Inbjudan till SM

Home Forums SKKF informerar Inbjudan till SM

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author
    Posts
  • #847604

    Inbjudan till SM i

    Athletic Fitness
    Bodybuilding
    Bodyfitness
    Classic Bodybuilding
    Fitness

    Finns nu på [www.skkf.org]

    #84478
    #847605

    så tråkigt ni måste dela upp Junior o Seniorer på 2 dagar ännu ett år! varför inte ha de som de varit för? blir kanske dåligt med publik på söndagen då många många e trötta efter lördagen och vill hem!

    #847606
    Martin.P wrote:
    så tråkigt ni måste dela upp Junior o Seniorer på 2 dagar ännu ett år! varför inte ha de som de varit för? blir kanske dåligt med publik på söndagen då många många e trötta efter lördagen och vill hem!

    Och vilka ska då tävla på söndag?

    Och hur har det varit förr? Genom åren har det varit på väldigt många olika varianter, tro mig. Det enda vi vet är att som förr blir det aldrig mer. Historien är historia och nu är nu. Bättre, lika eller sämre tycker jag att vi utvärderar efteråt.

    Nädu, det finns ett antal anledningar till hur programmet ser ut. En av dem är publikfördelningen, ett annat att schemat ska balansera tidsmässigt och en rad andra orsaker.
    Väljer man att tro att det blir skit, lär det bli skit. Själv tänkte jag programmera för succé på alla plan.

    #847607

    Varför har SKKF återgått de de gamla viktklasserna i BB Herrar? Gäller detta även internationellt?

    /Rufus

    #847608
    Rufus wrote:
    Varför har SKKF återgått de de gamla viktklasserna i BB Herrar? Gäller detta även internationellt?

    /Rufus

    Ändringen skedde redan förra året, och det är enligt IFBB´s regler.

    #847609

    Regeln med en coach per tre tävlande förvirrar mig lite (igen, sorry, vet att diskussionen var uppe förra året men jag minns och hittar inte vad slutsatsen blev).
    Om man är ensam tävlande från sin klubb, får man ta med en coach då och inte behöva jaga rätt på två andra, förmodligen okända personer, att dela coach med?

    #847610
    Janpeter Sangborn wrote:
    Inbjudan till SM i

    Athletic Fitness
    Bodybuilding
    Bodyfitness
    Classic Bodybuilding
    Fitness

    Finns nu på [www.skkf.org]

    För mig blir det perfect att senior klassen går på lördagen och veteranklassen på söndagen för då tar jag båda om man får:D
    Längtar redan till SM;)

    #847611
    Mats E. wrote:
    Ändringen skedde redan förra året, och det är enligt IFBB´s regler.

    Ok, men det känns fortfarande lite förvirrande. Det fanns väl en anledning till att man ändrade viktklasserna. Varför har man valt att gå tillbaka till den gamla indelningen av klasser?

    /Rufus

    #847612
    CamillaJ wrote:
    Regeln med en coach per tre tävlande förvirrar mig lite (igen, sorry, vet att diskussionen var uppe förra året men jag minns och hittar inte vad slutsatsen blev).
    Om man är ensam tävlande från sin klubb, får man ta med en coach då och inte behöva jaga rätt på två andra, förmodligen okända personer, att dela coach med?

    Är man ensam tävlande från en klubb så har man en coach, man behöver alltså inte dela.

    En coach per tre tävlande från varje klubb.

    #847613
    Thomas.B wrote:
    Måste säga att även jag tycker det är tråkigt med att dela upp junior och seniorer i byggning. Dom lär väl endå slå ihop juniorer – och + 80 som annars? Då tar det ju inte heller så lång tid och det finns även en del som tänkt dubblera som juniorer och seniorer.

    Finns det ingen chans att ni tänker om i denna frågan?

    Finns bara en öppen juniorklass. Med tanke på antalet tävlande finns det ingen anledning att ha klassindelning.

