Finalen av Sveriges Starkaste Man under 105 kg avgörs lördagen 17 september

Home Forums Tävlingar och Events Finalen av Sveriges Starkaste Man under 105 kg avgörs lördagen 17 september

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Arrangören John Pasanen, [http://forum.body.se/showthread.php?t=20036 som för träningsdagbok på BODYs forum], skriver:

Quote:
    Att finalen för -105 kg strongman avgörs vid [http://www.birstacity.se/ Birsta City] (ett gigantiskt köpcenter strax utanför Sundsvall) lördagen den 17 september är nu spikat. Hade möte med Birstachefen och allt är klappat å klart. 13:00 start, 16:30 prisutdelning.

En normal lördag på Birsta City rör sig 15 000 personer i området! Vi kommer att vara i allas blickfång utanför huvudentrén ;-)

[http://www.birstacity.se/ [img=http://www.birstacity.se/wp-content/uploads/2011/03/Dubbelpuff_kopcentrum.png]]

Till alla ni som på något sätt kan hjälpa till inför och under dagen ring mig så ni kommer upp på hjältelistan.

Väl mött!

John Pasanen 070 207 18 32

De tolv finalister som kvalat under sommarens tre SM-kvaltävlingar har en geografisk spridning från Lappland till Skåne:

• David Nyström
    • John Pasanen
    • Thomas Edvinsson
    • Jocke Sundberg
    • Micke Sundqvist
    • Rickard Gustavsson
    • Nicke Biceps
    • Johannes Lidström
    • Jimmy Trywall
    • Tommy Laine
    • Viktor Thorsén
    • Andreas Lundberg

helt korrekt :up:

Laaaada nu pojkar

Är det du själv som valt grenarna John?

ja i princip. sponsorerna har ju en del inflytande på grenarna åxå.

pasanen wrote:
    ja i princip. sponsorerna har ju en del inflytande på grenarna åxå.

Okej men det känns ju lite fuskit hehe :D

99 % av mina tävlingar har varit någon annan som arrangerat, och som även valt grenar å tävlat, så det går uppenbarligen att vinna ändå ;)

hahah jo men jag förstår vad du menar, det är lite känsligt så det är viktigt att gå ut med grenarna tidigt så alla kan träna lika samt så väljer jag inte conan eller powerstairs eller någon annan övning som andra har svårt att träna.
    sen vill jag att grenarna ska vara häftiga för publiken så det styr mycket.

pasanen wrote:
    99 % av mina tävlingar har varit någon annan som arrangerat, och som även valt grenar å tävlat, så det går uppenbarligen att vinna ändå ;)

hahah jo men jag förstår vad du menar, det är lite känsligt så det är viktigt att gå ut med grenarna tidigt så alla kan träna lika samt så väljer jag inte conan eller powerstairs eller någon annan övning som andra har svårt att träna.
    sen vill jag att grenarna ska vara häftiga för publiken så det styr mycket.

:up:

Fidde_Mannen wrote:
    Okej men det känns ju lite fuskit hehe :D

I dom allra flesta tävlingar är det ju nån tävlande som är med och arrangerar eller har nära kontakter med arrangören. Så ingen väljer ju sina sämsta grenar inför hemma publik:D, sedan är det ju också som John skrev sponsorer som kan vara med och ha sin åsikt. Ex: sponsrar en däckfirma blir det ju självklart däckvält m.m

Sedan är ju John överlägset bäst i sverige i conans cirkel och skulle leka hem den grenen men det har han inte tagit med.

Att nån tävlande har nåt inflyttande i en tävling är svårt att komma ifrån men är ju viktigt tycker jag att gå ut med dom aktuella grenarna så långt innan tävling det bara går så alla hinner träna riktigt mycket på dom.

Den faktorn finns mer eller mindre i alla strongmantävlingar. Det är dessutom så att det inte finns obegränsat med utrustning och då är det ”lokala utbudet” närmast. Det enda sättet att komma ifrån problematiken med grenar som gynnar vissa är att strikt definiera grenarna, men då förlorar man en stor del av det jag tycker är tjusningen med strongman.

uppdaterad startlista!!

David Nyström
    John Pasanen
    Thomas Edvinsson
    Jocke Sundberg
    Micke Sundqvist
    Rickard Gustavsson
    Nicke Biceps
    lars anasoja ( förste reserv från ockelbo) johannes lindström är sjuk.
    Jimmy Trywall
    Tommy Laine
    Viktor Thorsén
    Andreas Lundberg

Alla känner med dig johannes, inte roligt att missa finalen, vi skålar för dig på banketten.

John Pasanen återtog titeln som Sveriges Starkaste Man -105 kg, finalen arrangerades igår på köpcentret Birsta City. Tvåa blev Tommy Laine och tredje man på prispallen var David Nyström. John vann fem av sex grenar.

[http://st.nu/medelpad/birsta/1.3915143-pasanen-starkast-igen Sundsvalls Tidning: Pasanen starkast – igen]

Quote:
    Tolv ruskigt starka män möttes i Birsta i går eftermiddag.
    Målet var att ta reda på vem som var starkast av dem alla.

Var och kikade i går och måste säga att man blev riktigt imponerad sjukt tryck i grabbarna trots ”bara 105 kg”.

poäng och placering i grenar

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.