SM i Athletic Fitness!

Home Forums Tävlingar och Events SM i Athletic Fitness!

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjenare!

Har bläddrat runt i forum och sökt på Google men hittar inte..

Jag försöker hitta hur många Chins/Dips vinnaren i förra årets tävling gjorde!?

Jag måste vara lite informerad så jag kan veta om det är någon idé att ställa upp detta år! :emo-thumb

Tack på förhand!

Tävlar du så får du tävlingserfarenhet, det är värt mycket för framtida scenframträdande.
    Inget att tveka på mao.

Jorgen wrote:
    Tävlar du så får du tävlingserfarenhet, det är värt mycket för framtida scenframträdande.
    Inget att tveka på mao.

Okej, tack för tipset!

Men kan ingen svara på min fråga? Är nyfiken :|

Thomaas wrote:
    antar att du hittat detta redan
    [http://forum.body.se/showthread.php?t=1326]

att dom inte gör fler? 35 klarar till och med jag ju

Det där har inget med SM i AF att göra.

Och frågan är om du klarar av 35 tävlingsgodkända chins när fyra domare står och tittar så att du gör rätt. :)

Simon_aeg wrote:
    Okej, tack för tipset!

Men kan ingen svara på min fråga? Är nyfiken :|

Chins: 25-30.
    Dips: 30-40.

Detta är från 2007. Jag tänker inte skriva upp allas resultat.

Thomaas wrote:
    ops lol. googlade nog lite fel
    Hur ser en godkänd chin ut? Och kör ni chins med benen framåt med? Och (stången) bakom huvudet?
    Quote:
    CHINS
    Momentet startas genom att individen greppar ett rakt hävräck, med en normalbred (oftast något bredare än axelbrett) överhandsfattning. Armarna skall i armbågslederna vara helt utsträckta, såväl i startläget som i slutläget av repetitionen (bild 1a). Om de inte är detta så skall repetitionen underkännas. Hela skulderpartiet skall sträckas ut maximalt (bild 1b ) under start- och slutläget. Upphävet skall ske tills att hakan tydligt har passerat ovanför räcket (bild 1c). Om så ej är fallet kommer repetitionen att underkännas. Kroppen skall hållas så stilla. Vidrör kroppen något föremål i anslutning till chinsräcket så kommer repetionen ovillkorligen att underkännas. Endast magnesium kommer att godkännas som hjälpmedel. Alla typer av dragremmar, krokar mm är förbjudna. Om handskar används skall dessa vara kontrollerade och godkända av domaren. Rörelsen i axelleden skall vara en adduktionsrörelse och inte en extensionsrörelse.

En domare står bakom den tävlande och tittar på sträck i botten, en domare är i höjd med räcket och ser så att hakan är tydligt över stången, en domare står vid sidan om ställningen och ser till att benen är stilla och att ingen del av den tävlande rör vid ställningen och en domare står snett bakom och ser till att fötterna inte rör vid golvet och att man inte kickar med benen.

Thomaas wrote:
    inga problem. men vilka är det som får vara med egentligen? kan väl inte bjuda in 1000 pers som ska stå å tränas å armhäva sig. kostar det å varför gör folk det? bra titel?

Alla som har en tävlingslicens för 2009.

[http://www.skkf.org/documents/SM_AF_2009_inbjudan.doc]

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.