Pain Is Just Weakness Leaving The Body

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pain Is Just Weakness Leaving The Body

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 961 total)
  • Author
    Posts
  • #1082826

    Bänkpress
    7/1-15 Onsdag Pass 4

    Bänkpress: 6x3x150
    Pshdown, sälrodd

    Jag trode jag skulle sätta 6x3x150kg helt problemfritt, men jag fick snabbt märka att det var lättare att göra bra bänk de två veckorna man var ledig än när man hade börjat igen, första 2 setten var precis att jag klarade men sen fick jag skärpa mig och de 4 sista setten blev mycket bättre. Så jag får ändå vara nöjd med att jag klarade alla setten. sedan hade jag lite axel strul och biceps strul så jag valde att inte riskera att få mer ont i mindre viktiga övningar.

    #1082827

    Nytt Rekord i Marklyft +Film
    Fredag 9/1-15 Pass 5

    Marklyft: 2x345PB
    Mark utan bälte 2x5x245kg
    Lowbar böj upp till 200kg

    Jävla bra tryck i marken just nu 2x345kg som jag skulle säga var lätt, jag är riktigt nöjd nu hoppas jag bara på att få till 2 så bra pass till nästkommande 2 veckor. sista uppvärmningen på 325kg var så jävla lätt så jag funderade på ska jag trycka till en 3a men jag valde ändå att följa planen även efter 2x345kg tänkte jag ska jag ge 363kg ett försök. Men jag har lyckats paja formen till tävlingarna för många gånger så jag måste hålla mig till planen och försöka få till det när det gäller i stället. Det tog emot att neka båda dom tankarna men jag tror att det var rätt beslut.Längtar redan till fredag så man får marka igen. Jag valde att hoppa över resten av övningarna så en axel och en biceps är lite tjuriga och jag vill inte försämmra något i mindre viktiga övningar så jag spar lite på kroppen till söndag.

    [youtube=_7KkqKOkKyo]

    #1082834

    Testade Knäböj Lowbar
    Söndag 11/1-15 Pass 6

    Knäböj Lowbar: 1×230 1×240 1×250 4x5x170
    Kedjebänk: 3x2x130+40kg
    Blodgenomstömning för axlar; biceps

    Ja eftersom jag inte är nöjd med var knäböjen är så fortsätts det o trixas, idag så testade jag lowbar då jag vet att jag kan böja hyggliga vikter där. Målet var att köra upp till 250 för att kolla hur tekniken såg ut, jag vill inte att röven sticker för mycket innan stången från botten och upp till 250 tyckte jag det såg okej ut. Efter det så blev det lite reppning och såhär kommer jag fortsätta. Nästa vecka ska jag köra singlar upp till 260kg. I kedjebänken spökade axeln igen men det funkade då jag körde superlätta axelpressar och shruggs mellan setten för att få blod i bitarna och det funkade. Sedan körde jag inte mer för att spara på axlar och biceps. Jag fick det viktigaste gjort och jag är nöjd med passet.

    #1082848

    Knäböj 5×5
    Tisdag 13/1-15 Pass 7

    Knäböj Highbar: 5x5x175kg
    StoppBöj Highbar: 3x5x145kg

    Ja inte mycket att säga det som skulle göras gjordes så inga konstigheter.

    #1082855

    Bänkpress
    Onsdag 14/1-15 Pass 8

    Bänkpress: 6x3x155kg
    Pushdown, sne hantelpress, sälrodd, latsdrag, facepulls, flys, hantellyft åt sidan

    Även denna veckan var det det riktigt tungt från sett ett, men jag tog mig igenom passet och nästa vecka blir det 2or.

    #1082863

    Marklyft PB Slakt
    Fredag 16/1-15 Pass 9

    Marklyft: 2×353.5PB
    Mark utan bälte 2x5x250
    Sittande Hantelpress 10×21 10×26 6×31 6×36
    Sälrodd+latsdrag

    Ja vad ska man säga sjukt nöjd med marklyften, lastade 0.5kg över mitt svenska rekord och drog en två, det var tungt men inte helt max tycker jag inte. Det är verkligen roligt när det går bra, detta var pb med 8.5kg från förra veckan och totalt denna perioden har jag ökat det med 13.5kg då var inte mitt två repps pb innan mitt bästa repprekord men det har varit sjukt kul med bra utdelning denna perioden, hoppas det ger det även på sista passet samnt på tävlingen med. Hantelpressarna körde jag lätt men axeln kändes okej där iaf.

