Stefan Gorosch…här är jag!

Home Forums Vilande träningsjournaler – read only Stefan Gorosch…här är jag!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #96330
    #1058199

    Hej hopp!

    Tänkte att jag skulle berätta lite om mig själv och mina träningsplaner. Vill gärna ha kommentarer, men inga oseriösa tack!

    Jag är 32 år, gift och har två barn (Ella 3½ och Alexander 10 veckor).
    Tränar 4 dagar i veckan och jobbar med IT på en bank.

    180 cm lång
    82,4 kg (vägde 93 kg vid midsommar)
    14,2% BF

    Mitt mål är att bli grövre!!!!! Fast ändå hålla mig i hyfsad form året om. Mina planer ser ut som följer:

    Som det ser ut nu förbrukar jag drygt 2700 Kcal/dygn och jag tänker dela in träning och kost i 2 veckors faser.

    Fas1:

    Kosten
    Jag tänker basera min kost på K40%, P30%, F30% och öka mitt intag på ca 1000 Kcal. Större delen av kolhydraterna blir från livsmedel med ett GI på 80-110, detta för att jag vill dra fördel av lite extra insulin vid styrketräningen. Det fett jag äter kommer till största del från olivolja, linfröolja, nötter och fet fisk.

    Träningen
    Det kommer att bli fyra pass i veckan…tung styrketräning med mycket basövningar med 4-6 reps/set.

    Fas2:

    Kosten
    Här sänker jag mitt intag med ca 500 Kcal och fördelar det på K40%, P20%, F20%. Här blir kolhydraterna med ett GI på under 70 och fettkällorna de samma.

    Träningen
    Lätt styrketräning (12-15 reps/set) tre pass i veckan med 30 minuters fettförbräning som avslut. Till detta kör jag 60-80 minuter promenad innan frukost 5 dagar/vecka.

    Ja…det var en kort beskrivning. Bra eller dålig? Döm själv och kom gärna med förslag på förbättringar.

    //Stefan

    #1058200
    Stefan Gorosch wrote:
    Här sänker jag mitt intag med ca 500 Kcal och fördelar det på K40%, P20%, F20%.

    Hallå där va tog de sista 20% vägen…? :|

    #1058201
    LiMi wrote:
    Hallå där va tog de sista 20% vägen…? :|

    OOpppppssss…..K40%, P40%, F20% ska det vara…

    #1058202

    Bra och genomtänkt upplägg tycker jag.
    I stort sett liknar det jag själv håller på med att lägga.. Men jag skulle nog dra ner på kolhydraterna lite under den tungre styrketräningsfasen och öka på proteinet lite.Sedan under den lättare styrkan så skulle jag inte dra ner alls på fettet, men däremot proteinet.

    Under fas 2 skulle jag också välja att lägga in morgonpromenaderna lite mera planlöst för mesta effekt – dock aldrig fler än fem gånger/vecka.
    (Fast det är inte intressant om du bara kör programmet en kortare tid)
    – samt byta ut en del promenader mot lite intervall/explosivitetsträning.

    Säger bara good luck,good luck!!
    :up:

    #1058203
    SheeBa wrote:
    Bra och genomtänkt upplägg tycker jag.
    I stort sett liknar det jag själv håller på med att lägga.. Men jag skulle nog dra ner på kolhydraterna lite under den tungre styrketräningsfasen och öka på proteinet lite.Sedan under den lättare styrkan så skulle jag inte dra ner alls på fettet, men däremot proteinet.

    Under fas 2 skulle jag också välja att lägga in morgonpromenaderna lite mera planlöst för mesta effekt – dock aldrig fler än fem gånger/vecka.
    (Fast det är inte intressant om du bara kör programmet en kortare tid)
    – samt byta ut en del promenader mot lite intervall/explosivitetsträning.

    Säger bara good luck,good luck!!
    :up:

    Ja…det kan ligga något i det du säger. Jag får exprimentera mig lite fram. Jag tänkte köra på detta sätt till slutet av april och se hur resultatet ser ut. Under den tunga prerioden vill jag ha lite extra fett…bra för hormonbildningen.

    Jag körde något liknade den lätta perioden under min diet nu senast och fick mycket bra resultat, alltså P40%, K 40%, F20%.

    Men, men…ska fundera lite på det du skrev…tack.

    mvh

    Stefan

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.