Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Paskos träningsjournal
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 januari, 2011 at 21:13 #384194Anonym anvandareMember
Tjenare!
Har ni tänkt och börja bulka som bara den, måste kunna stå bredvid brorsan utan och skämmas :whistle:
Så vad jag tänkt och göra här är såklart berätta hur jag tränar, hur jag äter, bilder 1 gång i månaden, samt hur vågen visar.
Tidigare erfarheter:
Hängt med brorsan när jag var mindre (10 år fram tills jag var 14) och tränade då JÄTTELITE, sedan tränade jag lite när jag var 16 men åkte på skada så jag fick sluta.Stats
Quote:Ålder: 19
Vikt: 80kg
Höjd: 181*mer info kommer här under kvällen!*
Träningen kommer se ut såhär i början, ändringar kommer då brorsan blivit friskare och orkar sig hit och drar mig in i nått nytt!
Quote:Måndag: bröst – triceps – axlar
tisdag: rygg – biceps
onsdag: axlar – mage – BEN (väldigt försiktigt, har problem med benen)
torsdag: bröst – triceps
fredag: rygg – biceps – axlarMatintaget kommer se ut såhär:
Quote:Frukost ~06:30
mellanmål ~09:00
lunch ~11:30
mellanmål ~15:00
PWO – EAA 10g – ~17:00 TRÄNING – EAA 10g – Gainer –
kvällsmat ~19:00
mellanmål ~22:00Kosttillskott
Quote:Whey FX + Carbon FX 40/60 (egen gainer).
EAA FX (Har även EAA-XX liggandes här!)
Jack3dOch så bilder kommer även snart, samt lite mer mått!
På torsdag hämtar jag upp mitt gymkort vilket innebär att jag ev. kommer köra första passet på fredag som innebär HELKROPP, vill känna av samt bli av med träningsverket i helgen, så att jag på måndag är fit-for-fight!
Tills dess kommer jag skriva här vad jag ätit under en hel dag osv.
Vi börjar med idag:
Frukost:
Pannkakor + nutella + kokos + 4dl mjölk.Middag:
400g kycklingfile + 100g ris (torrvikt) + 4dl mjölk.Mellanmål:
Kvarg 10% 250g kört i mixer med frukt + 2dl mjölk. (tips på bättre ”recept” vill jag gärna ha!)Kvällsmat:
Cevapi(köttbullar i annan form(?)) + bröd + sallad + 3 dl mjölk.Snart:
Kvarg 250g + 2 dl mjölk + frukter = ihopmixat till en egen ”yoghurt”.MVH
25 januari, 2011 at 21:13 #61029Anonym anvandareMember27 januari, 2011 at 10:16 #384195Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Kul att du drog igång en journal här hörru!Angående att du vill ha lite tips till ditt kvar mellanmål så skulle jag rekommendera att du tar en burk kvarg (250 gram & föredrar faktiskt lättvarianterna i detta fall) skivar i en banan, hackar lite valfria nötter och blandar runt med kanel, det är riktigt riktigt gott. Så kan du även varna med keso eller ta hälften keso/kvarg, det är minst lika gott det.
Lycka till nu och kör hårt! :up:
Det där lät riktigt mumsigt! Detta skall testas genast!
Tack!Gårdagens mat blev:
Frukost: 5 ägg i äggröra + ost (33% fett) + räkost över det + 4dl mjölk.
Mellanmål: 2 mackor med ost + skinka + räkost + 2 dl mjölk.
Lunch: 350g kycklingfile + pommes ca. 200g + beasås(favoriten) + 2dl mjölk.
Kvällsmål: 400 g Sudzuk (balkan rätt) + Bröd + Crème fraîche (50g) + 3 dl mjölk.
Mellanmål: kvarg 250g(10% fett) + frukter = mix + 1dl mjölk.Jag dricker 3% mjölk, dvs. den röda.
Jag har nu även bestämt att jag kommer bulka över hela året, lite för sen säsong för att bulka och sedan deffa mig fin till sommaren. Därför har jag valt och kötta hela våren + sommaren och lite till, sen börja deffa nångång december, deff i runt 5-6 månader borde väl bli bra?
MVH
27 januari, 2011 at 19:43 #384196Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Det låter bra! Ta det dock lite lugnt med bulken så att du inte blir överentusiastisk och lägger på dig allt för fort. Men som jag sagt innan så är det bara att prova sig fram och göra eventuella ändringar efter resans gång.Go hard!
