John Pasanen

Home Forums Seriösa träningsjournaler John Pasanen

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1,726 through 1,733 (of 1,733 total)
  • Author
    Posts
  • #1076537
    MorfiusBaltzar wrote:
    pasanen wrote:
    Onsdag

    Bendag på gymmet och tyvärr lite kort om tid
    Löpband 15 min

    Böjjar utan bälte upp till 180 kg 3-6 repps dit höjde 30-40 kg åt gången

    Boxböj till gymbänk med bälte. 1-3 repps 5 sett och 230kg körde bara om det gick lätt, blev det ett seglyft vilade jag. därför 1-3 repps

    Benspark i david C-line. 140kg i plattor och hamrade på med 8-6 repps x3
    utfallsgång 20 meter med 2 st 30 kg hantlar, djupa så knät tog i golvet i varje steg.

    sen var det bara springa till duchen.

    På kvällen vid 21 sprang jag 4.5 km i ett lugt tempo

    Faaan vad jag blir avundsjuk nu, vill också ha en sån där bra Benspark på vårt gym så att man kan köra Benen samtidigt men fortfarande individuellt. Själv får man köra Benspark och bytta Ben, så man förlorar mer tid.

    P.s det är 150Kg och inte 140Kg. ;)

    Haha ja där ser man ;) ja hela c-line serien är så jävulskt bra tycker jag. Sen också att man kickar ut i v stil gör att det känns så naturligt.
    Besök David gym i karlskoga om du vill testa alla David C-line :up:

    #1076538

    Onsdag

    Strongman träning med Nicke, Sörlin, Pelle, Nanderöd, stor Jimmy och Emanuel, sveriges starkaste 16 åring typ (lovande)

    Massor av barn och kvinnfolk vimlade runt i vår solen och skådade dessa stolta atleter spänna och vrida sina svettiga kroppar i kraftfulla rörelser. hahahah

    Började i gymmet med
    stock lyft, tyngsta vikten som lyftes där idag blev 133 kg och det såg lätt ut, dessvärre var det inte jag som stod för den bedriften.

    Jag och sörlin hade kört OKpress hemma just innan och gjort ett gäng singlar på 105kg så stocklyftet var mest repetition för min del.

    Ok rejs 20 meter i hallen, prang på bra och kom under 10 sekunder med både 256kg och 300 kg snabbaste tiden var 8,05sek 10 blankt på 300kg

    därefter blev det 2 vändor med 180 kg fetkorset, ingen stress bara lygnt och sedan stå och hålla och bara hitta lugnet.

    farmers hold med 320kg- lätt upplyft och smärtsamt för händerna, 3 hold men aldrig till fail, kändes trots allt ok.

    sten, bara 120 och 140 kg på 9 pallar ( 135 cm ) fick till några riktigt explosiva på 140 kg med hopp till å med, se bilden ;)

    Däckvält med 350 däcket. 2 x 8 vält, bra flyt å fart men ingen tidtagning tyvärr, fångades på bild leviterandes med däcket i famn så det var nog skapligt explosivt idag.

    Sedan vart det hamburgar grillning och skönt efterprat i solen. perfekt 1a maj firande !

    #1076578

    Torsdag.

    Gymet vid lunch. Behövde ett riktigt lätt pass bara för att få igång kroppen efter strongmanpasset.

    Körde triceps, bröst, lite biceps och mage. Men först 20 nin på löpbandet.

    Dipps. 25 st förvånansvärt segt
    Tricepspress bakom nacken. Liggandes på bänk med hantlar 23.2 kg 3×6-9
    Triceps press med rep i cabelmaskin 70kg 3×10-12
    Lite biceps i cabelmaskin mellan setten. 2x35kg 8-10 repps

    Bröstpress i humansport. 3×6-10 på 38 per hand
    Bröstpress i teka 100 kg 2×8-10

    Sneda ben lyft hängandes i shins räcket 3xfail med kroppsvikt
    Kettlebell enhands swing med 40kg 5x fail

    #1076609

    fredag

    stavgång 4.5 km till jobbet

    Ben dag.
    Löpband 20 min med 6 graders lutning.