    [youtube=OIUu2tEyUuo]

    #1082868

    Äntligen ett pb i någon bänkvariant
    Söndag 18/1-15 Pass 10

    Knäböj Lowbar: 1x240kg 1x250kg 1x260kg 4x5x177.5kg
    Kedjebänk: 2×135+40kg 136+40PB
    Bicepscurl, pushdown

    Knäböjen gick helt okej, tvekade lite i botten på 260kg så den blev rätt tung men jag tycker ändå att jag höll upp bra utan att skjuta iväg röven. Reppningen gick lättare än förra veckan med bra lyft med. Bänken kändes bra redan på uppvärmningen och den fortsatte så, mitt tidigare rekord var 2×135+40kg och nu gjorde jag först två sett på det sedan höjde jag ett kg för ett litet pb. Kände axeln lite men inte att den gjorde ont förens jag testade mediumbrett grepp och då ville den inte riktigt, så nu funderar jag på att byta ut den. Men jag är nöjd med hela passet, men jag hoppas jag ska lyckas lägga på ytterligare kilon i böjen utan att behöva få röven att åka före stången, men det är möjligt att det kommer snart då jag är starkare så, det är bara att jobba emot så gått det går på de tunga lyften.

    #1082916

    Dubbla Pass
    Onsdag 21/1.15 Pass 12

    Bänkpress: 6x2x160kg
    Pushdown, sälrodd, latsdrag,facepulls, hanttelyft åt sidan, flyes

    Är inte helt nöjd med styrkan på detta passet, det känns alltid som jag gör bättre pass på Söndagar. Så för att testa ifall det är så eller om det bara är en känsla ska jag köra 6×2 på söndag istället för kedjebänken. Jag lyckades ändå att sätta alla setten på ren vilja att inte förlora över målet.

    Tisdag 20/1-15 Pass 11

    Knäböj Highbar: 5x5x180kg 1x210kg 1x230kg
    Knäbök Highbar med stopp: 3x5x150kg
    Marklyft utan bälte: 5x5x155kg

    Jag gjorde vad jag skulle och lyften såg och kändes okej ut. Avslutade med lite lätta mark där jag testar sätta mig djupare för att få med lite mer ben i starten.

    #1082921

    Marklyft Raw 370.5kg +FILM
    Fredag 23/1-15 Pass 13

    Marklyft: 370.5PB
    Sälrodd, Latsdrag

    Ända sedan förra fredagen har tankarna gått 363kg eller 370.5kg, Målet jag har haft är att inte gå max tungt utan att spara det till tävlingen därav 363kg men 370.5kg ville jag ha för vad jag vet har Årsjö dragit 370kg på träning. Dock är inte reglerna samma i strongman och styrkelyft men att få trycka till den siffran vore otroligt skönt. I torsdags bestämde jag mig det går inte gå och tveka då kommer jag inte sätta den, så då bestämde jag mig 370.5kg ska fan upp, det kanske inte är det smarta viktvalet men nu har jag två veckor på mig innan nästa tunga lyft. Som det syns i filmen så blir jag sjukt glad men det är mycket lättnad som släpper då jag själv sätter jävligt mycket press på mig själv att ja varje fredag ska jag leverera bra ressultat och detta var än så länge den svåraste uppgiften jag haft. Då marklyft är min bästa gren jämför jag mig med de flesta och jag vill inte ha stryk här. Efter marken och urladdningen som blev så blev det inte mycket mer träning. Det räckte så och nu är jag så sjukt jävla nöjd.

    [youtube=JA4g-XQYVO4]

    #1082925

    Knäböj 270kg +FILM
    Söndag 25/1-15 Pass 14

    Knäböj: 250kg 260kg 270kg 4x5x185kg
    Bänk: 1x165kg 1x170kg
    Lätta sittande hantelpressar.

    Jag är nöjd med knäböjen 270kg, jag gör sällan lika bra vikter på träning som tävling i knäböjen så 270kg är helt okej inför tävling. Jag hoppas på något kg till nästa vecka. Bänken gick dock inte så bra axeln spökar och gjorde ont så nu vilar jag den minst till söndag, kanske till tisdag så hoppas jag att den blir okej till tävlingen och att jag kan bänka 180+.

    [youtube=Z6KC1F7fBTo]

    #1082934

    Highbar böj
    Tisdag 27/1-15 Pass 15

    Highbar Böj: 5x5x185
    Highbar Stopp Böj: 3x5x155
    Mark Utan Bälte: 5x5x170

    Detta är veckans tråkigaste pass men det är bara att ta sig igenom vikterna o reppsen, än så länge är det lätta vikter men det ökar varje pass i alla fall. Imån vilar jag från bänkpasset ger kroppen lite extra vila med småsaker som gör lite ont. Ska bli kul att tävla nästa helg får bara hoppas att formen är god då.

    #1082948

    Sista Markpasset innan klassiska DM
    Fredag 30/1-15 Pass 16

    Marklyft: 1x340kg
    Mark utan bälte: 5x5x175kg
    Sittande hantelpress, sälrodd, latsdrag, facepulls, flyes, hantellyft åt sidan

    Ja sista markpasset och jag vet inte vad ingången blir på tävlingen jag har två olika planer på hur jag vill göra marklyften på dm, men jag väljer plan när jag ser hur tävlingen utvecklas efter böj och bänk. Det står mellan ingång på 335 och 340kg dock så jag valde den tyngre av dom idag och den kom problemfritt och lätt. Jag har lite axel och skulder strul så sen körde jag bara lätt genomblödning o hoppas det ska kännas okej till bänken på söndag. Hur som helst är det bara två pass kvar nu sedan vila, Jag är nöjd med dagens pass i alla fall.