Tack återigen, jag tänkte också på att 1 års tid av bulkning kunde ge för mycket skit, så jag tar nog det lugnt, ev. bulkar jag fram till sommaren och sen deffar under sommaren och börjar bulka igen därefter, det får vi se hur det blir av.
Idag var jag iväg och handlade massor av käk, fick även sms-avisering om att mitt paket från GV hade kommit, så glad som jag var handlade jag ännu mer än planerat och sedan hämtade ut paketet.
Det som jag köpte var:
1 back kvarg @lidl, lättkvarg blev det, hade inte något annat, så 1 månad är räddad vad gäller kvarg nu.
Kycklingklubbor i stora lass, 15kr påsen(1 kg), ETT TIPS TILL ER ALLA! (LIDL)
Blev även bra med kycklingfile och allt sådant, billigt @lidl som vanligt, 2kg för 99kr.Sen så har jag handlat nötkött + tacosingradienserna + bröd + musli + lite sådant där som är bra till frukost. Ett tips är nötkött för 33 kr /kg @ city gross.
Handlade bra med pasta och ris samt tillbehör till det, creme fräsch osv.
Tagens intag av mat blev mest skräpmat:
Frukost:
1 ostmacka + banan (hade brottom som fan till bussen, hann inte mer!)
Middag:
Donkan, 2 x mcFiest plus meny + chickenwings + juice till det.
Mellanmål:
Juice + 5 nybakta bullar från IKEA + 1 energidrycka(enda som fanns bilen på vägen hem)
och nu till kvällsmat slängde jag i mig en kebabpizza.snart blir det kvarg på allt det snart, ska bara vila lite först.
Känner att det är dags och skita i kolsyrat, pizzor och allt vad det innebär.
Imorgon kommer brorsan över och det blir en pass helkropp med honom, han ska visa mig lite till innan jag ger mig ut i gymmet själv och dödar kroppen med hård träning och MYCKET MAT!!!
En fråga, hur bra är det om man byter träningsschema efter 1 månad eller liknande, om man har 2 schemor som man skiftar? Chockar man kroppen på ett bra sätt eller kommer kroppen klaga?!
MVH
27 januari, 2011 at 20:14 #384197Anonym anvandareMemberLåter intressant.
Men måste faktiskt lägga en kommentar också!
Asså, enligt mig är den absolut bästa ”bulken” en grisbulk, där man verkligen köttar fram sig .
Du kan äta den där pizzan varje dag om du vill, ta på lite extra sås och lite kvarg på skiten så smakar det absolut gött.
Eller så gör du bara en epic mealtime måltid, ([www.youtube.com]) sedan där söker du på epicmealtime! Så kommer du bli lockad, haha.Mkt fett, mkt proteiner och andra ämnen så kommer du bygga som ett AS.
Försök få in cardio när du bulkar också faktiskt, för att inte få in alldeles alldeles för mkt fett, utan mja. Bulka hårt och ät mycket.
Du kan ju eventuellt bara dra på med 1 måltid extra, det räcker ju också som en bulk. Men jag föredrar grisbulk då jag kolla på 8thwonder på kolozzeum
Lycka till!
27 januari, 2011 at 21:00 #384198Anonym anvandareMemberhaha, tack för kritiken, känns bra när det finns folk som pushar mig frammåt, för bulka ska jag fan göra, lite pinsamt som sagt och stå bredvid brorsan nu såhär..
Nå, vart precis till gymmet då jag fick mitt gymkort idag. Mycket trevligt, bara folk man känner, mest göbbar som går ner i vikt, lite komiskt att jag går dit och tränar arslet av mig för och gå upp i vikt, så kommer de och deffar som bara den.
Jag körde första passet idag, och kan lova att det känns redan, mina muskler är STENHÅRDA, knappt så jag kan röra mig alltså.
Känner att jag behöver lära mig namnen så ni fattar vad jag gjort, men ska försöka förklara, så får någon rätta mig i efterhand.
Körde:
Biceps curl med curlstång (EZ stång), sittandes på sne bänk
20×12
25×12
25×12Biceps med fria vikter ståendes
17,5×12
20×12
20×12Sittandes på en bänk och drag neråt med stång, bakom huvudet (ryggen):
35×12
35×12
40×12Som ovan, fast framför huvudet, dvs drag mot bröstet (ryggen):
35×12
40×12
45×12Roddrag för rygg i maskin, sittande:
30×12
40×12
45×10Hantel bakom huvudet sittande (triceps), två händer:
17,5×12
20×12
20×10Stående, dra en kabel neråt för triceps:
25×12
25×10
30×8Liggande på rak bänk med fria vikter (bröst):
17.5×12 (varsin arm)
20×12
20×10Sen kände jag att jag var tvungen och bege mig hemmåt, det gjorde så svining ont så det går inte och förklara, inte idrottat på 2 år, sen jag åkte på astma och blivit lat sittandes framför datorn..
