Boka upp 13-14 oktober – SM!

Home Forums SKKF informerar Boka upp 13-14 oktober – SM!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 176 total)
  • Author
    Posts
  • #843922

    Att det skulle stärka varumärket SM, håller jag i det närmaste för otänkbart.
    Jag tror däremot att all den ”gratis-reklam/exponering” som evenemanget får via alla åskådare som tar sig tid att ”slänga upp” sina alster i cyber-rymden är betydligt slagkraftigare.

    Detta forum är ett ypperligt exempel på hur Internet kan stärka ett varumärke som man faktiskt måste betala för att få hem i brevlådan (eller inhandla i en affär) för att kunna ”konsumera”.
    Kan då detta forum har minskat Body’s upplaga? Knappast troligt, snarare har det ökat intresset för produkten.

    Detta var en högst personlig reflexion och inget påhopp. Jag är övertygad om att alla gör sitt yttersta för sportens framtid. Vill med detta bara lämna min spekulation som gör gällande, -”ett steg framåt, två tillbaka”.

    Lycka till med årets SM!:up:

    #843923
    Mats E. wrote:
    Coachen kan ta bilder på dig på andra ställen än just backstage. Backstage kan ses som ett omklädningsrum, och du vet mycket väl att det springer mer eller mindre nakna tjejer och killar där. I ett sådant utrymme ska man inte behövs oroa sig för att hamna på en bild, som sedan eventuellt sprids på internet. Och till slut vet man inte var en sådan bild hamnar och vad det kan leda till.

    Backstage känns som ett perfekt ställe o ta privata minnesbilder på!
    Har tävlat o vistats på diverse tävlingar sen mitten av 90-talet.
    Än så länge har aldrig någon naken kille / tjej trängt sig emellan o hamnat på några av mina bilder!!
    Har faktiskt inte ens sett några exhibitionister bland hantlarna ( kan ju ha missat ev Naken-Janne!!), men å andra sidan brukar jag fokusera min tid som tävlande/coach på min/”mina adepters” förberedelser & tävling

    Hoppas att någon är klok nog o ändrar det här konstiga förbudet till kommande tävlingar..

    Mvh Påklädde Palle

    #843924

    Ska vi försöka igen? Vet inte för vilken gång i ordningen…

    Backstage: Förbud att fota och filma inom ett tydligt avgränsat område. Övrig yta är fritt fram FÖR DE SOM HAR ACCESS TILL BACKSTAGEOMRÅDET (i princip enbart tävlande och coacher). Det handlar i praktiken om att masa sig iväg några meter för att ta sina dyrbara bilder. Hur nån kan få ”moralpanik” över detta faktum är i alla fall obegripligt för min del.

    För säkerhets skull lägger jag även med argumenten för varför inte ”vem som helst” får vistas backstage (Och, nej, det är troligen inte ens förhandlingsbart som idé.):
    Genom att begränsa det antal personer som får vistas backstage vill man skapa en lugnare och tryggare miljö.
    Det blir enklare för backstagepersonalen att ha koll på vilka tävlande som finns på plats och vilka som ska upp på scenen under den närmsta tiden. Därmed ökar möjligheterna att ha ett bra tempo i tävlingen. Något som definitivt gynnar både tävlande, coacher, publik och inte minst medias och ”allmänhetens” syn på det vi håller på med.
    Det blir mindre risk för stölder och annat otrevligt.
    De tävlande kan ägna sig åt att ladda istället för att trängas med diverse mormödrar, smygfluktisar och andra som formligen älskar att vistas backstage.

