Koffein tillskott inte tillåtet?

Home Forums Tävlingar och Events Koffein tillskott inte tillåtet?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Undra bara en snabb liten fråga angående tillåtna tillskott vid Fitness Five. Är det tillåtet att köra med koffein tillskott? Står ju att det bara är magensium som är tillåtet så blev lite fundersam. Och ifall det inte är tillåtet, hur ser ni på ifall man dricker typ 4 koppar kaffe innan?

MVH

Enligt SKKF nya bestämmelser har man beslutat att det inte är tillåtet att använda koffein på händerna för göra snabbare repetitioner, däremot anses magnesium inte påverka antalet reptitioner i den grad att det är avgörande för en eventuell placering.

Mattias L wrote:
    Enligt SKKF nya bestämmelser har man beslutat att det inte är tillåtet att använda koffein på händerna för göra snabbare repetitioner, däremot anses magnesium inte påverka antalet reptitioner i den grad att det är avgörande för en eventuell placering.

Men räknas en kopp kaffe som dopning då eller? och sen undra jag vad du menar med ”inte tillåtet att använda koffein på händerna” ?

Robert Lilja wrote:
    Hehe :P

Nej, koffein är inte doping och är fullt tillåtet. Det magnesium som det refereras till är inte för förtäring (kosttillskott) utan är sånt där vitt puder du tar på händerna för att få bättre grepp. Hoppas jag förklarade tillräckligt simpelt :p

Mvh
    Robert Lilja

Jaha, känner mig lite dum som inte tänkte på det, hoppas ni inte skrattar alltför mycket bakom skärmarna xD

CVN wrote:
    Jaha, känner mig lite dum som inte tänkte på det, hoppas ni inte skrattar alltför mycket bakom skärmarna xD

:D:D:D:D:D

Mattias L wrote:

Hahahaha :D Lika bra att undvika det där koffeinet då för Rookie underkänner alla snabba repetitioner ändå ;)

Vänta ett tag, enligt IOK´s lista på dopingklassade preparat är koffein doping!
    Förutsatt att ”Koffeinkoncentrationen är högre än 12 mikrogram per milliliter urin.”

Så drick med måtta.:ph34r:

(EDIT Vet ej om F5 är olympiska än, men deras chanser lär vara bättre än byggningens iaf.)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.