Helt klart nöjd med min insats förutom brösten, måste ge fan mig på det.
Imorgon kör vi helpass, och då kör jag med jack3d + EAA + Träning + EAA + Protein + FET MAT!
Idag blev det bara EAA + Träning + Protein/Kolhydrater (50/50).
Känner mig även FETT dålig på och förklara vad jag tränade, så om ni förstår vad jag gjorde, skriv gärna namn på det så jag vet till nästa gång och slipper skämma ut mig.
MVH
EDIT;
Vågade inte testa mig helt ut heller hur mycket jag kunde dra på olika saker, vad jag maxar vill jag heller inte veta, är ingen tävlingsmänniska som ska tävla med polarna om vem som kan pusha max i bänken, jag är ute efter massan, och det för mig själv!27 januari, 2011 at 21:30 #384199Anonym anvandareMemberOj, hade visst missat vad flessa har skrivit 😮
Jo, jag ska hoppa hela snacket med bulka & deffa egentligen, utan äta som en gris och träna som en häst, så får vi se vart det leder.
Jag lovade ju såklart även lite mer stats till er, så här kommer de:
Vikt: 82kg (Tom i magen)
Midja: 88cm
Biceps: 36cm
Bröst: 98cm
Axlar (Sida till sida): 50 cm (kan visa bild hur jag menar ifall ni inte förstår)Bilder kommer senare! Nu är det mat som gäller, puss på er!
EDIT;
Kroppsfett:Quote:Enligt YMCA-formeln Utgår ifrån ditt BMI
Kroppsfett i % 17 Kroppsfett i % 18Bra eller dåligt?
EDIT;
Ovan när ajg skrev hur jag tränade så menade jag i detta form:
00kg X 12 Reps28 januari, 2011 at 12:06 #384200Anonym anvandareMemberVäntar på att en snubbe ska komma och kolla på min bil, efter det så drar jag till gymmet och kör mitt pass rygg – biceps – axlar, ska bli spännande och se hur det går, förhoppningsvis är gymmet tomt också, då kan man lyssna på musik i högtalarna samtidigt och pressa hårt.
Änsålänge har kosten blivit följande:
frukost:
2 bananer + 2 st(2dl) pucko (city gross, 3 för 10kr).Åkte hem tidigare idag från skolan, så till lunch blev det:
halv kebabpizza :$ + mjölk på det.Nu mätte jag lite pulver, både EAA och Protein som jag kommer och ha med mig till träningen, och kommer senare vid halv 2-2 sticka till gymmet!
Frågan är bara hur man ska göra med jack3d när det blivit dopingklassat vid tävlingar, gäller det vanliga hemmabyggare också?!
MVH
28 januari, 2011 at 19:01 #384201Anonym anvandareMemberFy och fan vilken träningspass, helt sjukt, jag är helt slut i kroppen, allt är stenhårt och jag kan inte ens röra armarna i full rörelse
Rygg + Biceps + axlar stod på schemat idag, sagt och gjort.
Sittande kabelrodd
40×12
35×12
30×10Latsdrag:
40×12
40×10
35×10Enhands hantelrodd
20×12
25×10
25×8Preacher curl (ez-stång)
15×12
15×10
15×10Stående med fria hantlar
17.5×12
20×10
20×10Skivstångscurl
20×12
25×12
25×10Axelpress
10×12
15×10
15×10Hantellyft åt sidan
10×12
10×12
10×12Militärpress
15×12
15×12
15×10Körde Jack3d innan träningen, ca.30 minuter, det började sticka i fingrarna först, sen ansiktet, sen gick det ner till benen under hela passet, kändes så jävla bra och pusha, men kände att axlarna gav upp och bicepsen inte kunde tränas så hårt egentligen, men fyfan va skönt!!!!!
Körde även EAA FX DIREKT innan träningen (fan va det smakar alltså.. påminner mig om någon medicin, inte gott kan jag säga!!!)
