Tack!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author

Vill passa på och tacka alla som stöttat, stått bakom och hejat på mig under hela resan fram till målet. Målet var att efter en 8-årig frånvaro från scenen – då jag bestämt mig att lägga tävlandet på hyllan – prova om bitarna fortfarande satt på plats. Under scenfrånvaron har jag hittat rytmen i träningen igen, hunnit slita av lårmuskeln samt även bli åtta år äldre. Mentalt är jag nog äldre, men fysiskt känner jag mig ung och bättre än när det sist begav sig. Förutsättningen för denna satsning var att jag skulle vara lika bra – eller bättre – än när jag vann SM 2002. Allt annat vore ett misslyckande. ”Du är aldrig bättre än din sista föreställning” och ”Du kan inte leva på gamla meriter” är min frus favoritteser som hon kan leverera när det som minst behövs. Det kände jag att jag lyckades med. Att jag sedan inte avgick med vinsten – vilket givetvis var målet i målet – känns bitterljuvt nog faktiskt sekundärt. Att kunna visa att man kan skaka om i toppen efter åtta års frånvaro var sjukt kul och jag var den förste att gratulera Arne till vinsten. Hellre förlora mot någon som är bra än vinna mot någon som är dålig – är ett motto som jag alltid lutat mig mot. Detta trots att jag är en extrem tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna och hatar att förlora i allt från Fia med knuff till tävlingsbyggning. Att dessutom få denna enorma feedback från alla som man träffade på mässan både äldre och yngre – ni vet vilka ni är – satte verkligen guldkant på helgen.

Stort tack till Ove och alla runt om i teamet backstage som verkligen visade att Fitnessfestivalen som event är större än personerna som är där.

Vad har jag då lärt mig under denna 16 veckor långa resa? Först och främst att kroppen vilar är en fantastisk maskin. Efter att ha tränat och tävlat på toppen under tio års tid så kan man faktiskt ta ett steg tillbaka och träna för att det är kul utan några maxpass och ändå lägga på sig massa. Från att ha tränat 5-6 dagar i veckan och sedan komma ner till tre, kanske fyra pass per vecka blandat med innebandy samt från att äta extremt noggrant till att äta det som verkligen bara behövs utan excesser – visar att bodybuilding handlar om tre saker; ihärdighet, envishet och uthållighet. Rom byggdes inte på en dag. Kvalité kommer med åren och musklerna blir som ett fint årgångsvin – strävare, hårdare och fibrigare.

Tack än en gång och vi ses framöver i musklernas tjänst!

Du såg riktigt jävla bra ut Age… helt sanslöst :) Fick mig att vela gå till gymmet dirrekt. Kul att du tävlade!!

Häftigt att få se dig igen.
    Man bara ler.
    Från att ha läst om dig som junior till att få se dig nu, känns som tiden stått still.
    Vi behöver profiler med muskler, inte bara massa muskler.
    Känns som vem som helt kan komma iform och få stora muskler, men de har noll historia och försvinner oftast lika fort.
    Härligt hoppas du lockar fram fler rävar, för jag tycker de dyker upp lite överallt nu:D

De fina bilderna står Jonas L för:p

Blev förvånad när jag såg Ages namn över en av Jonas bilder. Namnet minns man ju från första gångerna man plockade upp B&K på gymmet (90-talet). Och nu när man börjat träna igen, och återigen läsa body så är det riktigt kul att se samma namn dyka upp igen och i så bra form, inspirerande :up:

Du var grym Age! En ära att få stå på samma scen som dej!!!!

Trevligt att bara få stå på samma line med rutinerade elitbyggare som dig där. Jag höll dig personligen som etta då jag tycker du har en vackrare fysik än Arne. Men det är domarna som bestämmer. Kör på din väg och hoppas få se mer av dig på scen snart igen. Men i fortsättningen håller jag mig till min klass….

Välkommen tillbaks i posebrallorna Fredrik !

”bodybuilding handlar om tre saker; ihärdighet, envishet och uthållighet. Rom byggdes inte på en dag. Kvalité kommer med åren och musklerna blir som ett fint årgångsvin – strävare, hårdare och fibrigare”.
    Bra sagt Fredrik.:emo-thumb

Såg bra ut gamle man :D

Efter jag lyssnade på Body radio med dig så har du blivit min idol.. du verkar så skön! :emo-thumb

[youtube=UBtw8FWxd2I]

:emo-thumb

Det var värkligen kul att se dig tävla igen :).

AA

Grattis Fredrik till en bra comeback! Mycket roligt att se en ”gammal” gymräv hitta tillbaka till scenljuset igen. Hoppas du fick blodad tand och fortsätter.
    Det värmer mitt hjärta att se så många, och så bra deltagare på Lucia Classic Pro igen. Hoppas denna trend kan hålla i sig./ mvh Thomas

Jag hade höga förväntningar när jag såg ditt namn i anmälningslistan Fredrik.
    Och dom infriade du med råge.

Jag hoppas att du kommer stå på scenen igen, och inte vänta åtta år till nästa gång.

[img=http://img257.imageshack.us/img257/1723/ff2010finalsndag369.jpg]Ryggen och din X form är det som är mest utmärkande med din fysik och en riktigt genomarbetad rygg är det som skiljer en bra kroppsbyggare mot en endagslända!
    Så var bara tvungen att göra din rygg i helt andra nyanser än mina övriga bilder, nu vill jag helt plötsligt ändra alla övriga bilder…

Men en mycket bra comeback och våra bästa kroppsbyggare i Sverige var på 80 och 90 talet, även om det finns flertalet bra idag så var toppen bättre då!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.