Malins träningsverkstad

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Malins träningsverkstad

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #1059252

    Hej på er alla!
    Jag är en norrlandstös på snart 30 år (i december),jag har tränat i hela mitt liv. Jag är 171 cm och väger 62kg.:)
    Började med längdskidåkning, sedan har jag hållit på men fotboll, långdistanslöpning, innebandy, spinning. Nu är det mest styrketräning som gäller,men det blir lite spinning och löpning oxå.

    Har länge funderat över mina mål med styrketräningen, är grymt sugen på att tävla i AF. Har varit med på en tävling det var i Umeå,men då var det ingen symetribedömning, bara hinderbana, chins och dips.
    Jag bor i ett litet samhälle,så mitt problem är att hitta någon med samma intresse och dela tankar och ideer med.
    Just nu är jag förkyld:( så träningen står still, men annars brukar det bli 4-5 pass i veckan.

    Brukar köra upplägget på passen ungefär så här:
    ¤ Bröst och rygg
    ¤ Armar och mage
    ¤ Ben och vader
    ¤ Prioterande muskel grupper
    ¤ Spinning eller löpning.

    Har funderat över att byta upplägg är det någon som har tips?:up:

    #96480
    #1059253

    Lycka till tjejen…kul med tävlingsplaner :emo-thumb

    #1059254

    Tack för det Tess:) .
    Förkylningen känns mycket bättre:up: så imorgon blir det nog gymmet. Man känner sig väldigt motiverad då man varit sjuk:bb2: .

    #1059255

    Dagens pass kändes väldigt inspirerande:bb2:
    Körde triceps,biceps och axlar. :up:

    Triceps:
    Exentriska dips med 10 kg vikt.
    Sittande hantelpress 12,5 kg 8*3
    Press över huvudet 35 kg 8*3

    Biceps:
    Skivstångscurl 15 kg 8*3
    Sittande hantelcurl 7,5kg 10*3
    Stående alt. hantelcurl 10kg 10*3

    Axlar:
    Sittande hantelpress 10kg 8*3
    Frontlyft6 kg 10*3
    Enarmssidolyft i kab.maskin 15kg 8*3

    Bifogar en bild kommentera den:emo-thumb gärna

    #1059256

    Jag brukar köra stora muskelgrupper tex bröst med triceps , rygg med biceps…inget du har provat?? ser bra ut annars Malin….bedömma kan jag dock inte göra….överlåter det till andra :p :bb3:

    #1059257

    Har hört att man ska undvika att köra rygg och biceps samma dag,likaså triceps och bröst. Eftersom då man tränar rygg så används även biceps.:bb2: Då man sen ska träna biceps så är man redan trött i den muskeln. Är det jag som har förstått saken fel eller ligger det något i detta?

    Idag har jag för övrigt min vilodag så jag sitter och pluggar , har tyska prov imorgon:emo-thumb . Ska plugga in 130 glosor:|

    #1059258

    Dagens gympass::worship:

    Rygg::p
    Chins med 5 kg 6,5,5
    Latsdrag med brett grepp 45 kg 8*2
    50kg 8*1:bb2:
    Sittande rodd 40kg 8*3

    Bröst::P
    Bänk 40 kg 8*3
    Liggande hantelpress på rak bänk 12 kg 8*3
    Press i kab.maskin 25kg 8*3

    Mage::D
    Sneda sit ups 30 st
    Liggande på bänk i kab.maskin 20 kg 10*3
    Cykel 60 st

    Har fortfarande träningsverk sen måndagenspass men det känndes bra ialla fall.

    Ha det gött och kämpa på alla inbitna gymfreak:up:

    #1059259

    Har just tryckt i mig en banan och en proteindrink efter kvällens pass
    På torsdagar har jag klass i body pump:bb3: , körde sen ett spinning pass på 45 min. Det var längesen jag var så pigg och motiverad på ett spinn pass .
    Nu känns det riktigt bra :worship: ,känns som jag skulle kunna träna hur mycket som helst. Men man får ju inte glömma bort att vila oxå:lazy:

    Ska få hjälp av min bästa kompis;) att göra ett riktigt bra upplägg på gymmet:yahoo: , hon är utbildad PT. Men problemet är att hon bor i Sidney :( så all kontakt sker via meil lite besvärligt men hon är grymt duktig.

    Ha en riktigt bra kväll , snart är det helg och det nalkas godis:yahoo:

    #1059260

    Vilade igår så det kändes bra att bege sig till gymmet idag.:up:
    På tal om att få hjärnsläpp och glömma saker:| , jag glömmde skorna så det blev att köra med uteskorna.
    Körde ben och vader idag.

    Det blev benspark, benböj, benpress, lårcurl, raka marklyft, höftextension i kab.maskin, sittande och stående vadpress:bb2: . Passet känndes mycket bra. Det enda jag oroar mig för är min rygg som jag känner av vid raka mark och ben böj, det är i ländryggen det strular.

    Imorgon har jag vilodag, så nu är det helg och det ska ätas av bara den . Massor med godis och en god kaka till kaffet mums.
    Ha en trevlig helg på er.:yahoo:

    #1059261
    Malin W wrote:
    P
    #1059262

    Linda: Tack för dina synpunkter:up: . Jag använder alltid bälte vid raka mark, körde väll lite för tungt igår. Har ont idag:( , min man masserade in zonsalva igår så det känns lite bättre än igår. Ska vila från raka mark ett tag, eller köra lättare jag får se hur jag känner mig vid nästa benpass. Jag väntar oxå på ett nytt träningsupplägg så vi får se hur det ser ut.

    #1059263

    I helgen har det blivit mycket mat , mest onyttig. Eftersom det var farsdag i dag har det blivit lite tårta och så. Till middag önskade min man palt, och alla ni som ätit palt vet hur man känner sig efteråt. Jag var bara tvungen att ta en promenad, så jag har varit ute och gått i rask takt 45 min och det var underbart:) . Fullmåne och -2.4 grader.

    #1059264

    Har inte skrivit på ett tag, glömde igår för mana satt och tittade på fotbollsgalan. Har fått mitt nya träningspass :up: så jag körde igång med det igår. Det var ett väldigt annorlunda pass inte det man är van vid.

    Min PT har inriktat sig på stabilitet och balans i kroppen till att börja med. Ska köra det passet i 4-5 veckor. Jag kör igenom hela kroppen på ett pass, detta gör jag 3 gånger i veckan. Många övningar kör jag på balansboll, kör många reps med lätta vikter och med super set. Hoppas att det inte blev för krångligt, det känns inspirerande att göra något annorlunda få se vad det blir för resultat. Det känns då i kroppen har träningsvärk i axlarna:bb2: .

    #1059265

    Igår blev det ingen träning var i Umeå och lyssnade på föreläsningar. Det var helt suveränt bra, Tina Nordlunds föreläsning handlade om ” fri från anorexi”. Det är nog väldigt lätt som idrottskvinna och hamna där hon var. Allt handlar inte om träning och mat, tänk på vad mycket annat livet har att erbjuda:D. Det är inte vad man presterar som är viktigt, utan det är hur man är som person:up:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.