Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › SKÄRPNING! Mindre supa, mera bygga
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
22 juli, 2010 at 01:54 #449134Anonym anvandareMember
Idag är dagen då även jag skapar mig en träningsjournal. Främst av anledningen att jag vill ha någon form av översikt av mina framsteg. Ett bättre sätt än detta finns inte.
Jag är långt ifrån den starkaste på jorden och egentligen inte speciellt stark över huvudtaget. För ganska exakt 24 timmar sen kom jag hem från en två veckors resa med kompisar (dvs, 15 dagar non-stop supande och festande + allt som hör till). De senaste månaderna har träningen varit ganska kass. välduigt lite träning och alldeles för mycket supa. Men nu ska det supas mindre från min sida och träningen ska tas på större allvar.
Jag har nyligen tappat 9kg av min kroppsvikt den senaste 1.5 månaden. Från 69kg till 60kg. Det började med lite smygkalorisnål diet och jag har knappt varit mätt på mat de senaste 3 veckorna p.g.a. resande och under de två veckorna tappade jag 4 av de nio kilona. Men nu är jag äntligen hemma! och idag har jag ätit massor.
Jag är 18 år (92a) och mäter cirka 171 cm.
När jag var på topp för ungefär två månader sen bänkade jag några repetitioner på 70 kilo.
Jag började nyligen köra marklyft och har tagit 90 kilo, men jag märkte att jag behövde fila på tekniken och det ska jag göra nu ett tag innan jag lassar på vikter.
Jag har itne kört ben på jättelänge men ska snart börja igen. Knäböj har jag ingen aning om vad jag tar i. men när jag tränade ben för ungefär ett år sen så tog jag 180 kilo ungefär i Nautilus benpress.idag var första träningspasset i den nya eran.
För att komma igång körde jag i princip bara basövningar och inte speciellt tungt (mest för att komma igång).Chins, rodd, marklyft, militärpress, bänkpress och nautilus flyesmaskin blev det. Ungefär 3 set i varje och med ganska låga vikter.
Utförligare ”träningsrapporter” och sådant som hör till börjar jag med snarast. Ska fixa bilder också, såklart (den ytliga utvecklingen blir lättare att se då)
Imorgon blir det troligtvis gymmet igen och då blir det axlar och mage som gäller.
Mer om hur träningen ska läggas upp kan jag tillägga då. Nu är iallafall tråden skapad och tråkpladdret avklarat. Nu ska jag sova :lazy:
22 juli, 2010 at 01:54 #64514Anonym anvandareMember22 juli, 2010 at 16:50 #449135Anonym anvandareMemberVaknade med dunderträningsvärk (i ryggen framförallt) och drog i mig underbar frukost: Stor skål mjölk med blandade flingor och 2 mackor med massor av baconost. Mumma.
Jag började även ladda upp med en gammal burk kreatin jag hittade, klumpig och jävlig. Men jag har ett paket från mmsports påväg hem med nytt vassleprotein, eaa och kreatin (och en burk zinktabletter för att skippa fraktkostnaden :up:)Axlar, en övnings triceps (för att få den att komma igång efter uppehållet) och en smyging mage
Axelpress
13.5kg x 6
13.5kg x 6
13.5kg x 6
13.5kg x 6
Jag har tappat massor. Jag brukade ta 8or med 20kg-hantlarna. Men det är väll bara att kämpa sig tillbaka nu då!Militärpress
30kg x 5
25kg x 5
22.5 x 6
När det kommer till militärpress är jag relativt färsk, så jag ahr mycket att hämta.Sidolyft (hantlar)
8kg x 7
8kg x 8
8kg x 7
Här har jag inte tappat så farligt mycket.Triceps maskin (Nautilus)
90pounds x 8
80pounds x 7Mage
Blandade övningar x Ett fåtal minuter
mage har jag aldrig lagt någon större vikt på, men rutorna som nu för tiden syns rätt bra har garanterat blivit mindre.Efteråt klunkade jag ned en vassleproteindrink och lite mer kreatin, just nu sitter jag och väntar på middag. Pangagesiusiaus (fisk som smakar typ.. torsk), räk/kräftstjärtsås och förhoppningsvis pasta. MUMMA!
