Home › Forums › Tävlingar och Events › Äta i Västerås under SM?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 september, 2010 at 12:39 #446654Anonym anvandareMember
Hej Allihopa!
Det börjar dra ihop sig och undrar kort som min rubrik lyder. Vart äter man på lördag och söndag?
Mitt svarta hål till mage hade uppskattat buffé, en god sådan! Alternativt om det finns ställen som helt enkelt serverar goda och gedigna portioner. Alla tips mottages då jag själv aldrig varit i västerås innan. Känner tyvärr ingen där heller
Tacksam för svar!
14 september, 2010 at 12:39 #64440Anonym anvandareMember14 september, 2010 at 13:16 #446655Anonym anvandareMemberFinns en Thai och en Kina inte långt ifrån arenan…
14 september, 2010 at 13:36 #446656Anonym anvandareMemberEdit .. såg att du skrev buffe
Men subway och McD ligger precis utanför iaf14 september, 2010 at 13:45 #446657Anonym anvandareMemberSamir wrote:Edit .. såg att du skrev buffe
Men subway och McD ligger precis utanför iafTyvärr är inte subway och McD min kopp av thé . Men asiatisk buffé låter inte helt fel.
Mer tips mottages varmt!
14 september, 2010 at 20:37 #446658Anonym anvandareMemberstorcc wrote:Finns en Thai och en Kina inte långt ifrån arenan…Har någon av dom Buffé?
Åt på något ställe sist år mitt på dagen men dom hade ingen buffé tyvärr… chili någonting tror jag det hette, thai/kinakäk hur som helst.15 september, 2010 at 01:55 #446659Anonym anvandareMember-Buffémat i form av thai/kina finns vid torget i Västerås,men enligt min mening är det rentutsagt skitäckligt…
Inte speciellt prisvärt. Har för mig att en buffé kostar runt 135 kr vilket är rena skämtet med tanke på att maten är usel.-Restaurangen jag skulle rekommendera är emellertid Spicy Hot, vilket ligger ett stenkast ifrån Aros kongress center.
Spicy Hot är garanterat en av Sveriges bästa Asiatiska restauranger. Du kommer inte att gå därifrån tom i magen. Portionerna är väl tilltagnaPris mellan 79-100 kr
Enda nackdelen med den här restaurangen är att det en sådan här helg kan bli lång kö. Därför kan jag rekommendera att du går på Spicy Hot nrII, vilken ligger belägen uppe vid polisstationen. Samma namn, samma mat, men betydligt mindre lokal och ännu mindre kö.
-Vidare har du även Jensens Böfhous ca 25 m från Aros kongress center. Inte lika stora portioner men fördelen är fri tillgång till mjukglass
-Sedan, sist men inte minst västerås bästa hak alla kategorier om man är ute efter MYCKET mat, dock ej hälsosam mat
Gideonsbergsgrillen. Där måste man bara prova RAGGARMÅLET, vilket innehåller följande:*400 gr hamburgare inkl bröd och samtliga tillbehör, vilket inkluderar bacon, ägg, lök, bostongurka mm.
*I kartongen pressar grillmästaren ner såpass mkt pommes att locket nätt och jämt går att stänga.
*Dricka ingår i form av en 2 liter valfri läskeblask.
Pris 99 kr
Blir man inte mätt på ett Raggarmål måste man vara helt sjuk i huvudet
Jag har provat raggarmålet och höll på att kräkas när jag fått i mig en tredjedel, ha ha ha.
Lycka till med magen
15 september, 2010 at 08:44 #446660Anonym anvandareMemberDe som bor på det officiella tävlingshotellet (Best Western Hotel Esplanade) har kvällsbuffé i inkluderat priset för boendet: [http://forum.body.se/showthread.php?t=131523]
15 september, 2010 at 11:57 #446661Anonym anvandareMemberDock vet ju inte hotellet vilken typ av buffé dom ska servera…
15 september, 2010 at 12:39 #446662Anonym anvandareMemberFinns grekiska kolgrillsbaren inte långt ifrån arenan oxå, mkt bra mat!
15 september, 2010 at 12:57 #446663Anonym anvandareMemberKäkade på Jensens Böfhaus förra året och är grymt besviken, servicen var under all kritik.
Jag tror polaren väntade 30-45minuter på mer spareribs när han köpt ”all you can eat”, dom glömde bort oss vad det gäller kaffebeställning osv osv.
Dessutom är maten ganska steril, deras såser smakar inte så hemskt mycket och klyftpotatisen/pommesen är på gatuköksnivå skulle jag vilja säga.15 september, 2010 at 13:01 #446664Anonym anvandareMemberMåste pusha för tjänsten Rejta.se – där kan man läsa omdömen från besökare. Kanske vissa matställen har blivit bättre sedan förra året? Restauranger, Västerås, direktlänk: [http://www.rejta.se/sok/Restauranger/V%C3%A4ster%C3%A5s]
15 september, 2010 at 13:10 #446665Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Käkade på Jensens Böfhaus förra året och är grymt besviken, servicen var under all kritik.
Jag tror polaren väntade 30-45minuter på mer spareribs när han köpt ”all you can eat”, dom glömde bort oss vad det gäller kaffebeställning osv osv.
Dessutom är maten ganska steril, deras såser smakar inte så hemskt mycket och klyftpotatisen/pommesen är på gatuköksnivå skulle jag vilja säga.Jensen är skit, dom lagar väll inte ens köttet, utan det värms på nått rullande band, har jag hört iaf. Och det kan nog stämma med tanke på de sega, torra köttbitarna dom serverar.
15 september, 2010 at 14:00 #446666Anonym anvandareMemberDet viktigaste är väl att man inte förlorar massa eller, först och främst, TRYCKET!!!
15 september, 2010 at 18:17 #446667Anonym anvandareMemberArne Persson wrote:Det viktigaste är väl att man inte förlorar massa eller, först och främst, TRYCKET!!!Fuck ”TRYCKET”, målet är rund mage på lördag kväll…buktryck möjligen. :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.