Maffes Journal

Home Forums Seriösa träningsjournaler Maffes Journal

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 76 through 80 (of 80 total)
  • Author

Tjena. Nu var det ett bra tag sedan jag skrev något i denna journal. Hade tänkt att ändra på detta hädanefter. Har ett nytt mål nu som jag tänkte försöka nå, nämligen att fixa ett hyffsat resultat i fitness five. Målet är att ställa upp på någon av tävlingarna även fast jag vet att jag troligen inte kommer hamna bland de 10 bästa men ett försök ska göras hur som helst.

Mina knän är äntligen bra och resten av kroppen känns(om än svag) bra. Har under sommaren tränat sporadiskt ungefär 1-2 pass i veckan och då halvkropps pass med vissa veckor helt utan träning. Började seriöst i lördags och testade alla övningar som ingår. Resultatet blev följande.

vila 5 min mellan alla övningar:

Chins: 15 st

dips: 27 st

Biceps: 15 st

bänk: 20 st

Knäböj: 4 st :(

Summa: 81st

Har inte tränat seriöst ben sedan jag hade ont i knäna och jag kan säga att det märktes som fan. Tror mycket beror på att alla ”nerver” inte kopplas in så att muskeln inte jobbar för hundra procent men det kändes verkligen urtråkigt. Men nog om det.

Körde sedan knäböj: 80kgx10, 80kgx10 för att försöka få igång benen lite.

Idag upprepade jag samma pass igen alltså med en dags vila emellan och det gick så här.

chins: 14 st

dips: 32 st

biceps: 16 st

Bänk: 22 st

Böjar: 6 st ökade med 50 procent ;)

Summa 90st

Sänkte till 80 och körde 80x12st, 80x12st. Känns skönt att benen svarar på träning redan efter 2 dagar. Tror att jag inom närmaste månaden kommer att komma ikapp med benen.

Utfall med ben på bänk i smith:

30kgx6/ben, 30kgx6/ben, 30kgx6/ben

Sedan körde jag två set med chins med vikt

chins: kv+10kgx9, kv+10kgx6

Är i allafall grymt laddad att komma igång igen och ha ett vettigt mål att träna mot.

:up:

Hallå tänkte köra samma upplägg idag som de tidigare passen. Börja med ett varv av alla 5 övningarna sedan koncentrera mig på bröst/armar idag.

Ligger på ett högt proteinintag samtidigt som jag ligger på kcal underskott för att tappa några kilo fett som inte kommer att hjälpa mig att prestera max antal reps. Trots det känns det inte som jag tappat så mycket tryck i musklerna, kan bero på att jag äter en ordentlig portion aminosyror före passet.

//Maffe

Chins 16 st tekniken börjar ta sig..

Dips 32 st

Biceps 17 st

Bänk 22 st

Böj 8 st

Summa: 95 st :emo-thumb

Körde sedan lite extra armar samt axlar.

Dips: 14st långsamma, 7st långsamma, 20st snabba

smala chins med smaltlatsdrag grepp: 10st långsamma, 6 st långsamma

Baksida axlar stående i cc: 10 kg x 14st

Shrugs stång: 130kgx8st, 130kgx8st, 170kgx5st, 200kgx4st

Shrugs hantel: 30kgx 18st, 40kgx15st

Sidlyft hantel: 12,5kgx10st, 12,5kgx10st

Jaha idag kände jag mig lite sliten då jag kört samma upplägg med bara en dags vila. Dock har jag ökat varje gång vilket känns riktigt bra.

Benen som fortfarande är riktigt dåligt med i leken börjar iallafall svara på träningen. Idag fanns lite styrka i dom men uthålligheten är inte vad den borde vara. Tror ändå att det kommer finnas bra många fler reps inom någon månad.

Nu blir det en 2 dagars vila från gym så kroppen får vila upp sig. Men jag kommer att köra kondition och kanske ett magpass.

//Maffe

:emo-thumb

jaha då var det dags för den andra förkylningen för året tror jag….. Kände mig lite sliten efter förra passet och trodde(hoppades) att det var träningen som slitit på kroppen. Men i förr går kom den tjocka halsen smygande och igår snuvan, i natt febern. Så nu blir det vila från träningen i allafall 2-4 dagar till. :evil:. Jag som var så laddad med det nya upplägget. Men vad gör man. Tills nån upptäcker ”nanoprobes” eller liknande som kan döda alla bakterier/virus får man dras med dessa j*vla förkylningar.

//Maffe

:emo-thumb

Skriver bara lite allmänt om de senaste veckorna då jag varit halv sjuk.

Har fortsatt med finess five upplägget och kört varvet några gånger sedan jag blev sjuk. Första gången slutade jag på 70 reps. Andra på 80 och tredje på 85 reps så jag närmar mig resultatet som jag hade innan sjukdomen.

Gårdagens pass:

Denna gång vilade jag bara 3 min mellan seten för att försöka bygga upp lite syra tålighet.

Chins 13

Dips 28

Biceps 13

Bänk 18

Böj 15st på 85kg (tänker köra lite lättare till en början med böjarna för att komma in i tekniken samt jobba upp lite uthållighet men har som plan att öka 5 kilo per gång tills jag är uppe i 120 kg. Ska försöka hålla repsen på 15 st hela tiden och ifall 5 kilo blir för stor ökning kommer jag sänka till 2,5 kilo per gång.)

Benböj: 90kg x 8, 90kgx8

Benpress: 230kgx8, 230kgx8

Raka mark: 50kgx10, 50kgx10, 50kgx10

Chins:kvx8, kvx8, kvx8

Dips: kvx25, kvx20, kvx20

Mage special 5 övn i rad utan vila x 2 set

Benlyft 7st, friviktsmaskin 40kgx15st, vanlig maskin 45x12st, rullhjul 10st, sidlyft 30kg hantel x15/sida.

Körde detta superset två varv. Kan meddela att jag har sjuk träningsvärk i hela magen :emo-thumb

//Maffe

Viewing 5 posts - 76 through 80 (of 80 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.