nutz, 2012: Self Defense

Home Forums Seriösa träningsjournaler nutz, 2012: Self Defense

  • This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author
    Posts
  • #48499
    #117987

    Sommaren 2011 sket sig i stort sett allt.
    Tjejen fick ett skitbra jobb och vi flyttade 10 mil till Gävle. Samtidigt fick jag en plats på högskolan och på den vägen var det.
    Efter ett tag insåg jag att programmet jag hoppat på var totalt ointressant och jag söker nu jobb på den sämsta arbetsmarknaden i sverige.
    Samtidigt som jag bestämde mig för att aldrig mer gå tillbaka till högskolan, som för övrigt är världens sämsta, så fick jag lov att erkänna för mig själv att mitt förhållande till gaming är mycket, mycket osunt och att jag mer eller mindre inte gjort något annat än att spela datorspel sen jag vart arbetslös för nått år sen och att det också är skälet till att jag inte lyckats ta mig ur helvetet. Det är också skälet till att jag inte tränar som jag vill. Visserligen har jag ett ganska sjukt förhållande till träning – ja, jag är en beroendemänniska! – men jag väljer att se det som något positivt.
    Tjejens jobb suger kuk och nu vet vi inte alls vad vi ska göra.
    Uppsala däremot har sveriges bästa arbetsmarknad så vi kanske kan slå oss till ro där då.
    Runt jul så vägde jag mig och fick en chock av 91.3 kg. Typ alla jeans som jag var så sjukt snygg i förrut har gått sönder. Skratta eller gråta?
    Nu ska jag skaffa tvättbräda och kondis, styrka prioriteras inte på något vis.

    Self Defense kommer från att jag måste lära mig att behärska min beroendepersonlighet och dra nytta av den.
    Jag har tränat så jävla mycket – JAG ÄR EN JÄVLA SUPERMAN!!!! – och jag vet hur sånt här ska gå till. Come backs alltså. Kruxet är att inte lura sig själv, ha för stora förväntningar och gå för fort fram. Babysteps.
    IF och lågvolymsträning är som vanligt weapon of choice.

    Jag kommer även att bli mer aktiv på brädan och be folk dra åt helvete lite titt som tätt.

    Alfahane
    186 cm
    90+ kg
    Skamlig form, ingen kondition eller uthållighet alls

    Dips:
    Chins:
    Armhävningar:
    Marklyft:
    Knäböj:

    Nä, allting är så dåligt så jag väljer att inte lista något alls i år.

    2011:
    Fortsatt vara allmänt blekfet
    Mer eller mindre slutat träna
    Blivit totalt beroende av League of Legends
    Börjat högskola

    2012:
    Skaffa ett jobb
    Klippa mig
    Aldrig mer spela LoL
    Lattja thaiboxning på en lätt nivå
    Börja träna kondis iallafall varannan dag
    Styrketräna en gång varannan vecka minst
    Köpa en sjukt fet stereoanläggning


    FAQ..!

    ett plustecken betyder rest pause
    en pil indikerar ett drop- eller superset
    fail betyder att jag i ovanstående set försökt mig på en repetition till men inte lyckats fullfölja den
    kg är kort för kilogram och st betyder styck (din idiot!!!)
    kv betyder givetvis kroppsvikt[/b]

    #117988

    120423
    Cardio

    Tredje träningspasset i år!
    Jag och vovven sprang kortaste slingan uppe i Hemlingby. Taskigt tempo tidvis.
    Efter fem minuters vila sprang jag uppför slalombacken och det var sjukt drygt.

    På onsdag tar jag tid, på sekunden, så att jag har nått att jobba med. Efteråt blir det en vända upp för backen igen, också det på tid. Sen kanske jag springer ett varv i slingan igen.

    #117989

    Har alltid varit livrädd för dig men det glädjer mig att se dig börja skriva journal igen!
    Välkommen tillbaka.

    #117990
    Gustaf Lindberg wrote:
    Har alltid varit livrädd för dig men det glädjer mig att se dig börja skriva journal igen!
    Välkommen tillbaka.

    Du, din jävel! :yikes:

    Var du från falun?

    #117991

    Nej, men du hade alltid rätt och var alltid lite små otrevlig på ett roligt sätt så man aldrig slutade läsa.

    #117992

    120503
    Cardio

    Fjärde rundan..

    Det såg ut precis som förra gången:

    nutz wrote:
    Jag och vovven sprang kortaste slingan uppe i Hemlingby. Taskigt tempo tidvis.
    Efter fem minuters vila sprang jag uppför slalombacken och det var sjukt drygt.

    1,5 km: 12:35 s
    Slalombacken: 58,3 s

    Asså. Jag är ju ganska trött men det finns ju en hel del kvar att ge, hela tiden. Dock är kondisen så usel att det känns som ett jävla långt astmaanfall.
    För att iallafall se nånting positivt med dagens träningspass så har jag nog ganska starka ben fortfarande. Inget tempo, ens i uppförsbacke, känns någonsin ansträngande i musklerna.

    #117993

    120518
    Styrketräning

    Ska utnyttja jobbets gym lite.

    Dips
    20 kg x 3
    15 kg x 4
    10 kg x 5

    Latsdrag med underhandsgrepp
    100 kg x 3
    90 kg x 4
    80 kg x 6

    Benpress
    150 kg x 5

    Haha. HAH!

    Sjukt svag har jag blivit – igen.
    Jag orkade helt enkelt inte träna benpress utan gjorde mest några reps för att stretcha mina ben.
    Sträckte ryggen utav bara fan när jag körde dips. Axlarna var vansinnigt stela också.

    Jag förväntar mig explosivartade styrkeökningar så fort jag fått igång maskineriet lite.
    Närmaste veckan kan det bli mycket träning.

    80 kg, tvättbräda, sista augusti.

    #117994

    Skäprning.

    #117995

    120524
    Styrketräning

    Som ovan. Skärper mig atm.

    Marklyft
    160 kg x 1
    150 kg x 1
    140 kg x 2

    Dips
    20 kg x 5
    fail
    10 kg x 7
    fail

    Latsdrag med underhandsgrepp
    100 kg x 5
    90 kg x 5

    Vadpress
    Ett ton x 5+5+5+5

    Såja. Gick ok. Lär träna mycket marklyft nu om det ska hända något. 160 kg är inte så värst tungt men det är ovant att anstränga sig.

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.