Ronindo (kampsport) och drar ner på gymandet.

Ordentligt med protein, lagom fett & en del kolhydrater. Rena råvaror, bra basmat, blir mat runt 3-5 ggr/dag beroende på hur det ter sig.[/I]

även efter första passet som körs i gång på måndag så ska jag knäppa lite bilder hade jag tänkt.

Kontrollbehovet? Rena råvaror, bra basmat… lovar bilder igen, exakt samma visa med andra ord… :(

Välkommen tebax Jimmy! :)

Det börjas ju ganska omgående, men de hära med kosten, löser du det inte själv så låt någon annan göra ett kostupplägg åt dig o tvinga dig själv sen att följa det… men nog om det!”

Sen om ja vore du skulle ja lägga ner konditionsträningen, extra konditionsträningen kör man ju bara i början av säsongen på en idrott för att få upp flåset fortare, och som jag förstår det har du kört konditionsträning länge, så de tycker då jag är bortkastad tid och energi

Men hejja på nu och jag hoppas att det går bättre för dig denna gång:up:

Maten i sig ser ju bättre ut, snitzel och blandfärsburgare. Var inte rädd för kolhydraterna Jimmy. Och som sagt se för fan till att höja intaget, varför inte börja med det direkt. Det blir så himla lätt att du skjuter upp det annars. Du kommer må så himla mycket bättre fysiskt och psykiskt om du får ordning på detta, tänk bara så härligt om du ser vågen röra på sig och att det händer saker i spegeln. Och att inte behöva tänka på maten 24/7.

Ser jag inte att du höjt intaget rejält på måndag kommer jag upp och spöar dig ;)

Och chilla med alla cardio, du ligger väll trots din vikt på ganska högt BMR med din nuvarande livstil

Skönt att se att du försöker bli av med kontrollbehovet, jag hoppas verkligen att du klarar det!
    Lycka till!

CDJ wrote:
    Kul att höra att du är tillbaka Jimmy!
    Vill man så kan man! Låter helt klart som en sundare inställning till maten iaf, härligt! :)

Nej det gör det inte. Han har hållit sig på Kolo ett tag men nu vet ju alla hur han beter sig där också så nu är det tillbaka hit med samma påståenden om och om igen.

Får se hur lång tid det tar innan den här (fjärde?) journalen upphör den också. Bara för att man byter skräck från vecka till vecka betyder det inte att grundproblemet är borta. Men det räcker ju tydligen för att lura andra kortsiktigt om och om igen.

IF och LCHF i kombination?

Det har jag aldrig hört talas om tidigare men det funkar säkert utmärkt, dock blir jag lite lack över att du nämner Frank Nilsson. Den fåntratten har jag inte mycket till övers för efter att ha läst hans svamlande om LCHF på diverse ställen på nätet. Märk väl att det är personen Frank Nilsson jag har svårt för, inte LCHF per se.

Anyhow: Jag är glad att du åtminstone håller fast vid IF då jag är ganska övertygad om att detta i längden är rätt väg att gå om man vill skaffa sig ett mer avslappnat förhållningssätt till kosten.

Men din besatthet av clean eating är lite oroväckande, vilket också påpekats tidigare i den här tråden.

Men stort lycka till i alla fall. :) Hoppas du packar på lite massa nu och inte håller igen på maten för mycket.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 566 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.