    Körde böj o poweracken med en gymbänk som höjd.
    100kg och sedan 40 eller 30 kiloshöningar och 5-6 repps.
    190 x 5
    220 x 5
    240 x 3
    240 x 2
    250 x fail men på håret
    240 x 1
    220 x 3
    190 x 12

    Nöjd med sista settet, annars ganska missnöjd. kändes dock lätt med 250, ska inte reppa så förbannat innan nästa gång jag försöker på den vikten.

    Benspark med 150 kg i david C-line. 3x 8-10
    utfall på ett ben, ( bakre benet i luften ) kv och en tom stång 20kg
    Ryggresning med 28 kg kettelbell i famnen 3x 12 – 15
    Baksida lår i David C-line, 3×10-12 på 80kg
    Kick back i en ass pump power butt machine full mag 3x 15
    Roddmaskin till fail bara för att testa mitt nya pulsband

    lördag

    stavgång 4.5 km till jobbet

    Söndag grenträning – skriver om det imorgon :-)

    #1076672

    Söndag

    Samling i lokalen kl 12 och så var sista passet innan SM kvalet i säffle igång.

    Gick skit bra hela passet, jag å Marcus körde tävlingsgrenar de övriga hängde på på det mesta.

    Medley med stång 80 och stock 103, körde flera varv men den snabbaste tiden stod jag för 7.3 sekunder
    Press av objekt, farmersväska,platt solid 85 kg betong block på 83kg gick fint så det blev några singlar på vardera och sedan båda i rad.

    medley 3 Däckvält och loadong av tunna 113,7 kg och en stor sandsäck på 110 kg 5 meters transport och upp på 140cm gick fint och kändes som det skulle.

    Farmers hold, ( bil håll) med 2×160 kg lätt upplyft och lugnet infann sig efter ett par sekunders hold. körde ett par gånger.

    Efter detta så bar det av hem och köra okpress och truckpull

    Körde 2 st 6 or på oket sedan massa singlar och 2 or

    truckpull simulator, använde en vanlig persombil men i en sluttning, trodde i min enfald att det skulle bli för lätt men icke!

    shit vad det tog, minst lika tungt som en halvtung truckpull, körde 3 x nästan 20 meter och det gick bättre och bättre.

    sådär då var jag redo för Säffle på lördag, och Dubai på tisdag .
    Vikten funkar men målet är väl att gå ner lite till så det finns marginal att ladda redan på fredag. ligger under 105 kg nu så 10 kg är borta.

    #1076731

    Måndag och tisdag

    Kör fortfarande 2 pass om dagen då första passet på fm oftast är lätt kardio ca 30-40min

    Sista passenpå gymet innan innan tävlingarna. Körde 2 splitt så måndag blev det ben, biceps å rygg och på tisdag blev det bröst axlar,mage, triceps och vader.

    Körde ganska lätt så det blev 3×10-12 på alla övningar.

    1a passet

    20 min på löpband gick brant
    Enhandsrodd 45kg
    Pullupps
    Biceps med skivstång 48kg
    Benspark i David c-line 110 kg
    Lårcurl i David c-line 75kg
    Kickback ass Attac mega fjollmaskin fulla magasinet.
    stående Vader i teka q
    40 min på löpbande100kg

    2a

    Bröstpress David c-line 90 kg
    Tricepspress med 2 hantlar 21kg
    Enhands Axelpress med hantel 38 kg
    Sidolyft med hantlar 13.8 kg
    Baksida axel i teka 45kg
    Bröst i teka 80kg
    Sittupps med skivstång 45kg
    Fällkniven med kettelbell

    En timma krosstrainer.