    #847614
    Thomas.B wrote:
    Precis, men vi blir endå en del som har tänkt köra SM. Och det blir inte så kul att tävla 2 dagar i rad samt ha invägningen på fredagen och då behöva vara på annan ort flera dagar innan vi skall tävla.

    Men att köra:
    Bodybuilding damer, -55, +55
    Bodybuilding herrar, -70, -80, -90, -100, +100
    Bodybuilding herrar, rullstol
    Bodybuilding juniorer damer, öppen klass.
    Bodybuilding juniorer herrar, öppen klass.
    Bodybuilding veteraner damer, öppen klass.
    Bodybuilding veteraner herrar, -80, +80, +50 år.
    Par

    = 15 klasser på lördag och

    Fitness damer, öppen klass
    Bodyfitness damer, -163, +163
    Classic bodybuilding herrar, -178, +178.

    = 5 klasser på söndag känns kanske inte som en optimal fördelning på tävlande, klasser och publik.

    Det är omöjligt att få alla nöjda. Men vi körde såhär förra året och det var ingen som klagade då vad jag vet.

    Quote:
    Sen undrar jag lite med detdär med coacher, om det är fler än jag från mitt team som kör, vissa seniorer och vissa juniorer, kommer jag inte få ha med min egna coach pga den konstiga regeln som kommit till?

    Den konstiga regeln kom till förra året. Och under tävlingen fungerade det alldeles utmärkt trots att många inte trodde det. Vem det är som blir den coach som får vistas backstage (regeln gäller alltså endast backstageområdet) får ni i klubben välja själv.

    #847615

    varför inte köra öppen klass
    på veteraner då med? sen rull stols klassen brukar oftas vara väldigt få deltagare! 3 öppna klasser till lär inte ta så mkt extra tid väll?! varför blanda in byggning i bodyfitness och classic bb de är olika grenar?

    Jorgen wrote:
    Men att köra:
    Bodybuilding damer, -55, +55
    Bodybuilding herrar, -70, -80, -90, -100, +100
    Bodybuilding herrar, rullstol
    Bodybuilding juniorer damer, öppen klass.
    Bodybuilding juniorer herrar, öppen klass.
    Bodybuilding veteraner damer, öppen klass.
    Bodybuilding veteraner herrar, -80, +80, +50 år.
    Par

    = 15 klasser på lördag och

    Fitness damer, öppen klass
    Bodyfitness damer, -163, +163
    Classic bodybuilding herrar, -178, +178.

    = 5 klasser på söndag känns kanske inte som en optimal fördelning på tävlande, klasser och publik.

    Det är omöjligt att få alla nöjda. Men vi körde såhär förra året och det var ingen som klagade då vad jag vet.

    Den konstiga regeln kom till förra året. Och under tävlingen fungerade det alldeles utmärkt trots att många inte trodde det. Vem det är som blir den coach som får vistas backstage (regeln gäller alltså endast backstageområdet) får ni i klubben välja själv.

    #847616
    Thomas.B wrote:
    Tack för svaren.
    Nu tror jag inte många som kör varken classic bb ,fitness samt bodyfitness kommer tangera i vanlig byggning. Då det är som Martin sa olika grenar. Därav tycker jag det är lite konstigt att flytta oss till en helt annan dag faktiskt. Motiveringen är alltså att få publik?

    Njae, motiveringen är väl också att inte få så sned fördelning på klasserna mellan de olika dagarna om jag tolkade Jörgen rätt?:)

    #847617
    Martin.P wrote:
    varför inte köra öppen klass
    på veteraner då med? sen rull stols klassen brukar oftas vara väldigt få deltagare! 3 öppna klasser till lär inte ta så mkt extra tid väll?! varför blanda in byggning i bodyfitness och classic bb de är olika grenar?

    Ok. Då blir det 12-5, fortfarande en väldigt ojämn fördelning av klasserna.
    Skulle vi stryka rullstolsklassen då menar du?

    Då borde vi flytta CBB till lördagen också och köra all byggning då? Och på söndagen köra fitness och två klasser BF. Jag tror inte att det blir bra.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.