Diskussion om resultat från Svenska Mästerskapen 2011 [utbrutet]

Home Forums Tävlingar och Events Diskussion om resultat från Svenska Mästerskapen 2011 [utbrutet]

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • Author

Med risk för att diskutera på fel ställe.

Men gör ett försök ändå. Förstod mig på nästan alla av domarnas beslut vad det gäller placering, kommer inte på något sådär stor som är värt att nämna förutom en grej när hela min värld rasa i princip.

Kan någon förklara för mig varför Daniel Stenberg fick den, enligt mig, oförtjänta placeringen? Tyckte minst att han var bra mycket bättre än Robert Loforsen (ROOBBBAAANN!!!) i alla fall.

jakobf wrote:
    Kan någon förklara för mig varför Daniel Stenberg fick den, enligt mig, oförtjänta placeringen? Tyckte minst att han var bra mycket bättre än Robert Loforsen (ROOBBBAAANN!!!) i alla fall.

Med risk för ett inte så speciellt utömmande svar tyckte jag finalfältet där var lättdömt och plockade plats sex till vinnaren Rabi ganska lätt precis som domarna på plats. (Lite tajtare domarsiffror än jag tyckte det var dock)

Albin wrote:
    Med risk för ett inte så speciellt utömmande svar tyckte jag finalfältet där var lättdömt och plockade plats sex till vinnaren Rabi ganska lätt precis som domarna på plats. (Lite tajtare domarsiffror än jag tyckte det var dock)

Ja okej.

Ja alltså, jag är bara en amatör som knappt vet skillnad på biceps och triceps och kommer ju inte gå ut på gatorna med plakat och klaga på placeringen.

Jag bara undrar vad det var som gjorde att han hamna där han hamna. Jag vill ju lära mig, få en förklaring. Så om du som nu träffade rätt utan att blinka, kan du förklara för mig varför han hamna där han hamna? Visst etta såg jag inte honom som, men inte 5:a heller..

Det var bara med två poäng Daniel losade mot Robert. Protokoll finns att tillgå på skkf.org. Du kan även ta kontakt med någon av domarna där.

jakobf wrote:
    Ja okej.

Ja alltså, jag är bara en amatör som knappt vet skillnad på biceps och triceps och kommer ju inte gå ut på gatorna med plakat och klaga på placeringen.

Jag bara undrar vad det var som gjorde att han hamna där han hamna. Jag vill ju lära mig, få en förklaring. Så om du som nu träffade rätt utan att blinka, kan du förklara för mig varför han hamna där han hamna? Visst etta såg jag inte honom som, men inte 5:a heller..

Total obalans mellan underkropp och överkropp, benen var grymma men överkroppen saknade massa och han såg en aning smal ut över axlarna. 4an var hårdare och mer välbalanserad även om benen var välbalanserad. 3an var större men poserade tyvärr lite dåligt och höll lite vatten i midjepartiet. 2an var större, hårdare och mer välbalanserad. 1an var väl rätt så given, även om han var i det mindre laget så hade han fina linjer, välbalanserad och välutvecklad.

jakobf wrote:
    Ja okej.

+1

SM´s största tabbe. Rabi och Arne var solklara top2, inget snack om saken sen är det upp till var och en att bedöma rangordningen. Kevin Koxha hade en fruktansvärd mängd massa men lite felplacerad sådan, sämre kvalité på poseringen och inte lika hård som övriga. Trodde dock inte att det skulle finnas en chans i världen att Loforsen skulle bedömas som bättre än Daniel. Att han var hårdare tycker jag inte heller stämmer.
    Håller med dig som sagt, riktigt förvånande placering.

F90S wrote:
    +1

SM´s största tabbe. Rabi och Arne var solklara top2, inget snack om saken sen är det upp till var och en att bedöma rangordningen. Kevin Koxha hade en fruktansvärd mängd massa men lite felplacerad sådan, sämre kvalité på poseringen och inte lika hård som övriga. Trodde dock inte att det skulle finnas en chans i världen att Loforsen skulle bedömas som bättre än Daniel. Att han var hårdare tycker jag inte heller stämmer.
    Håller med dig som sagt, riktigt förvånande placering.

