Bicepled+skivstångspress bakom nacken+baksida axlar.

Home Forums Skador och rehabilitering Bicepled+skivstångspress bakom nacken+baksida axlar.

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Hej!
    Jag har läst att skivstångspress bakom nacken tar mer på baksida rygg än vanlig militärpress och hantelpress och efter som jag har framåt roterade axlar så tänkte jag att den kanske kan vara bra att lägga in i passet då jag fattat det som att man ska träna baksida axlar för att bli normal roterad.

Men min sjukgymnast som konstaterade att jag hade problem med Bicepleden (skulle strechas bort har försvunnit delvis) så skulle man tydligen aldrig köra bakom nacken då det var väl dåligt för lederna osv.

Så jag undrar bara om det dels är värt att köra den trots all ju mer övningar jag kör som tar på baksida axlar desto bättre väl? och dels om det ligger någon sanning i det sjukgymnasten sa (kändes inte som hon hade koll på allt) och om man bör vara försiktigt och tänka på nått specielt när man kör den?

För tillfället kör jag 3 övningar för baksida axlar.
    Bent over reverse dumbbell fly.
    Seated bent over reverse dumbbell fly.
    facepulls i roddmaskin.
    ( [http://www.muscleandstrength.com/exercises/bent-over-dumbbell-reverse-fly.html] )

Det är nog många som säger att man inte ska göra övningar bakom nacken tex militärpress och latsdrag eftersom det skulle vara en onaturlig rörelse för lederna.

Jag gör inga övningar bakom nacken eftersom jag tycker att det inte käns bra i axlar och armbågar (men jag är vig som ett kylskåp med fastspikad dörr)

Kicken wrote:
    Det är nog många som säger att man inte ska göra övningar bakom nacken tex militärpress och latsdrag eftersom det skulle vara en onaturlig rörelse för lederna.

Jag gör inga övningar bakom nacken eftersom jag tycker att det inte käns bra i axlar och armbågar (men jag är vig som ett kylskåp med fastspikad dörr)

Låter ju som smidigheten själv hahaha!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.