Cissis Träningsjournal

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Cissis Träningsjournal

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #85522
    #879208

    Halloj!

    Har varit inne här och tittat och fått inspiration från alla er nu de senaste månaderna och har nu äntligen tagit modet till mig att starta en alldeles egen träningsjornal. :) Hoppas att jag kan få lite support och tips från er andra veteraner…

    Lite fakta om mig:

    Bor i Vällingby tillsammans med min pojkvän(/personliga tränare :emo-thumb )
    Har tränat lite allt möjligt i ca 10 år, dans, basket, spinning, aerobics, styrketräning m.m. Just nu fokuserar jag mig på styrketräning sedan ca 1 ½ månad tillbaka och tränar ca 4 pass/veckan. Försöker även att köra en del kondition, ca 3 ggr/vecka i form av promenader & en del lättare löpning (har haft lite problem med knäna tidigare…) Målet just nu är att försöka bygga upp musklerna lite mer & bli lite mer fit.

    Jag älskar att laga mat och försöker att käka minst 5 ggr per dag. Det händer att godisråttan i mig tar över lite på helgerna men när min deffperiod drar igång om ca en månad så blir det ändring på det.

    Nu ska jag dra iväg till gymmet. Ska försöka att få upp lite bilder och så snart också.

    #879209

    Kul att man inte är den ende som är newbie ;)! Lycka till tjejen!

    #879210

    Precis kommit hem från gymmet. Körde mest mage idag, var helt fullt med folk på gymmet… Hade tänkt hinna med ett ryggpass också men icke… Tog lite bilder efteråt iaf. Lite kvar att jobba med…så ryggen väntar vi med lite… 😮

    Lite stats just nu:

    Längd: 173cm
    Vikt: 67,5 ca

    Kan inte mäta mig för tillfället för katten har lekt sönder måttbandet… Kommer senare.

    Ska pallra mig in i köket och slänga ihop min middag nu. Tacosallad, mums

    Återkommer…

    #879211
    sh0w wrote:
    Kul att man inte är den ende som är newbie ;)! Lycka till tjejen!

    Tack detsamma! Ska kolla in din träningsjournal lite också :)

    #879212

    ja gör så ;) kanske ska man också ta och mäta sig lite här och där ;)!
    Hoppas att träningen gick bra iaf!

    #879213

    Hallå där. Känns bra att det finns fler på samma nivå som mig :) Det ska bli kul att följa dig!

    //Cizzi

    #879214
    connected wrote:
    Hallå där. Känns bra att det finns fler på samma nivå som mig :) Det ska bli kul att följa dig!

    //Cizzi

    Kul att det är fler än jag som är nya. :) Ska verkligen kämpa nu, har kört på lite halvdant tidigare men nu känner jag mig verkligen motiverad till 1000!

    #879215

    Lycka till med träningen :bb: :up: .

    #879216
    CeciliaL wrote:
    Kul att det är fler än jag som är nya. :) Ska verkligen kämpa nu, har kört på lite halvdant tidigare men nu känner jag mig verkligen motiverad till 1000!

    Nu pushar alla vi newbisar till max eller vad säger ni tjejer :up:
    Kram på er!

    #879217
    Nordberg wrote:
    Lycka till med träningen :bb: :up: .

    Tack tack :)

    #879218

    Ett hårt pass igår vart det. Var totalt omotiverad när jag kom dit, har ganska nyligen bytt gym och är väl inte helt nöjd med det nya… Men när jag väl hade fått på mig träningskläderna så kändes det bra.

    Började med 10 minuter i crosstrainern. Sen körde jag rygg, axlar, biceps och triceps. När jag körde rygg så körde jag med hantlar, 3 st superset. Var helt mör i ryggen efteråt, måste ju bygga lite… :emo-thumb

    Sen körde jag triceps i cablecrossen explosivt 6 set ca 8 reps. Svårt att säga vilka vikter jag använde, de är angivna i pounds och jag orkar aldrig komma ihåg vad jag tar…

    Maten vart sådär igår. När jag kom hem efter gymmet vid sjutiden så kom pojkvännens mamma förbi precis när jag skulle börja med maten. Så jag fick bara i mig en proteinshake när jag kom hem, sen vart det inte middag förrän vid 21. Alldeles för sent för mig!

    Idag blir det ingen träning. Ska på kalas efter jobbet så man kanske får lite tårta också. Kul att slippa vara duktig för en gångs skull… :)

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.