Alströmertrofén är begraven, Alströmerpokalen är född

Home Forums Tävlingar och Events Alströmertrofén är begraven, Alströmerpokalen är född

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #106481
    #1082942

    Vadan detta nu då kanske många undrar, ingen Alströmertrofén:O
    Men lugn och fin, allt är nästan som vanligt men med en del skillnader som nedan följer:D

    Alströmertrofén byter alltså namn till Alströmerpokalen och blir en ”riktig” tävling sanktionerad av SKKF precis som Decembercupen, Battle of Scandinavia eller vilken sanktionerad tävling som helst!

    Varför detta då??????
    Jo, i samråd med SKKF tyckte vi att det var dags att höja statusen och säkra kvaliteten på Alströmer och jag vill samtidigt ge en eloge till förbundet som varit väldigt lyhörda för oss arrangörers önskemål om att Alströmer ska få behålla sin speciella prägel och status som en riktig nybörjartävling och detta har förbundet hörsammat på alla punkter, tack SKKF:up:

    Vad är det som förändras då?
    Jo, den största förändringen är självfallet kravet på tävlingslicens och ett team att tävla för! (mer om detta snart)
    Alströmerpokalen kommer att dömas av förbundets licensierade och duktiga domare.
    All tävlingsutrustning såsom bikinis, skor, posebyxor etc ska följa SKKF,s regelbok

    Vad förändras inte då?
    Jo det mesta faktiskt;)
    Så sorry folks, ingen tävlingsfärg på Alströmerpokalen!
    Man får fortfarande inte ha tävlat på någon ”fitness/bbtävling” innan, vare sig det är i Sverige eller annat land, sanktionerad eller inte. Har man tex tävlat på Lucia innan men blivit eliminerad (inte top 15) så räknas detta fortfarande som att du har tävlat och man får då heller inte ställa upp i Alströmerpokalen, Alströmer är och förblir en ren debutanttävling!
    Man får bara tävla på Alströmer en gång i livet, detta gäller självklart även för dom som redan tävlat på Alströmertrofén.
    Det är fortfarande gratis att tävla på Alströmerpokalen.
    All indelning i klasserna efter längd och klassernas storlek (max 10) blir precis som vanligt, ingen förbedömning sker, ingen blir eliminerad utan alla som tävlar får göra sitt fria, sin walk och särbedömningar.
    Fortfarande samma stad, aréna och dag. (alltid den andra lördagen i Juni)
    Jag är fortfarande huvuddomare8)

    Det här med licens då!
    Som sanktionerad tävling så kommer ju kravet på tävlingslicens (kostar 800kr) och team! Att som nybörjare utan tävlingserfarenhet eller resultat ska försöka skaffa sig ett team att tävla för är inte det lättaste då många team ställer krav på tävlingsframgångar osv för att ens komma på fråga!
    Så vi har löst detta på enklaste möjliga vis och helt enkelt startat en förening/team som heter Alströmer BBFF där alla som vill tävla på Alströmer enkelt kan lösa sin licens.
    Självklart får man tävla för vilket team man vill om man har den möjligheten, bara man har licens.
    Det är också bara dom som ska tävla på Alströmerpokalen som får använda sig av Alströmer BBFF, s team för att lösa sin licens och självklart gäller licensen hela året och man får självklart då tävla på tex Lucia eller DC och använda sig av licensen och teamet på den tävlingen.
    Hur man gör för att skaffa sin licens till Alströmerpokalen genom Alströmer BBFF kommer jag att redogöra i en ny tråd här på forumet som bara handlar om licensen.

    Dock vill jag klargöra och förtydliga att tävlande på Alströmerpokalen inte blir kvalificerade att delta på SM utan man måste fortfarande delta på en annan av förbundet sanktionerad tävling innan man kan tävla på SM.
    Vill man tävla på SM efter Alströmerpokalen 2015 så måste man tävla på SM Athletic Fitness som också går i Alingsås innan för att få delta på SM i Västerås.

    En ny hemsida är under uppbyggnad på adressen http://www.alstromerpokalen.se.

    Jag kommer som vanligt lite längre fram att göra en infotråd om Alströmerpokalen 2015 här på forumet.

    Detta är iaf vad jag hade att säga i dagsläget men mer info kommer i framtiden både här och på den nya hemsidan.

    Det är självklart fritt att ställa frågor i denna tråd.

    Med vänlig hälsning

    Huvuddomaren och resten av Alströmergänget

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.