Ont i höger handled vid tunga bänk

Home Forums Skador och rehabilitering Ont i höger handled vid tunga bänk

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Får ont som fan i högra handleden, på sidan mot lillfingret, när jag bänkar tungt. Har dragits med detta i någon månad och det försvinner när jag bänkar lättare och kommer tillbaka när jag bänkar tungt igen. Jag fattar inte varför det bara är i högra handleden. Höger och vänster handled borde ju få samma träning tycker jag. Det enda som skiljer dem åt är att jag kör mixat grepp i marklyft.

Någon som har någon aning om vad det är och hur jag ska lösa det?

Jag får så fast inte i bänkpress utan i biceps curl med EZ-stång.
    Det blir bara på höger sida kan bero på att jag är väsnterhänt.

Det är jobbigt för det är svårt att träna biceps då men det är väl bara vänta och träna handlederna. Efter ett tag så klarar nog handlederna dem vikterna (:

Tjena, verkar inte vara någon som tagit sig tid att svara på våra problem, jag har det med..

Så jag flikar in och lägger till att jag har också problem som dyker upp efter några månaders hård träning, just i höger handled, tänkt er på ovansidan av handen där den böjs.

Detta känns inte under bänkpassen utan dagarna efter just som en svag irriterande smärta.

Vad är detta och vad ska man göra för att bli av med detta?

Jag är 25 år och hade inte sånna här problem som 20 år, har kört mkt oregelbundet och i perioder, och då tar jag igen mkt under korta perioder då jag kör seriöst. Antar detta är lite av felet, men kan inte göra ngt åt det, behöver övningar och gärna en förklaring på vad som är fel med handleden för mig/oss.
    MVH Aleks

Skulle inte påstå att det är något ”fel” med just er.

Kroppen slits av att träna och allt från ligament till skelettet, musklerna mm tar stryk av att vi tränar och att få små känningar i handleder, axlar, armbågar, leder och senor etcetera hör tyvärr till all idrott och kommer att följa er till och från.

Inget man ska ignorera, men det är inget fel på er och inget ni egentligen kan göra någonting åt om vi utgår ifrån att ni tränar korrekt.

Är det riktigt störande och plågsamt och inte bara små känningar så får ni träna lättare/byta övning/ändra på vinklar och utförande tills ni hittar rätt utförande/övning för er.

Trevligt med din insikt, men kan du ge några specifika övningar för detta specifika problem??

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.