Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2016-04-06
Inlägg 1

Tja! Jag är 16 år, runt 175-180cm och väger runt 65-70kg. Har börjat träna på Friskis och Svettis och behöver ett träningsprogram. Jag vill fokusera på armar, mage, rygg, ben. (i den ordningen)
Jag vill inte bli för ''bulky'', vill ha mer en ''lean'' kropp.
Behöver alltså ett träningsprogram och svar på mina nybörjar frågor!

1. Vilka övningar ska jag undvika om jag tror att jag inte har växt färdigt i längden?
2. Vilka övningar ska jag köra?
3. Hur många sets + reps är lagom? 3x10, 5x5?
4.Hur många pass ska man köra i veckan? Siktar mot 3-4 pass i veckan, är det för mycket?
5. Ska jag sluta med godis, läsk och sånt totalt eller kan de vara bra pga kalorierna?
6. Vad ska jag börja äta och vad ska jag sluta äta?

Tips och annat bra uppskattas STORT!

Jorgen
Titel
Registrerad 2005-10-05
Inlägg 7 793

simon.linden13 skrev:
Tja! Jag är 16 år, runt 175-180cm och väger runt 65-70kg. Har börjat träna på Friskis och Svettis och behöver ett träningsprogram. Jag vill fokusera på armar, mage, rygg, ben. (i den ordningen)
Jag vill inte bli för ''bulky'', vill ha mer en ''lean'' kropp.
Behöver alltså ett träningsprogram och svar på mina nybörjar frågor!

1. Vilka övningar ska jag undvika om jag tror att jag inte har växt färdigt i längden?
2. Vilka övningar ska jag köra?
3. Hur många sets + reps är lagom? 3x10, 5x5?
4.Hur många pass ska man köra i veckan? Siktar mot 3-4 pass i veckan, är det för mycket?
5. Ska jag sluta med godis, läsk och sånt totalt eller kan de vara bra pga kalorierna?
6. Vad ska jag börja äta och vad ska jag sluta äta?

Tips och annat bra uppskattas STORT!


1. Inga
2. Tja, alla som är bra. Fast inte samtidigt. Typ. :)
3. Det är helt beroende på övning och träningsbakgrund, Men som nybörjare är inte 3*10-12 fel. Det är det inte som erfaren heller.
4. Nej, det blir bra.
5. Tja, inte helt. Men det är inte nyttigt att dricka läsk och äta godis. Det är ohyggligt mycket bättre att få i sig sina kalorier via maten.
6. Det beror på vad och hur du äter nu.


Bra nybörjarprogram: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

boorly
Titel
Registrerad 2015-08-12
Inlägg 2

Tja, är också 16 år. Ett tips är att inte fokusera extra på någonting. Kör 100% på allting och prioritera ingenting över något annat. Körde inte ben förut, jävlar vad jag ångrar det...

3-4 pass i veckan är inte för mycket. Just nu ligger jag på 6-7 pass, kanske lite överdrivet... Godis håller jag mig till på lördagar, man behöver ju inte utesluta det helt ;) KÄKA MYCKET om ditt mål är att gå upp i muskelmassa och vikt. Väldigt lätt hänt att man ligger på kaloriunderskott även fast man anser att man käkar en del (i alla fall för mig).
Kör basövningar såsom bänkpress, squats och marklyft. Skippa inte ben bara!

Online just nu
Offline

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.


Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 0 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.



Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

  • De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 396, juli 2017

  • BODY 395, juni 2017

  • BODY 394, maj 2017

  • BODY 393, april 2017

  • BODY 392, mars 2017

  • BODY 391, februari 2017

  • BODY 390, januari 2017