dadsaa

Home Forums Styrkehörnan dadsaa

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #107826
    #1084097

    dwefdwefwesfwefwef

    #1084101

    Jag kan tycka att det är lite väl många muskelgrupper varje gång. Och rygg både tis, tors och fredag låter lite mkt. Muskelgrupper måste få vila mellanåt med. :) jag hade nog satsat på att träna kanske bröst och triceps tillsammans om du inte vill träna biceps och triceps tsms :) ryggen kan man ju träna med magen och kanske benen själv. :) vill du träna rygg flera dagar i veckan bör du köra så det blir iaf 2 vilodagar emellan :)

    #1084102
    Queezie wrote:
    Jag kan tycka att det är lite väl många muskelgrupper varje gång. Och rygg både tis, tors och fredag låter lite mkt. Muskelgrupper måste få vila mellanåt med. :) jag hade nog satsat på att träna kanske bröst och triceps tillsammans om du inte vill träna biceps och triceps tsms :) ryggen kan man ju träna med magen och kanske benen själv. :) vill du träna rygg flera dagar i veckan bör du köra så det blir iaf 2 vilodagar emellan :)

    Sorry skrev fel jag tränar rygg på tisdag och fredag bara. Men jag har tänkt på att byta plats på rygg och biceps. Skulle det funka bättre?

    #1084107

    Att 3 dagar i veckan för en muskelgrupp skulle vara för ofta är så kallad ”bro-science” och stämmer inte överhuvudtaget.
    Är man van att träna en bicepsdag, en ryggdag, en underarmsdag, en tådag, en örondag, så känns det kanske mycket i början med 2-3 gånger per muskelgrupp i veckan men det är det inte.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.