    Känns det liiite bättre nu?;)

    #843925
    Palle wrote:
    Backstage känns som ett perfekt ställe o ta privata minnesbilder på!
    Har tävlat o vistats på diverse tävlingar sen mitten av 90-talet.
    Än så länge har aldrig någon naken kille / tjej trängt sig emellan o hamnat på några av mina bilder!!
    Har faktiskt inte ens sett några exhibitionister bland hantlarna ( kan ju ha missat ev Naken-Janne!!), men å andra sidan brukar jag fokusera min tid som tävlande/coach på min/”mina adepters” förberedelser & tävling

    Hoppas att någon är klok nog o ändrar det här konstiga förbudet till kommande tävlingar..

    Mvh Påklädde Palle

    Tro mej när jag säger att det hänt mer än en gång att tävlande och andra hamnat ”på fel ställe”, både med och utan kläder, mot sin vilja. I mitten av nittiotalet var det inget stort problem. Åtminstone tänkte i alla fall inte jag på det, men i o m nätet och digitalkamerorna har vi ett annat läge. Allt sker fort och enkelt och även sånt som kan verka rätt oskyldigt kan bli fel i slutänden. Jag vet fler än en som inte var så glad över att se sin nos eller rumpa på vissa siter.

    #843926
    Janpeter Sangborn wrote:
    Tro mej när jag säger att det hänt mer än en gång att tävlande och andra hamnat ”på fel ställe”, både med och utan kläder, mot sin vilja. I mitten av nittiotalet var det inget stort problem. Åtminstone tänkte i alla fall inte jag på det, men i o m nätet och digitalkamerorna har vi ett annat läge. Allt sker fort och enkelt och även sånt som kan verka rätt oskyldigt kan bli fel i slutänden. Jag vet fler än en som inte var så glad över att se sin nos eller rumpa på vissa siter.

    Ja det är ett problem, det är även inskrivet i IFBB´s regler att det råder Fotoförbud i omklädningsrum.

    Förbudet handlar om att skapa en trygg miljö för de tävlande så att de kan vara avslappnade och fokusera på tävlingen utan att känna sig orolig över att hamna på någon bild som sedan sprids.

    I våra ögon som är i branchen kan säkert de flesta bilder se oskyldiga ut, men de kan se väldigt suspekta ut i andra oinitierade människors ögon.

    Det kommer alltså finnas ett markerat område backstage där bilder får tas, viktigt är att inga bilder får tas med riktning mot det område där de tävlande befinner sig och klär om sig.

    Förvånar mig faktiskt att detta beslut ifrågasätts!

    #843927

    För att ta ett exempel som är från i år.
    I Body så publicerades det en bild i Luciareportaget på en kille som får färg pålagt med endast en socka över dasen. Jag vet vad han tycker om att den bilden blev publicerad för han tränar på mitt gym.

    Det finns dom som tycker att det är en kul grej, och så kan jag också se på en sådan bild. Men jag kan oas förstå att man inte vill hitta sådana bilder på sig själv ute, varken i tidningar eller på nätet.

    #843928

    Ok, om man nu köper (vet inte alls vilken prisklass vi snackar här) foto på sig själv, är det sen fritt fram att lägga ut dessa på nätet?

    Och vi som ska köra denna föga populära gren fitness i år, vad gäller för vårt fria program? Personligen så känner jag att det ska finnas tillgängligt att titta på för ALLA som vill (dvs, kanske inte så många) tror att detta skulle kunna öka eventuellt intresse. Det ligger många timmars slit och funderande bakom ett fritt program i fitness och det känns nästan som att det är lite mer show än tävling, nu när vi är så få deltagare. Varför ska man då inte kunna hitta de fria på youtube tex. Jag kan ju se mig själv i spegeln när jag kör, jag vill ju visa det för andra!?

    #843929

    Tillägg:
    Min spekulation gäller enbart förbudet i tävlingshallen.
    Fotoförbud backstage anser jag inte som konstigt, då där kan skymtas både det ”ena och det andra”.:P

    Jag tror tex inte att fotografering är tillåten i omklädningsrummen på SM i simmning och de tävlande där har väl stort sett (bortsett ”brunkrämen”) samma utstyrsel som ”oss”.