Skönt att vara hemma igen och vara mätt hela tiden Dessutom smakar inte mjölken överpastöriserat rövhål.
Nu är jag iallafall igång igen. Men imorgon är det vilodag. Passet idag var väldigt kort, men jag brukar inte köra axlar separat. Nästa gång jag kör axlar ska det vara bättre
24 juli, 2010 at 16:52 #449136Anonym anvandareMemberIgår anlände paketet jag beställt från MM Sports. Nu känns det inte som att något kan stoppa mig från att komma tillbaka och bli bättre :up:
Bröstpass idag, med en kompis. Han är färskare än vad jag är och förstår knappt vad vi sysslar med. Men jag har varit utan mina vänner på gymmet för länge, det blir lite tråkigare ensam.Bröst- och tricepspass idag!
Hantelpress
21 kg x 10
21 kg x 9
19.5 kg x 9
19.5 kg x 845 grader Incline hantelpress
16 kg x 8
16 kg x 8
16 kg x 6Nautilus flyes-maskin
130 lbs x 9
130 lbs x 6Pushdowns (rep)
46 kg x 10
46 kg x 8
46 kg x 4 + 42 kg x 5
42 kg x 7Ganska skönt pass. Framförallt då jag kände att jag iten tappat speciellt mycket i dessa övningar! 7 av 10 jordgubbar i betyg,
Jag brukade sikta på 6 reps förr, jag har planerat att hålla mig kring 10 reps i en månad nu för att sedan köra en månad med färre reps. Det är mentalt jobbigt att pucha sig till 10 repetitioner då jag är så ovan. men det känns bra att tuttarna är igång och inte tappat så mycket (förutom ganska mycket storlek)Nu blir det snart massor av kyckling och grejer till middag. Mumma!
24 juli, 2010 at 19:30 #449137Anonym anvandareMemberMö bra skärpning.. hoppas du håller dig borta från ze alkohol så mkt som möjligt.. inge bra sådan shit
24 juli, 2010 at 21:09 #449138Anonym anvandareMemberSkit i allt som har med alkohol å göra å bygg på
25 juli, 2010 at 03:18 #449139Anonym anvandareMemberSynd att jag nyss kom hem från krogen… Men Det var trevligt (Y)
Tryckte nyss i mig mjölk och kvarg för att åtminstone försöka kompensera lite x)
Kul att ni lämnar fotspår i min journal25 juli, 2010 at 11:39 #449140Anonym anvandareMemberRoligt att du väljer att satsa mer på träningen (även om du festar redan på 6e inlägget ).
Lycka till, försök att inte fokusera så mycket på vad du brukade ta förut. Det spelar mindre roll nu och det kan göra en rätt omotiverad om du hela tiden jämför och märker hur mycket du har tappat. Det som har varit kan du inte påverka så sikta framåt!
25 juli, 2010 at 13:23 #449141Anonym anvandareMemberMen jag är så metveten om vad jag tog förut att det är omöjligt att inte jämföra. Men jag vägrar att slås ner för att jag tappat en del. Nu jobbar jag egentligen bara för att bli stor och stark, oavsett vad jag tog förut.
26 juli, 2010 at 21:45 #449142Anonym anvandareMemberKlämde i mig en ganska maffig frukost a la Crepes + mackor och även lite extra vardagslyx i form av oboy.
Sedan iväg till gymmet med en kompis
Rygg och biceps
Latsdrag [Brett grepp] (brukar köra chins, men under denna månaden tänkte jag börja köra ltie latsdrag igen )
59 kg x 9
59 kg x 9 (6 + 3 med lite hjälp)
59 kg x 8 (6 + 2 med hjälp)
59 kg x 8 (5 + 3 med hjälp)Hantelrodd
21 kg x 10 (kändes lätt)
21 kg x 9
21 kg x 8 (kändes desto tyngre)Marklyft (arbetar fortfarande på tekniken)
60 kg x ? (för tekniken)
80 kg x 8
80 kg x 6
80 kg x 3 och sen orkade jag fan inte merBicepscurl
25 kg x 10
25 kg x 8
25 kg x 9 (6 + 3 med hjälp)Försökte mig även på hammercurls, men jag orkade inte. Det tog ganska stopp.
