Bli medlem på Body:s forum!
Här i BODYs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Body.se. Läs våra regler.
Titel
Registrerad 2012-02-13
Inlägg 5

Hejhej,

Jag skulle behöva lite hjälp med min träning och jag använder mig av Animal M-Stak och är 17 år.

Så mina frågor är hur ska jag träna?
Första veckan tränade jag varenda dag, vilket visade sig att inte vara så bra, sen dess har jag gott efter ett konstigt schema som inte verkar hjälpa något alls..
Tränar 2 dagar och vilar 1 dag and so on.

Har gått efter ett konstigt träningsprogram som jag hittade på internet någonstans

Har kört detta i ungefär 2 veckor tror jag,

bröst:

Hantellpress 6x4
Hantel flyes 6x4
Lutande hantel 6x4
Smith/bänkpress 6x1
Cablecross 8x2
Mage: 20-25x4

så är det med axlar/rygg och allt annat, 6 reps på alla x4.

Jag funderar verkligen ifall det ens är bra för jag har hört att man inte ska köra mer än 3 set om man vill bli stor.

Sen var de det här med min produkt, om den är bra i min ålder? eller kan jag använda mig av en bättre "Muskelökning Produkt"?

Skulle vara snällt om ni kunde berätta hur jag ska träna, Muskelgrupper, Reps, Sets osv, och vilken produkt jag ska använda mig av, (LAGLIG)

Tack - I995

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

l995 skrev:
Hejhej,

Jag skulle behöva lite hjälp med min träning och jag använder mig av Animal M-Stak och är 17 år.

Så mina frågor är hur ska jag träna?
Första veckan tränade jag varenda dag, vilket visade sig att inte vara så bra, sen dess har jag gott efter ett konstigt schema som inte verkar hjälpa något alls..
Tränar 2 dagar och vilar 1 dag and so on.

Har gått efter ett konstigt träningsprogram som jag hittade på internet någonstans

Har kört detta i ungefär 2 veckor tror jag,

bröst:

Hantellpress 6x4
Hantel flyes 6x4
Lutande hantel 6x4
Smith/bänkpress 6x1
Cablecross 8x2
Mage: 20-25x4

så är det med axlar/rygg och allt annat, 6 reps på alla x4.

Jag funderar verkligen ifall det ens är bra för jag har hört att man inte ska köra mer än 3 set om man vill bli stor.

Sen var de det här med min produkt, om den är bra i min ålder? eller kan jag använda mig av en bättre "Muskelökning Produkt"?

Skulle vara snällt om ni kunde berätta hur jag ska träna, Muskelgrupper, Reps, Sets osv, och vilken produkt jag ska använda mig av, (LAGLIG)

Tack - I995

Angående "produkten". Finns ingen som är "muskelökande". De kan hjälpa en att vara piggare och lyfta mer och längre i gymmet men ger inte direkt några större muskler. Mycket mat och sömn samt ett bra träningsschema räcker långt!

Titel
Registrerad 2012-02-13
Inlägg 5

edamber skrev:
Angående "produkten". Finns ingen som är "muskelökande". De kan hjälpa en att vara piggare och lyfta mer och längre i gymmet men ger inte direkt några större muskler. Mycket mat och sömn samt ett bra träningsschema räcker långt!

Okej tack för svar :) vilken produkt skulle du rekommendera för en som är 1,80 lång på 67kg ?

För Animal Stak verkar inte pigga upp mig precis :p

Tack på förhand!

Titel
Registrerad 2008-03-07
Inlägg 21

En kopp kaffe innan träning brukar jag köra på ibland när energin inte riktigt räcker till. Sen är mat i mängder den absolut ledande produkten för maximal muskelökning. Haka inte upp dig på en massa preparat.

Titel
Registrerad 2011-10-24
Inlägg 227

Richiedude skrev:
En kopp kaffe innan träning brukar jag köra på ibland när energin inte riktigt räcker till. Sen är mat i mängder den absolut ledande produkten för maximal muskelökning. Haka inte upp dig på en massa preparat.

Precis, slösa inte massa pengar på tillskott. Börja från grunden, goda kostvanor och sömnvanor. Samt ett sjyst träningsschema. Fokusera på god form och lägre vikter i början så du lär dig.

Om du absolut vill köpa tillskott så är ett whey protein helt ok. Du har en bra aminosyra profil i dem. Du är 17 år så din kropp behöver inte massa tjafs. Kör hårt!

Titel
Registrerad 2011-07-14
Inlägg 35

Hur länge har du gymmat?
Den första månaden - 1,5 månad så bygger inte kroppen speciellt mycket muskler, utan den utvecklingen som sker under den perioden är mestadels bestående av bättre nervkontakt i kroppen. Därför märker man ofta en stor styrkeökning i början av sin träning, däremot så märker man knappt skillnad på kroppen.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av Body Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 10 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Det finns många tunga skäl att prenumerera

BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.

Varje månad i BODY

• De bästa styrketräningstipsen
  • Nyheter från hela världen
  • Forskning om träning och kost
  • Frågor & svar
  • Tävlingar
  • Personporträtt med de som har lyckats
  • Kostråden för mer muskler och mindre fett
  • Skvaller från fitness- och bodybuildingvärlden
  • BODY 363, oktober 2014

• BODY 362, september 2014

• BODY 361, augusti 2014