    //P

    Peter Nilsson wrote:
    Att det skulle stärka varumärket SM, håller jag i det närmaste för otänkbart.
    Jag tror däremot att all den ”gratis-reklam/exponering” som evenemanget får via alla åskådare som tar sig tid att ”slänga upp” sina alster i cyber-rymden är betydligt slagkraftigare.

    Detta forum är ett ypperligt exempel på hur Internet kan stärka ett varumärke som man faktiskt måste betala för att få hem i brevlådan (eller inhandla i en affär) för att kunna ”konsumera”.
    Kan då detta forum har minskat Body’s upplaga? Knappast troligt, snarare har det ökat intresset för produkten.

    Detta var en högst personlig reflexion och inget påhopp. Jag är övertygad om att alla gör sitt yttersta för sportens framtid. Vill med detta bara lämna min spekulation som gör gällande, -”ett steg framåt, två tillbaka”.

    Lycka till med årets SM!:up:

    #843930
    Silvia wrote:
    Ok, om man nu köper (vet inte alls vilken prisklass vi snackar här) foto på sig själv, är det sen fritt fram att lägga ut dessa på nätet?

    Och vi som ska köra denna föga populära gren fitness i år, vad gäller för vårt fria program? Personligen så känner jag att det ska finnas tillgängligt att titta på för ALLA som vill (dvs, kanske inte så många) tror att detta skulle kunna öka eventuellt intresse. Det ligger många timmars slit och funderande bakom ett fritt program i fitness och det känns nästan som att det är lite mer show än tävling, nu när vi är så få deltagare. Varför ska man då inte kunna hitta de fria på youtube tex. Jag kan ju se mig själv i spegeln när jag kör, jag vill ju visa det för andra!?

    Förmodligen kommer det att var någonting mellan dig och fotografen som du köper bilden av.

    #843931
    Jorgen wrote:
    För att ta ett exempel som är från i år.
    I Body så publicerades det en bild i Luciareportaget på en kille som får färg pålagt med endast en socka över dasen. Jag vet vad han tycker om att den bilden blev publicerad för han tränar på mitt gym.

    Det finns dom som tycker att det är en kul grej, och så kan jag också se på en sådan bild. Men jag kan oas förstå att man inte vill hitta sådana bilder på sig själv ute, varken i tidningar eller på nätet.

    Bli målad! ”Med endast en socka på dasen” Om jag inte minns fel lånade killen lite av min färg! Kanske skulle låtit han låna byxor med:) ?

    Have Fun / Palle

    #843932

    Fotoförbud eller inte, acceptera ett beslut: bryt ihop och kom igen!
    Vi ska vara glada att det finns folk som över huvudtaget håller skeppet uppe, anordnar och fixar till evenemang som SM och dyl.
    Hoppas på att se många både på SM i AF den 22/9 i Kstad och SM i BB, Bodyfitness, fitness och Classic BB i Västerås den 13-14/10.

    MVH/ J.

    Ps.Det är alltid bäst live.Kom ihåg det!Ds

    #843933

    Finns det exempel från andra tävlingar där man haft fotoförbud och vad de dragit för lärdomar?

    #843934
    gosh wrote:
    Finns det exempel från andra tävlingar där man haft fotoförbud och vad de dragit för lärdomar?

    men antagligen BRA :up: för annars skulle väl aldrig SKKF införa det:| ? Antar jag:nerd: !
    Ciao!

    #843935
    superberggren wrote:
    men antagligen BRA :up: för annars skulle väl aldrig SKKF införa det:| ? Antar jag:nerd: !
    Ciao!

    han frågade efter exempel.

    #843936

    Ursprungligen postat av Johannez
    fotoförbud = videokameraförbud ?

    Jorgen wrote:
    Ja.

    Innbär det att alla tävlingar kommer att videofilmas av arrangören?

    /Rufus

Viewing 15 posts - 136 through 150 (of 176 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.