Nu är du lite ute och cyklar! Jag satt bakom domarna och har dömt en hel del själv! Kevin var hårdast av alla i den klassen!

Daniel poserade bort sig nåt fruktansvärt enligt mig. Robban visste om sina brister och styrkor och poserade därefter.

Daniel ser för trång ut över bröst/axlar, sätt det i förhållande till benen också så blir placeringen tyvärr inte bättre.

Johannes Eshak wrote:
    Nu är du lite ute och cyklar! Jag satt bakom domarna och har dömt en hel del själv! Kevin var hårdast av alla i den klassen!

Daniel poserade bort sig nåt fruktansvärt enligt mig. Robban visste om sina brister och styrkor och poserade därefter.

Att du dömt själv påverkar inte min åsikt då jag redan i mitt första inlägg gick emot domarna gällande placering 4 och 5. Kevin var stenhård över benen men tyckte att han hade vätska att släppa över magen, något som tyvärr syntes extra med tanke på att hans midja inte är smal.
    Hävdade dock aldrig att Kevin skulle vara sämre än Daniel, jag tyckte Daniel höll bättre form men Kevins massa är oundviklig. Mitt huvudfokus ligger kring placering 4 och 5 och där kan du tyvärr inte övertyga mig på något sätt att Loforsen skulle förtjäna fjärdeplatsen mer än Daniel.

F90S wrote:
    Att du dömt själv påverkar inte min åsikt då jag redan i mitt första inlägg gick emot domarna gällande placering 4 och 5. Kevin var stenhård över benen men tyckte att han hade vätska att släppa över magen, något som tyvärr syntes extra med tanke på att hans midja inte är smal.
    Hävdade dock aldrig att Kevin skulle vara sämre än Daniel, jag tyckte Daniel höll bättre form men Kevins massa är oundviklig. Mitt huvudfokus ligger kring placering 4 och 5 och där kan du tyvärr inte övertyga mig på något sätt att Loforsen skulle förtjäna fjärdeplatsen mer än Daniel.

Det är en annan femma. Reagerade på det med Kevin då jag än en gång måste påpeka att du har fel! Han var platt över vissa delar! Inte vattnig. Skillnad…

Det där med Robban håller jag med till stor del. Dock så är jag fortfarande på det klara att Daniel är kass posör…

Satt och kollade igenom bilder på Daniel från tävlingen och kan hålla med om att han är en kass posör. Han skjuter fram axlarna vilket får honom att se trång ut över bröstet samt att jag tycker han står för bredbent.

Men jag tycker fortfarande att man ser tydligt att han är bättre än Robban, jämför fdb och sidechest. En klar miss enligt mig.

Flyttade diskussionen till ett egen tråd.

Arne Lundell tycker jag sticker ut.
    Väldigt välbalanserad fysik, fina linjer med tight midja och framförallt så kan han framhäva sina styrkor genom att sätta poserna snyggt och rätt. Är bara bdb som jag tycker ser ut som han sätter lite konstigt, men det kan vara bilderna som ljuger, kan ha sett perfekt ut på scen. (Ser ut som han sjuker ihop lite och inte trycker/vrider fram axelpartiet riktigt)

Grattis till andra platsen!

Alm wrote:
    Arne Lundell tycker jag sticker ut.
    Väldigt välbalanserad fysik, fina linjer med tight midja och framförallt så kan han framhäva sina styrkor genom att sätta poserna snyggt och rätt. Är bara bdb som jag tycker ser ut som han sätter lite konstigt, men det kan vara bilderna som ljuger, kan ha sett perfekt ut på scen. (Ser ut som han sjuker ihop lite och inte trycker/vrider fram axelpartiet riktigt)

Oj! Där håller jag inte med, det första som slog mig när han gick ut på scenen var att midjan blivit lite bred, kevin hade också en bred midja men kompenserar med ett par djävulusiska axlar. I övrigt håller jag med, han är duktig på att balanserar på gränsen till otillåten med byxorna och fötterna men gör det bra.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 34 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.