Jack satsar på styrka!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Jack satsar på styrka!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #96771
    #1061800

    Sats:
    20år
    186cm
    94kg

    Tränat mer eller mindre sedan 7an, men med olika tekniker och inriktningar. Har boxats ett tag då jag var 18 och i lumpen fick ja mycket sjukdommar, så vikterna och vikten har väl dalat upp och ned…

    Min träning är nu i grund och botten inriktad på att bli starkare och få bättre kondition. Så min filosifi för styrkan är att köra en basövning per muskelgrupp med 3 reps ner till singel. Jag börjar på en vikt jag vet jag klarar att köra 10-15ggr. Sedan höjer jag varje gång jag klarar tre reps ner tills jag bara orkar lyfta vikten en gång. Har visat sig gå riktigt bra och jag har ökat varje gång.

    Kan redovisa för veckans styrketräningsdagar. Tränar styrka tre gånger per vecka och kondition 2:

    Måndag – Bröst och biceps

    Bänkpress:
    80x 3
    90x 3
    95x 2
    97,5 x 1

    Lutande hantelpress
    30x 8
    30x 5
    30x 4

    Skivstångscurl
    40x 3
    50x 3
    55x 2
    60x 1

    Koncentrationscurl
    17,5x 8
    17,5x 6
    17,5x 6

    Torsdag – Rygg och mage

    Marklyft
    90x 3
    100x 3
    110x 3
    130x 3
    140x 2
    150x 1

    Smala latsdrag
    65x 8
    65x 5
    70x 4

    Lutande Crunches
    3ggr x 20

    Sneda lutande crunches
    3ggr x 10

    skulle egentligen ha kört måndag – onsdag – fredag med styrkepass, ska dock på en polares 20års fest idag, så det blir nog att köra sista styrkepasset på söndag istället. Man märker väl hur det passar sig! Lägger upp en bild här också, några månader gammal men ja ligger i ungefär samma form

    #1061801

    hmm, tror inte det är nån bra idé att köra singlar varje pass, kanske en gång per månad som max. Maxningar generellt ska man inte göra för ofta, sliter mycket osv, finns massa argument för att inte göra det. Sen finns det säkert folk här som har andra åsikter.
    Även om det funkar nu så tror jag att du kommer slita ut dig om du kör maxningar varje pass, i längden.

    just a thought

    #1061802
    Alm wrote:
    hmm, tror inte det är nån bra idé att köra singlar varje pass, kanske en gång per månad som max. Maxningar generellt ska man inte göra för ofta, sliter mycket osv, finns massa argument för att inte göra det. Sen finns det säkert folk här som har andra åsikter.
    Även om det funkar nu så tror jag att du kommer slita ut dig om du kör maxningar varje pass, i längden.

    just a thought

    Nej men som jag ser det så maxar jag ju inte eftersom jag redan har ju tröttat ut mig genom dem tidigare seten så när jag väl är nere på singeln så är det ju ändå inte den vikten som jag skulle ha maxat med om du hänger med. Sedan kanske inte detta passar alla men ja styrkeökningarna kan inte ifrågasättas. Kommer även bara köra detta upplägg framtill jag ökat upp till de vikterna som jag är nöjd med, och efter det köra mer byggningsinriktat. :bb3:

    #1061803

    Söndag – ben och axlar

    Stående militärpressar
    60x 3
    65x 3
    70x 3
    75x 2

    Stående sidolyft
    12,5x 8
    12x5x 6
    12x5x 4

    Framåtlutande sidolyft
    7x 8
    7x 8
    7x 8

    Benpress
    170x 3
    190x 3
    200x 2

    Bencurl
    25x 8
    30x 6
    30x 3

    Märks ju man har tappat mycket, inte tränat ben på ett tag nu. Och om nu någon läser igenom detta kanske de lär gnälla över att ja inte kör knäböj, men det skiter ja i Gillar inte övningen och om ja ska göra den blire i Smith, vilket jag inte har tillgång till nu så

    #1061804

    Om du vill bli starkare så är väl det bästa att köra på ett styrkelyftarupplägg. För deras mål med träningen är dessamma som för dig, alltså att bli starkare.

    Mvh Boven

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.