Dips? Smärta? Utförande? Onödig?

Home Forums Allmänt om gymträning Dips? Smärta? Utförande? Onödig?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106391
    #1082807

    Vet att det redan finns trådar om detta men har inte riktigt fått ett svar som kunnat hjälpa mig så ursäktar om det irriterar samtliga. Har alltid vid dips känt av smärta i bröst och axlar. Det är vid första repetitionen när jag går ner i den excentriska fasen som det gör ont sedan flyter mina dips på som vanligt utan smärta. Dessutom gör det ont när jag ska gå av ställningen mestadels i axlar. Vad beror smärtan på, är det tillfälligt och något som går över med tiden? Vissa säger att dips är helt onödig och skaderisken är stor men sedan säger vissa att övningen är super bra och skadefri om man utför dips på rätt sätt. Hur utför man egentligen dips på rätt sätt så skaderisken är så minimal som möjligt och smärtan? Borde man värma upp på något sätt? Rotatorkuffen brukar jag köra, vad mer finns det? Har ni några metoder för att slippa smärtan som sker under dips?

    #1082852

    Hej destorn!

    Hur tränar du förutom dips? Och när du gör dips, hur många reps och sets kör du?

    Hur gammal är du och hur länge har du styrketränat?

    Uppvärmning ska du alltid göra innan du styrketränar för att minska skaderisken men berätta gärna mer så kan jag säkert hjälpa dig!

    Mvh,
    GetRipped.se

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.