Försökte även köra lite skivstångshrugs efter marklyften, men greppet svek mig. Som fan.Helt okej pass. Jag är nöjd trots att jag tappat en del. Kommer inte dröja länge innan jag är tillbaka och kan satsa på att bli stor och stark :up:
28 juli, 2010 at 11:03 #449143Anonym anvandareMemberHade planerat att träna idag, men… Förkylning har blivit värre och jag mår apdåligt. Det blir en dag à la nörd idag.
31 juli, 2010 at 04:05 #449144Anonym anvandareMemberDagen jag skrev att jag inte skulle träna ljög jag. Jag mådde mycket mycket bättre redan efter någon timme. Det blev ett risigt Bröst- och axel-pass.
Idag körde jag rygg/bicepspass och det kändes väldigt bra förutom att marklyften var väldigt risiga (utifrån tekniken sett)
Latsdrag
59 kg x 10
59 kg x 10
59 kg x 8
59 kg x 7Hantelrodd (man skriver bara vad en hantel väger när man använder sig av hantlar, eller hur?)
23.5 kg x 10
23.5 kg x 10
23.5 kg x 8Marklyft (som sagt, risig teknik. Inte bra, inte bra. Måste hålla ryggen rakare… Men jag skyller på att jag fick använda för låga plattor. De stora var det någon snubbe som lagt beslag på…) [Använde den extra tunga stången då de normala var upptagna (22 kg?) ]
50 kg x ? (känna på tekniken)
82 kg x 8
82 kg x 7 (Det var här någonstans tekniken började gå utför, innan var det bra)
82 kg x 5Hantelcurl
11 kg x 8
11 kg x 8
11 kg x 10På kvällen blev det sedan bio
Sedan avslutades det på krogen med enabrt EN öl :up:
men.. Imorgon är det artonårsfest! igen.. Hur ska jag kunna chilla med alkoholen om mina vänner ska ha fester hela tiden?! (Nykterist style övervägs inte, för tillfället)3 augusti, 2010 at 23:43 #449145Anonym anvandareMemberBröstpass idag tillsammans med lite axlar och triceps! har inte tränat på ett gäng dar nu Är man upptagen så är man.
Hantelpress
11 kg x ? (Uppvärmning)
23.5 kg x 7
21 kg x 8
21 kg x 6
21 kg x ?Incline hantelpress
16 kg x 8
16 kg x 6
16 kg x ?Natuilus Flyes
130 lbs x 8
120 lbs x 9Efter detta var framsidan av axlarna rätt körda, så axelpress skippade jag.
Hantellyft åt sidan
8 kg x 8
8 kg x 7Pushdowns
46 kg x 8
46 kg x 8
46 kg x 95 augusti, 2010 at 01:35 #449146Anonym anvandareMemberLagom skön träningsvärk i tuttarna :up:
Drog mig ned till gymmet för ett rygg- och bicepspass.Först var ”hissen” upptagen av två snubbar som iten visste riktigt vad de höll på med.
Därför började jag med Chins
KV x 6
Och vips blev ”hissen” ledig
Latsdrag
59 kg x 9
59 kg x 10
59 kg x 8Hantelrodd
23.5 kg x 9
23.5 kg x 10
23.5 kg x 8Marklyft
60 kg x ? (Få in tekniken)
80 kg x 8
80 kg x 6-8
80 kg x 5[De tre första setten satt tekniken rätt bra, men ju tröttare jag blev desto mer sviktade ryggen]
Alt. hammercurl
11 kg x 6
11 kg x 10Ganska skönt pass, kändes rätt
8 augusti, 2010 at 21:15 #449147Anonym anvandareMemberBröst, Lite triceps och mage
Efter en fullspäckad helg (med alldeles för mycket kroppsmisshandel i form av b.la. alkohol) Drog jag mig ned till gymmet på en ruskigt grå dag. tagg-nivån var hög men p.g.a. vädret vuille jag egentligen bara tillbaka hem.
Hantelpress
21 kg x 10 -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.