Home › Forums › Skador och rehabilitering › nedre rygg/ övre del av rumpan
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 oktober, 2011 at 20:32 #51664Anonym anvandareMember31 oktober, 2011 at 20:32 #125281Anonym anvandareMember
Måste kolla va ni tror om detta.
Jag har under lång tid haft ont i ländrygg/ övre delen av rumpan. Ungefär i byxlinningen. Det är som ett stråk som sträcker sig från sida till sida på. Smärtan är typ stelhet molande, med förvärrning om jag svankar. De som gjort att jag inte sökt för detta är att så fort jag jobbar/tränar eller rör mig försvinner de och återkommer så fort jag slappnar av och vilar. Värst är de på morgonen har fått rulla ur sängen vid ett par tillfällen pga kraftig smärta.
Är det nån som kan göra en kvalificerad chansning på va detta kan vara, var ska jag vända mig? massör har jag provat.. ingen skillnad… nästan värre.Alla tips mottages med öppna armar!
mvh// Pär
1 november, 2011 at 11:35 #125282Anonym anvandareMemberNågon kvalificerad chansning vet jag inte om det är, men det låter ju, precis som du nämner, att det är stelhet. Din kropp är helt enkelt stel och när du tränar/jobbar (jobbar dig varm) så försvinner värken.
Hade jag varit dig så hade jag börjat stretcha ländryggen Varje dag, morgon som kväll. Hjälper inte det efter ett par veckor så bör du nog söka vidare hjälp.
1 november, 2011 at 12:40 #125283Anonym anvandareMemberHar haft detta problem. Gick till en homeopat som tryckte ”igenom” några knutor i muskulaturen som var överansträngd runt ländrygg, förmodligen pga alla knäböj och marklyft… Fick också rådet att noga stretcha hamstring som annars kan krampa och dra ihop sig och ge detta problem. Jag blev av med mina besvär på en vecka.
2 november, 2011 at 03:50 #125284Anonym anvandareMemberJag tackar för detta mina herrar!
/P2 november, 2011 at 13:52 #125285Anonym anvandareMembersitter med exakt samma problem själv… har varit hos naprapat och det har hjälp mot stelheten i ländryggen. Kvarstår dock ”molandet” i sätesmuskeln som jag försöker stretcha men det är svårt att stretcha den då jag är stel som ett kylskåp i just den muskeln.
2 november, 2011 at 15:28 #125286Anonym anvandareMemberDen stretchövning jag blev rekommenderad var den där du stående lägger upp ett ben i taget på ett fast föremål som du vilar foten på och sedan lutar dig fram försiktigt och håller en stund.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.