JamesM:s vinterbulk/sommardeff

Home Forums Seriösa träningsjournaler JamesM:s vinterbulk/sommardeff

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 87 total)
  • Author

JamesM var namnet! Ändamålet med min träningsjournal är att kunna sprida min kunskap till människor, men samtidigt lära mig nya ting inom fitness och näringslära. Jag studerar till apotekare och under utbildningens gång ingår en hel del kurser om kroppen, mediciner och kosttillskott.

Mina nuvarande stats:

Ålder: 19 år
    Vikt: 79 kg
    Längd: 178 cm
    Tränat i: 3 år strikt

Min träningsjournal kommer att uppdateras dagligen med information om mina styrkepass, bl.a. övningar, reps och sets. Jag tränar 4 gånger / vecka och håller koll på min kost. Kroppsbilder kommer att läggas upp då och då.

Mina personbästan:

• Marklyft: 140 kg
    • Bänkpress: 120 kg

Kosttillskott:

• Whey- och kaseinprotein
    • EAA
    • NO-xplode
    • Kreatin monohydrat
    • Omega-3
    • Vitaminer och mineraler

Kul med en ny journal.

ska följas. släng ett öga inne hos mig

Håller just nu på o äter frukost och kom o tänka på hur er frukost ser ut. Just nu har jag ätit havregrynsgröt + proteindrink som frukost i ca 2 år. Då o då, när tid finns steker/kokar jag tre ägg med enbart en gula.

1,5dl gröt + 1,5dl whey…enkelt, nyttigt och gott!!

Kul med ny journal, Jag kör alltid i stort sett på 3 kokta ägg, en mörka macka, vatten och omega-3 tabs.

Hur ser träningsupplägget ut ? :)

Jockepettersen wrote:
    Hur ser träningsupplägget ut ? :)

Jag byter vissa övningar och strukturen på träningspasset var 8:e vecka. Med strukturen menar jag att jag istället för att ha börjat med bänkpress och sedan lutande hantlar så gör jag vise versa framöver.

Under denna 8 veckors cykel ser det ut på följande sätt:
    Måndag – Bröst (+1 övning främre axlar) och mage
    Tisdag – Rygg (+ 1 övning bakre axlar)
    Onsdag – Vila
    Torsdag – Triceps, biceps, underarmar
    Fredag – Axlar,traps och mage