    #1077088

    SM kvalet i Säffle
    fredag morgon och invägning hemma på 103,9 och jag kan pusta ut efter 3 månaders lång men stabil vikt nedgång från 114.9 kg. Känner inte att så mycket styrka försvann, möjligen i press över huvudet :
    Åt skapligt normalt under den 70 mil långa bilresan, men gjorde väll ett litet misstag att dra i mig 8 dl shake med Hydrapro 2 timmar innan invägning. drack för övrigt normalt.

    Väl på hotellet så klev jag omedelbart upp på vågen som till min fasa visade 105,3 kg ok då blev det en rush till bastun och en kvart senare 104.9 DONE 👿

    Att sedan försöka beskriva vad som hände är nästan omöjligt men låt säga att det var en fest i ätande av alla de slag, till å med en öl skulle ner, sedan fortsatte det helvetiska frossandet från 18 – 23 då ögonlocken slöts medan munnen mekaniskt fortsatte tugga på bilar som flöt omkring på DR pepper som jag omedvetet gurglade.

    Vaknade efter en skön natts sömn och dök på frukostbuffen som en svältande varg. Tallrikarna staplades på hög och en andra invägning på skoj gjordes med samma våg.

    109.6 kg hahahaha :O

    Let the game begin.

    #1077124

    Ett stort gäng atleter står uppradade på prestationen om flera av dem är helt nya ansikten för mig.. spännande :)
    Får ett startnummer i mitten av fältet och laddad som tusan på pressmedleyt som bestod av stång vatten tunna, lätt stock och ok och till sist en stor stock på 125 kg mitten någonstans på den bortre halvan

    Får en skaplig start som borde ta mig till itt placering eller bättre men när det är dags för oket så fipplar jag och får ta om en gång vilket sätter mig på en betydligt sämre tid då vi slogs om hundradelar. FAN
    Oket kändes ruskigt stabilt i uppvärmningen och på träningen hemma så det förvånar mig att jag strula bort den.

    Nästa gren var ok rejs 20 meter med 300 kg. allt känns ok med oket och på träning har jag kört under 10 sekunder och nu jävlar !
    Dundrar iväg men får direkt ett svaj som kommer tillbaka och slår mig ur balans redan efter 4 meter, SHIT snabbt upplyft och sedan flyter det men farten tappades och måste byggas upp på nytt.
    14 sekunder och tappade 1a plats med några tiondelar, bra ändå med tanke på att jag tappade flera sekunder med nedsättningen… men Irriterande!! 3a

    Bil hold med skottkärrehantag. Gick ut sent så jag viste ungefär vad som krävdes men med 2 killar efter mig så fick jag hålla lite extra.
    Hade bra kontroll och en minut var utan några problem, van den grenen med marginal :D Yes Vann grenen

    Medley med farmers 20 meter 120 kg 3 st loading objekt 3 vält med däcket

    Bra fart med väskorna inga misstag och loadingen flöt på däck välten var lite svårare då jag inte fick ut något klister på händerna. god marginal även här så nu jävlar ! :) Vann grenen

    Med självförtroendet på topp och 2 vinster i ryggsäcken blev det sista gren truckpull.
    Tiderna pressades och det var på hundradelar igen så nu gällde det att dra på. rivstart och pang på mage ! näää
    får starta om och sekunderna rusar får upp farten och tar igen tid men tappar grensegern på några hundradelar !!

    Det blev Vinnst i årets första SM kval -105 kg så det var en tröst
    Det var bra killar och då funkar det inte att fippla som jag gjorde denna tävling så jag hade lite tur i oturen åxå.

    Danny Andersson var hård men rättvis även fast han dömde bort min första okpress ;) Proffsig och en riktigt bra domare.

    Skönt gäng som bjöd på en skön efter fest Tack alla och särskilt initiativtagarna och de som drog ihop tävlingen.

    Kommer bli en tuff final i år och då utan några misstag från mig :)

Viewing 8 posts - 1,726 through 1,733 (of 1,733 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.