Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2018-02-20
Inlägg 2

Jag är en tjej på 24 år som tränat på gym för skojsskull sedan 2013. Majoriteten skulle säga att jag har en snygg kropp, vilket jag håller med om MEN för första gången i mitt liv vill jag verkligen se fit ut på stranden. I dagsläget ser jag hyfsat vältränad ut, absolut ingen WOW fysik i gymvärlden, men en vanlig Svensson skulle garanterat tycka det är en superfysik jag har haha. Jag är för övrigt 173 cm lång och väger 60 kg.

Mina problemområden är i dagsläget:
* Det sista fettet på magen, det som ligger precis över rutorna vägrar försvinna. Vad ska jag göra? Lägga till intervallträning? Tränar i dagsläget nästintill bara styrketräning, med undantag för något spinningpass här och där.

* GÄDDHÄNG? Blir galen på det, mina armar är verkligen den delen på kroppen som "drar ner" det vältränade intrycket. Har smala armar med tyvärr allt för mycket fett och för lite muskler. Är det tricepsträning och kaloriunderskott som gäller? Några andra tips och råd? :)

Nu undrar jag därför om det finns några speciella knep för att "kicka" igång den sista förbränningen, samt något att tänka på? Har koll på hur jag ska äta och träna men av någon anledning verkar ingenting bita på "det sista". Har dock en misstanke som kanske kan vara boven i det hela.Äter en helvegetarisk kost och har tidigare inte varit speciellt brydd om att äta minst 1,5 g protein / kg, så det är mycket troligt att jag ligger ganska långt under 1,5 g / kg. Kan det vara proteinbrist som gör att jag står still? :|

Titel
Registrerad 2018-02-26
Inlägg 1

förmodligen har du lite för hög kroppsfettsprocent (med tanke på "gäddhänget" och att du inte ser rutorna trots rätt lång tids träning) och behöver träna mage och armar isolerat. hur ser din magträning ut? har själv haft problem med att få samma regularitet på min magträning som resten av muskelgrupperna, och att lyckas få kontakt med nedre magmusklerna och interna oblikerna, men numera kör jag varierade magövningar notoriskt mellan varje set på 3-4 av mina träningspass/vecka och har fått grymt gensvar!
gäddhänget finns det ingen diet i världen som råder på om du inte tränar armarna tillräckligt. jag själv har personligen fått väldigt mycket snabbare resultat sedan jag delat upp min armträning i en bicep- respektive en tricepsdag i veckan, testa!

proteinbrist lider du förmodligen inte av (då ska man ligga på ett rejält underskott), du ligger förmodligen inte mycket lägre än en genomsnittlig köttätare, men det är såklart bra att kunna nå upp till 1,5-2 g/kg kroppsvikt i runda slängar under de dagar du tränar. är själv vegan och brukar se till att basera minst två av mina mål på råvaror med mycket tillgängligt protein, och att kombinera så mycket olika källor av aminosyror som möjligt för att inte begränsa proteinsyntesen (dvs få i mig för mycket av en sorts aminiosyra i förhållande till en annan) - ex ris/quinoa+baljväxter är en utmärkt kombination.

Titel
Registrerad 2018-02-20
Inlägg 2

Jo precis, tror också att min fettprocent är för hög MEN det känns som att jag stått still på den här vikten i evigheter. Gäddhänget har faktiskt börjat minska (inte så snabbt som jag önskar dock) men det här sista magfettet...det vägrar att försvinna! Jag verkar liksom ha kört fast, hur tar jag mig ur detta haha?

Haha min coreträning har ju inte varit den effektivaste. Har tränat mage 3-4 ggr / månad i genomsnitt. Men de senaste 2 veckorna har jag lagt in 20 minuter mage på slutet av vartannat pass. Ska prova ditt knep, tack!!:)
Tusen tack för alla tips!!

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden

  • BODY 403, maj 2018

  • BODY nr 1 2018

  • BODY 401, december 2017

  • BODY Mat, Nummer 1

  • BODY 400, november 2017

  • BODY 399, oktober 2017

  • BODY 398, september 2017