Tränade i ca. 60 min. och drog ännu 10g av EAA FX efter träningen, gick hemmåt på ca. 10minuter och drog mitt protein (50g protein + 50g kolhydrater) och nu åt jag pizza(farsan fyller år idag!) med sallad + creme fräsch på, riktigt jävla gott, nu känner jag mig GALET mätt, och hela kroppen gör så galet ont, men det känns bra.
Hade en liten diskussion med min far om vad som är rätt kring andningen, jag påstår att det är rätt(enligt hur jag tränar) att jag andas ut när jag pushar med vikterna, te.x när jag LYFTER stången ifrån mig på bänkpressen(den svåra delen), och andas in under tiden jag drar den mot mig (den lätta delen), finns det något rätt eller fel vad som gäller här? Hur jag gör känns bra, då får jag även en liten extra ”knuff” när jag anstränger mig.
MVH
28 januari, 2011 at 19:54 #384202Anonym anvandareMemberenligt mig så borde du ju inte träna rygg,axlar och biceps undersamma pass men kanske jag som är ute och yrar? :C
28 januari, 2011 at 19:58 #384203Anonym anvandareMemberpuzesc wrote:enligt mig så borde du ju inte träna rygg,axlar och biceps undersamma pass men kanske jag som är ute och yrar? :CKan du formulera varför? Många verkar ju köra på det sättet, förutom axlarna då, men jag la in dom där för tillfället, de kommer åka bort och hamna på bröst triceps istället tror jag, håller på testar mig fram..
MVH
28 januari, 2011 at 21:13 #384204Anonym anvandareMemberJag skulle nog helst inte köra axlar samma dag som bröst heller för den delen. För att bröst tär mycket på axlar, och tvärtom.
Det kommer leda till att du lyfter mindre vikter än vad du annars skulle orkat.
Jag brukar lägga upp det såhär , på ett ungefär
Måndag bröst
Tisdag Rygg
Onsdag Ben
Torsdag Biceps & triceps
Fredag AxlarBara ett tips. LÄGGER BEN i mellan för att få armarna att vila. För varje pass tar mycket på armarna förutom BEN, och lägger därför den mitt i veckan .
29 januari, 2011 at 15:25 #384205Anonym anvandareMemberÄven idag blir det träning! Fast lite senare
Måltid änsålänge har blivit:
Frukost:
3 mackor med smör + skinka på och till det en bit pizza från igår.Mellanmål:
50g whey (40g protte) och efter det drog jag 2 dl mjölk för att jag var sugenLunch:
Blev det nå nötkött ca. 250g med creme fräsch + ost på nötköttet.Mellanmål:
Vart i stan med brorsan och fikade, blev kaffe + kladdkaka.Snart blir det PWO och strax efter det EAA FX och träning på det, bröst och triceps och traps.
Sen blir det vila imorgon och på måndag kör vi igång enligt schemat
MVH
29 januari, 2011 at 17:54 #384206Anonym anvandareMemberTillbaka från passet nu, jävlar vilket pass, musklerna gav verkligen upp mot slutet, helt död.
Körde:
Bänkpress:
50×12
50×12
60×10Snebänk:
17.5(vardera hand)x12
–//–
15×12Pullover:
15×12
15×12
15×12Liggande tricepspress
10×12
10×12
10×12Tvåhands tricepspress
15×12
15×12
17.5×10maskinpress triceps
20×12
20×12
20×12passet får 9/10, det tog slut ibland så jag kunde inte pressa ut alls, det bara tog stopp, träningsverket har slagit till bra sen igår och förrigår.
MVH
29 januari, 2011 at 19:47 #384207Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Härligt att du är igång Pasko. Du verkar tycka att det är kul samtidigt som du har motivation, toppen! Nästa gång så kan du ju prova att blanda ditt proteinpulver med mjölken, istället för att dricka den bredvid. Bara ett tips, tror du skulle uppsaktta smaken lite mer då kanske.Fortsätt nu så här som du har börjat!
Tror du missuppfattade mig, jag skedar inte pulvret, jag blandar med mjölk och sen oftast tar jag ett eller två glas mjölk på det, bara för att jag älskar mjölk
Kvällsmaten blev:
2 stora bitar lassange (favoriten), + 4 dl mjölk + proteinpulver på det hela.Kände ett tag att jag höll på spy av hur mycket mat jag hade tryckt i mig, och nu lite efter det hade jag högt blodtryck, vet inte om det beror på PWOn eller annat, men nu är det lugnt iallafall. Kan det bero på jack3d eller?
Fast jag är rätt så uppspelad och är på spring hela tiden. ?
Tack återigen att du skriver, kul och få feedback och så
MVH
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.