Hjälp med schema till nybörjare!

Home Forums Allmänt om gymträning Hjälp med schema till nybörjare!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #107824
    #1084095

    Hej! Har tittat igenom forumet lite och ser att det är många som frågar ang hjälp till schema och det känns som jag bara blir en i mängden, har läst runt på lite andra forum och guider men jag får verkligen inte rätt på det, har noll koll verkligen..

    Jag har inte tränat innan, jag är 175-180 lång och väger ca 60 kg mer eller mindre och är ganska smal!

    Jag har ingen aning vad man ska träna eller hur ofta, när ska jag vila, vilka muskler ska jag träna och vilka dagar?

    Träningen kommer att ske hemma och jag kommer att beställa hantlar och annan utrustning jag behöver senare idag eller eventuellt imorgon, men jag vill gärna ha lite koll på vad jag ska handla innan jag handlar något, då jag inte har hur många tusenlappar som helst!

    Så det jag vill ha hjälp med är att hitta ett bra schema för mig som nybörjare, jag har inga speciella områden eller så jag vill träna utan det är såklart hela kroppen och jag vill inte heller bli största biffen på stan utan jag vill bara bli vältränad och få kroppen att må bra!

    Jag är för tillfället arbetslös så jag kan träna närsomhelst och jag har en stor motivation till min träning då jag har skjutit upp detta alldeles för länge nu känner jag, så jag behöver bara hitta ett bra schema som jag kan träna hemma med inte alldeles för dyr utrustning!

    Eftersom jag är nybörjare inom detta och inte kan mycket så finns det säker mer information ni behöver men det är bara att fråga på så ska jag svara så bra jag kan! Tack för er tid och hjälp! :)

    #1084096

    Här: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454 har du bra programförslag.
    Dom övningarna som är maskinövningar finns det substitut för med fria vikter.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.