    #1082952

    Riktigt skitpass
    Söndag 1/2-15 Pass 17

    Lowbar böj: 1x260kg 2x5x192.5
    Bänk 120kg

    Det känndes tidigt att det var dåligt tryck, kroppen behöver nog bara vila nu så ska det nog gå bra till helgen, det blir ett pass till på tisdag sen vila helt och hållet. Bänken blir axeln o skuldran bättre o bättre men jag kände ändå av den lite så jag sparar mig till tisdag.

    #1082966

    Sista Passet innan klassiska DM i Styrkelyft
    Tisdag 3/2-15 Pass 18

    Knäböj Highbar: 1×255 1×265
    Bänkpress: 1×160 1×167.5

    Då var alla pass innan klassiska DM klara, Jag känner mig väll inte helt nöjd men men det får duga. Det positiva i bänken var att axeln inte gjorde ont och det negativa att 167.5kg var riktigt tungt. Men jag vet att på tävling så brukar jag var något snäpp vassare i både böj och bänk. Det känns inte som att denna perioden har gett så mycket i böj och bänk, men desto mer i marken men det återstår att se efter tävlingen. Senaste tävlingen var jag riktigt missnöjd med då blev det 280-162.5-353 och 795.5kg i totalen. Jag var inte så nöjd med någon tävling förra året bästa totalen var 805kg och det var SM. Bästa Böjen var 280kg, bästa bänken 177.5 och bästa marken 353kg. Så där har jag lite att gå på, bästa totalen ligger annars på 820kg. Ingångsvikterna jag tänker mig just nu är 265-165-335 men jag brukar justera lite upp eller ner efter uppvärmningen när man märker hur kroppen svarar.

    #1082970

    10.5kg över Europa Rekordet i Klassisk Marklyft +DM i Klassisk Styrkelyft
    Klassisk Styrkelyft DM 2015

    Knäböj: 265kg 277.5kg 285kg
    Bänkpress: 165kg 172.5kg 177.5BOM
    Marklyft: 340kg 363kg Svenskt Rekord 371BOM

    Ja då var klassiska DM avklarat för 2015. Knäböjen 265kg kom lätt, 277.5kg var halv tungt så gick jag på 285kg som var absolut maxtungt, jag har inte gjort över 280kg på hela förra året så det var skönt att göra bättre nu. När det blir tungt så tappar jag bröstryggen som vanligt så det får jag fortsätta att jobba på, så lyftet ser ju ut som skit men jag tycker ändå att det är lite bättre än det har varit. Jag är nöjd med ressultatet. Bänken så kom 165 helt okej, 172.5kg kom ganska tungt och 177.5kg bomade jag, så det blev 5kg under pb men ändå 10kg bättre än i november tror jag så ändå okej. Jag låg 1a efter böjen och efter bänken så låg jag tvåa. Sedan var det dags för marklyft, och det känndes bra redan från start så jag höjde ingångsvikten till 340kg som fullständigt flyger upp, sedan tar jag 363kg som är 10.5kg högre än europa rekordet men det gills inte som europa rekord men det blir ett nytt Svenskt rekord med 10kg och gav en total på 820.5kg så jag fick nytt pb i totalen med 0.5kg och detta har jag inte lyckats slå på nästa 2år så det var roligt. 363kg kom ändå hyfsat lätt men 371kg blev sedan för tungt och det visste jag att det mycket väl skulle kunna bli då det ändå var så pass nära max. 363kg är dessutom 3kg mer än det Svenska rekordet med dräkt så jag borde få det också det kommer skicka in rekordblankett på båda i alla fall och det vore väldigt konstigt om jag inte får det. Så kanske har man två Svenska Rekord. Jag tog hem dm guld med stor marginal och jag tror att jag blev tävlingens bästa lyftare på poäng men jag är inte helt säker. I Marken hade jag två olika planer på förhand antingen 335- 355.5-371 eller 340-363-sedan chansa på något, jag valde att säkra en bra höjning av det Svenska rekordet genom att gå på alternativ två dels för att jag ville ha 800LBS på tävling och på maxvikter är det så lite som avgör, givetvis hade jag viljat ha 371kg heldre men att bara sluta på 355.5kg hade förstört hela tävlingen. Så det var därför jag valde som jag gjorde samnt så funderar jag på att köra götalands mästerskapen som är i mars och det är ett bättre läge att bara sikta på en mark på 370+ nu när jag ändå fick höja upp rekordet till 363kg. Jag är riktigt nöjd och jag hade riktigt kul, alla lyften från tävlingen kommer upp men här kommer Svenska rekordet i marklyft i alla fall.

    [youtube=uSmfAyhCWbQ]

Viewing 15 posts - 916 through 930 (of 961 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.