Frågor angående träning!

Home Forums Styrkehörnan Frågor angående träning!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #108058
    #1084292

    Hej,

    Jag heter Christoffer och är 24 år gammal. Jag började träna nu igen efter en längre tids uppehåll. Jag har aldrig iofs varit någon större tränings människa och har inte heller fått några större resultat tidigare.

    Jag började gymma för ca 2 månader sen nu. Jag har varierat styrketräning med kondition och har ökat i styrka på gymmet, men även gått upp 4-5 kg på dem två månaderna. Jag ligger nu på högsta vikten jag någonsin gjort, när tanken var snarare att gå ner i vikt.

    Vardagarna ser ut som så att jag dricker protein shake, 1 gång om dagen samt äter middag 1 gång om dagen. Maten är av varierande kvalite, som falukorv och makaroner eller kyckling och ris eller pyttipanna. Det varierar starkt och jag förstår att det kan vara en bidragande faktor.

    Helgerna har sett ut som så att jag har druckit öl med vänner och haft trevligt. Jag har dock promenerat eller annat dagen efter och försöker verkligen bränna det jag får i mig.

    Målet är att träna 6 dagar i veckan, varav 3 är styrketräning och 3 kondition. Det har skötts hyfsat bra, ligger på mellan 4-6 gånger per vecka, då kondition blivit lidande mest.

    Planen nu är att köpa hem 14 kg kyckling och äta det till lunch och middag, samt kvarg till frukost och kvällsmål.

    Tänker jag rätt? Hur bör jag göra för att lyckas gå ner i vikt? Dags vikten ligger 90 kg, jag minskat runt midjan, men det oroar mig offantligt att vikten går upp så fort.

    Visste inte vilket forum det passar in bäst på, så flytta gärna tråden om det finns något bättre placerat område. Tacksam för alla tips och hjälp jag kan få!

    MVH // Christoffer

    #1084293

    Tänk väldigt enkelt.

    Ligger jag på kaloriunderskott går jag ner i vikt.
    Ligger jag på kaloriöverskott går jag upp i vikt.

    Oavsett hur mycket man tränar eller egentligen vad man äter. Du kan äta som du skrev kyckling och kvarg men om det inte gör så att du hamnar på ett kaloriunderskott kommer det inte hjälpa.

    Sen om midjemåttet minskar men inte vikten kanske du ändå minskat i fettprocent, då är det ju bra ändå? Vikten är egentligen bara en siffra på vågen.

    #1084332

    Kan rekommendera en titt på denna länk.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.